Nye spær, hvor meget isolering?

Hej

Jeg skal have lavet nyt tag på mit hus, og vil derfor have nye spær så jeg kan udnytte luftsrummet.
Mit problem er hvor meget isolering skal der i? Skal man tage det som nybyggeri eller ombygning.
Jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde nogen steder på Internettet hvor der står noget om dette.

Håber I kan hjælpe mig

På forhånd tak
Byggerselv
Hej Jeg skal have lavet nyt tag på mit hus, og... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bygger stadig efter det gamle reglement, da jeg søgte tilladelse inden,så det går ind under BR08.

Ellers tak for hjælpen

Jeg ville nu vælge at isolere, med mere end de 200 mm, det koster jo ikke det store, at smide extra 100-150 mm på.

Det er jo ikke kun nogle åndsvage regler der er på vej, du spare jo også på varmeregningen, og øger husets salgsværdi...

mvh jens

 

Nej det kan godt være det ikke koster det store med ekstra isolering, men det gør øgede dimensionerne på spærene til gengæld. Jeg vil gerne spare hvor jeg kan.
Nu skal spærene jo ikke være 350 mm, men man sætter vel noget 145mm spærtræ på tværs, det koster jo ikke det helt vilde?

mvh jens
når du har fundet den dimension som din spær skal have kan du smide en passende dimension ovenpå eller nedenunder og wupti så er problemet løst. Som regel smider vi 250 mm isolering mellem spær og 50 mm mellem dampspærre. Men det er jo meget forskelligt fra hus til hus da det har noget at gøre med huset samlede energiberegning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis