Maling af speedbåd samt hul lappes... hvad og hvordan???

Hej med jer.. Jeg er den "heldige ejer" af en 22 fods speedbåd, der sidste år sank pga. en på sejling af en sten.. :-( Nå men nu skal vi igang med den og den skal males og hullet skal repareres... Kan man male med alm. maling på båden og så give den en speciel lak til sidst?? tænker om det er holdbart nok.. Sidst:, hullet i bunden skal lappes, hvordan gør man bedst det??? Håber der er nogen der har erfaring med det... ellers rigtig god sommer...

 Morten Lynggaard

Hej med jer.. Jeg er den "heldige ejer" af en 22... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ser ikke noget hul, men lidt afkrasning i top / gelcoaten, det behøver du ikke det store udstyr til. Det skal bare spartles op med en god glasfiber spartel til både ( ikke den billige fra Biltema den er nemlig porøs i overfladen )
Skrevet af Håndværkeren på 14 jul 2010 14:16
Jeg ser ikke noget hul, men lidt afkrasning i top / gelcoaten, det behøver du ikke det store udstyr til. Det skal bare spartles op med en god glasfiber spartel til både ( ikke den billige fra Biltema den er nemlig porøs i overfladen )

Skal alt glasfiberspartel ikke behandles med noget det holder vand ude.. 2 komponent epoxy eller noget når det er under vandlinjen.

Nu du kalder det lidt afkradsning, så er det da underligt at båden sank? Eller er jeg jeg helt forkert på den?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du skal have ret når du har det Andy, men jeg kan altså ikke se det hul, så skal det være lige i det vinklede stykke hvor der ser ud til at være vådt...
I så tilfælde er det jo en lang revne og den skal rives op og genskabes fra bunden.
Båden var ca. 3-4 dage om at synke og ingen har umiddelbart lagt mærke til noget før den pludselig var under, har fået afvide at det er fordi den er dobbelt skroget at det så bliver fyldt først og så herefter fylder resten...hmmm ...

At der er hul / utætheder på langs er der ingen tvivl om fordi det vand der kommer fra oven ned i båden smutter ud dernede hvor man også kan se at den er våd...
Jeg tror nu der er en del små huller på langs (da båden gled langs en sten ude i vandet), hvad bliver så mit slut resultat??? skal jeg smøre ovenpå(altså når bundmaling er fjernet) eller hvordan drenge???

 Morten Lynggaard

Er der dobbelt skrog, uha da da, nu begynder det virkelig at blive rigtigt farligt, for det skummatriale der er imellem lagene skal være 100 % gennemtørt inden i begynder på noget som helst andet.
Og her vil jeg nok anbefale at i lader proff. overtage projektet, for det kan meget hurtigt blive en meget dyr affærer hvis i fejler med reperationen.

Har du ikke forsikret skivet? så prøv om de dækker.

Ellers enig lad en proff lave det for dig, det med dobbeltbunden og evt skum, er ikke så nemt.
Jeg har brugt både topcoate, og gelcoate tilsat parafinolie, jeg har ikke bemærket forskel på hærdetiderne.

mvh jens

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også