Maling af speedbåd samt hul lappes... hvad og hvordan???

Hej med jer.. Jeg er den "heldige ejer" af en 22 fods speedbåd, der sidste år sank pga. en på sejling af en sten.. :-( Nå men nu skal vi igang med den og den skal males og hullet skal repareres... Kan man male med alm. maling på båden og så give den en speciel lak til sidst?? tænker om det er holdbart nok.. Sidst:, hullet i bunden skal lappes, hvordan gør man bedst det??? Håber der er nogen der har erfaring med det... ellers rigtig god sommer...

 Morten Lynggaard

Hej med jer.. Jeg er den "heldige ejer" af en 22... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En pude er sådan et specielt arbejds redskab du køber hos en rigtig maler butik, og er det en ældre ekspedient kan hun / han forklare dig brugen af den. Der er mange fordele ved at bruge pude frem for sprøjte eller mårhårs pensel som er den eneste pensel der egner sig til finere lak arbejde.
Du kan sagtens stå i et telt og lave arbejdet, det er dog så en god ide at vande jorden lige inden du går igang, så du ikke "tramper" støvet op i luften.
Jeg har efterhånden købt flere forskellige små dåser gelcoat og ingen af med er "ikke hærdet"
De har bart fået lidt aktivator så hærderen er gået i aktion..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg tror ikke jeg ved mere, men jeg har tilfældigvis stået i lære hos Ejvind Henningsen i Ranzausminde. og der kunne vi sagtens få gelcoat til at hærde op. Det er nok et spørgsmål om mængden af hærder. Grunden til at jeg siger at topcoat er for proff. ligger i at den er meget hurtig hærdende, så der kan ikke atbejdes med den på samme måde som gelcoaten.
det jeg har erfaret er at topcoat sagtens kan sprøjtes det er kun spørgsmål om fortynding med styren og en dyse der er stor nok, brug af maler pude tror jeg man bliver træt af da man jo ikke har evig tid til og gøre det i spray den af 2 gange med en gang mellem slibning med korn 400 og når andet lag er på vådslib med først korn 400 og der efter med 800 og giv den en buffing så ligner den en million og det koster dig ikke 800 kr i alt køb materialer ved århusimport hans der er nok den billigste og handle med

Pinballs

Du kan købe stort set alle materialerne (glasfibermåtter, polyesther, gelcoat, spartelmasse o.l.) hos Biltema og spare en pæn sum penge i forhold til de etablerede bådudstyrsforretninger, især når du bor i Næstved og har et af deres varehuse næsten lige i baghaven

I øvrigt vil et billede af skaden være nyttigt, så vi kan se om det er et hul på størrelse med en 5 krone eller hele bunden, der er væk

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det er altså fantastisk med al den hjælp og gode råd jeg får herinde :o) tusind tak alle sammen :o)
Jeg har prøvet to gange at lægge billede op af båden, men det kommer ikk på selv om det ser ud som om det bliver uploadet... hmm...
Men men prøver lige igen så I både kan se båden samt hullet..

 Morten Lynggaard

Her skulle et billede skulle gerne være her nu..

 Morten Lynggaard

Det var jo hullet vi gerne ville se.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Her er et par billeder af hullet (erne) ;o) Hullet er opstået ved at vi sejlede på en stor sten der lå 10-20 cm. under vand overfladen, så derfor er "hullet/skrammen" ca. en meter lang.... Jeg kan se nu hvor det har regnet at det ser ud som om vandet kommer ud flere steder langs skrammen... Så jeg forventer at jeg skal have slebet det hele ned så jeg kan se hvor det er blevet skrabet tyndt fra på sejlingen og så herefter fylde det hele ud med rep. sættet...

 Morten Lynggaard

Hullet m.m. skulle være der nu

 Morten Lynggaard

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også