Mærkevaretyrani og/eller dumme forbrugere ?

Halløjsa,

Endnu engang er jeg blevet overbevist om, at når man køber et eller andet fancy mærke, indenfor hårde hvidevarer, er høj pris bestemt ikke lig med kvalitet.

I vores hus er der et dejligt køkken med en indbygningsovn fra SMEG. Den ser da pæn ud, med rustfri front osv.
Men det er der jo så mange der gør.

Altså flot italiensk design... på lågen. Og det var så det

Så snart man hiver ovnen ud, for at reparere en sammenbrændt ovnvælger, viser det sig, at alt hvad der sidder bag lågen er præcis den samme (ringe) kvalitet som andre ovne jeg har rodet med. Ingen speciel kvalitet her... men dele fra  Kina og Tyskland i en stor pærevælling.

Så er det jo fantastisk, at sådan en ovn kan sælges for ca. 6-7000 Kr. hvor noget tilsvarende i et "billigt" mærke kan fås for 2-3000 Kr. med nøjagtig samme funktionalitet.

Jeg klarede selv reparationen for 408 Kr., men en installatør skulle have godt 2000 Kr. for at udføre dette.
Skulle det ske, at ovnen på et tidspunkt skal udskiftes, ja så kommer der nok en BEKO til 2500 Kr. ind i "hullet" efterfølgende.
Der er nemlig ikke noget, bortset fra en italiensk designet front, der kvalitetsmæssigt adskiller disse produkter.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Halløjsa, Endnu engang er jeg blevet overbevist... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja.

man skal passe på at ikke køber en støvsuger der larmer mere end den suger.!

men håndværkeren er på sporet.
med en støvsuger at den suger mere end den larmer. (løfter gulvtæppet med mundstykket)
med at få de sattanske dyrhår til livs.
som hunden taber dem.!
så er det sikkert at den holder i længten.!
Hva´ pokker kære Håndværker... er du blevet mærkevaredyr
Jeg troede ellers at du havde en Nilfisk model  "WWII", sådan én har jeg da haft
Det var min første støvsuger... arvet fra min nu afdøde mormor.

Den sagde en hel masse, man fik motion, ved at bruge den, men den sugede ikke noget op
Faktisk sådan en slags retro fittness maskine... man larmer en hel masse, får motion... og så sker der ikke mere

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg har stadig den Nilfix jeg fik af min Mormor for 35 år siden, der på det tidspunkt allerede var 30 år gammel. Jeg satte nye kul i maskinen og dengang kunne den så suge lige så meget som min den nye. Nu bliver den brugt på værkstedet istedet.
Jeg vidste det

(Og så lige lidt venskabelig mobning.... det var da en ung mormor)


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

nilfisk. er den med "lille top"
eller gs80 model (tønde model).!
de er ikke til at slide op.
i sær det er rene dansk produkt.?

jeg tængte af denne type
slange koblingen er den type hvor slangen skubbes ind og trækkes ud
og når den skal bruges skubbes ind til den siger klik.! (smugle knas) af de mange tænder
der er i koblingen.!
Det er den helt gamle der minder om en mælkejunge. Der er ikke noget moderne plastick klik system men en bajonet skrue fatning. Som børn legede vi elefanter og rendte rundt og truttede i slangen, hvorved vores mund blev indrammet fint med en sort rund ring. AH PUH HA Sagde ens mor så !
Ja, de er solide. har selv 2 til "værkstedsbrug". Den ene har endda været brugt til sug på en slibemaskine. Af med posen så den får ekstra sug, og på med en slange i toppen hvor den puster, og så ud af vinduet med "udstødningen". Genialt. Det kan en moderne plastic støvsuger garanteret ikke holde til. - De har heller ikke koblingen til det.

Og med hensyn til hårde hvidevarer, så er de ikke til at gennemskue for almindelige mennesker. Den Bosch vaskemaskine de har på tilbud i elgiganten til halv pris til 3000 må da være et godt tilbud, for Bosch er da et pålideligt mærke. - Båååt! Gæt igen! Selv om modelnummeret passer med den vaskemaskine du kan købe til fuld pris et andet sted, er det ikke samme kvalitet. Man kan se det på det fulde modelnummer på bagsiden da der typisk er et bogstav til sidst i nummeret eller et revisionsnummer eller lign. til forskel. - Det har jeg fra en der har serviceret hårde hvidevarer i flere år og ved hvad han snakker om. Så her kan du lige så godt købe et billigt mærke til ca samme pris.

Jeg ved ikke hvilke andre mærker der også laver de hundekunster, men skal vi ikke bare kæmme dem alle over en kam. :-) Skal du have den gode vare skal du vælge en model der er i producentens officielle katalog og ikke en skrabet tilbudsmodel med et andet serienummer.

Det eneste reelle mærke jeg kender til er miele som altid er godt. Man kan måske også sige Wasco er et reelt mærke. Man er i hvert fald sikker på det altid er noget billigt lort.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis