garage med terrase

hej
jeg vil ha lavet en garage og vil ha en terrase oven på.
mit spørgsmål er hva str tømmer ska der til for at bære tag og terrase??
og hva ska være den vandrette rem??

jeg vil støbe en sokkel og ha bygget noget af muren op i fundablokke da der er jord højt op at siderne og resten af vejen op vil jeg beklæ med ivarson plank eller sådanne.
taget vil være et fladt pap tag.
og terrasen ville jeg lave i ædeltræ (ikke fliser)

håber nogle ved hvordan man regner det ud*S*

hilsen
ruben
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Husk blot at en sådan skal ligge mindst 2,5 m fra skel og der må ikke være bestemmelser om, at bygninger kun må være i en etage eller en etage med udnyttet tagetage. Den bliver jo i 2 etager. Den skal byggeanmeldes/ - søges.

Der er ingen som kan give dig brugbare informationer, om tømmerets dimentioner, før du røber størrelsen på garagen.

mvh jens

Jo da her er en der kan holde til et par svigermødre i den store størelse, som bærende lodrette stolper skal du bruge noget heltømmer á 8 x 8 tommer der skal stå med 2 m. afstand.  De vandrette kan der bruges noget Halvtømmer á 4 x 8 tommer  Tagpap duer ikke hvis du vil lægge en gulv over taget, da du så bare skal brække gulvet op når tagbeklædningen skal vedligeholdes. Brug istedet nogle stålprofil plader, de kan holde ca. 50 år
 Til Gangbrædder bruger du noget Halvtømmer á 3 x 6  tommer.
Og for så at slippe for at skulle rende og smørre det år efter år, bestiller du det hele i Ibenholt

Det vil især passe til en to hjulet Trillebør ( HD)
ja flot forklaring ;-) den ska ha en højde på ca 3 m. en længde på 7,5 m og bredede på 6 m og der ska to porte i den ene lang side ka det hjælpe
håber den str jeg skrev hjælper
Ja det er jeg da
Og så er det da den helt rigtige opskrift jeg har givet dig ! Du kan så beklæde den og bygge portene af Pokkenholt
Tænk på at det vil forhøje verdien af din hytte med mindst 500 %
håndværkeren
du er da vist en være en men dine ting hjælper mig ikke videre.......
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis