Gulv varme i garage der ligger 30 meter fra Fyr-rummet ?


Hejsa,

Jeg ville gerne lave vandbåren gulvvarme i mit garage projekt men er blevet lidt i tvivl om det overhovedet kan lade sig gøre på fornuftig vis da mit oliefyr ligger omkring 30 meter væk fra garagen.. så der ville altså skulle ligges en stor længde isoleret varmerør ud for at nå derned..
Er der nogen der har erfaringer med at flytte varme udenfor over så store afstande? jeg tænker på om der skal noget ekstra pumpe på for at flytte vandet og om tabet i røret bliver så stort at det bliver en alt for dyr løsning..

Ellers hører jeg også gerne alternative forslag til varmekilde i garagen, men det skal som sagt være gulv varme..

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Står med lidt samme overvejelser som dig. Dog er der kun få meter til mit fyrrum. Men syntes bare det virker som en dyr løsning at ligge varme i gulvet i en garage men jeg VIL have det frostfrit. Graver du op og isolere under eller hvordan er dine planer?
Alene at købe 60 meter Løgstørrør (tur & retuR) koster jo en formue

mvh jens
Løgstør rør - man kan får den slags i plast, rør i rør isoleret med skum. VVS grossisten har dem. Der skal helt sikkert en ekstra pumpe på for at skubbe vandet rundt.
9000 kr. er altså også RIGTIG mange penge for noget rør. Jeg skal selv bruge sådan noget fra mit udhus (Hvor min forsyning samt fyrrum er) og til mit hus. Har bare ikke lige lyst til at smide så mange penge efter det.

Okay med de priser på rør og ekstra pumpe osv så kunne man jo overveje at lave en varmekilde direkte i garagen.. hvordan er det med varmepumper, er drift omkostningerne nede på niveau med et moderne oliefyr?
der er jo også de der ispinde billeder i galleriet.. måske man kunne overveje den slags også..

Freak1 - det er en sprit ny garage jeg skal have bygget, så der bliver isoleret med de hvide flamingo plader under gulvet ;-)
det er jo ikke kun gulvet, men hele bygningen der skal isoleres for at der er nogen idé med det. Jeg har isoleret en garage med 300 mm i gulvet og 200 i væggene + 200 på loftet. Kun gulvvarme. Virker perfekt. Men der er installeret et pillefyr i samme bygning. det gør det overkommeligt. Flyt fyret eller opgiv projektet med centralvarme. Solfangere, min ven

 

For at holde det frostfrit er det vel ikke nødvendigt med alt den isolering? Lidt i loftet og måske gulvet burde kunne holde frosten ude med en smule central varme.

Hvis det er for at holde den frostfri, og ikke mere end det, så isoler væge og loft, samt en god randisolering af fundamentet.

Selve gulvet undlader du at isolere, så er der  gratis jordvarme

mvh jens

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis