Olie blandet benzin Jacko 1071 5450 25-06-2010 14:19 Har en benzin drevet hækkeklipper, hvor der skal olieblandet benzin i,- men hvilke forhold skal det blandes i? Og evt hvilken type olie?Mvh Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 20 svar 1 2 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Håndværkeren 20251 25-06-2010 14:45 Du skal selvfølgelig bruge en totakts olie, tag bare den billigste du kan få. Det er det samme der er i dem alle, de kalder dem bare noget forskelligt.Og der skal max 2 % olie i til en hækkeklipper. d.v.s. 1 dl. til 5 L. benzinV.h. Håndværkeren
je__ns 8514 0 25-06-2010 18:29 Jeg vil anbefale dig at købe noget Aspen som er færdigblandet, det giver næsten ingen lugtgener.Det bruger jeg til min buskrydder, og så kan det tåle at stå i lang tid, uden at afblande.(I modsætning til benzin olie man selv blander.)mvh jens
Jacko Trådstarter 1071 5450 25-06-2010 19:29 Tak for det Var lige ude og købe lidt nyt havegrej forleden Men havde ikke lige tænkt over da jeg stod derude at den Texas hækkeklipper nok ikke bare kunne tage alm benzin Kan det passe, der ikke skal olie på sådan en hækkeklipper, som der f.eks skal på en plæneklipper? (Er motordum...!) Var desværre også nødt til at ofre penge på en ny plæneklipper,- en tyv havde været inde i skuret for 14 dage siden midt på dagen og trillet afsted med vores ellers gode plæneklipper Underligt nok, havde vedkommende ikke taget hverken fint værktøj, cykler eller andet derinde. Kunne plæneklipperen. Havde endda pænt samlet værktøjs kassen op og lagt værktøjet i igen, han havde væltet på vej ud.... Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted
hans2.hansen 4200 5610 25-06-2010 20:51 jacko.en flink tyv med oprydning af værktøj og værkøjskassen.og en (samme)dum tyv der løb med plændeklipperen.hvad bliver det næste ???forløbig bruger jeg det "grønne" ful syntetisk to takt olie (motul).til motorer der køre med mange omdrejninger. tunede scooter.!(motorsav)2% blanding i benzin. ( stihl ms192).!
Jacob Antenne 1861 25-06-2010 21:30 Skrevet af Jacko på 25 jun 2010 19:29 Tak for det Var lige ude og købe lidt nyt havegrej forleden Men havde ikke lige tænkt over da jeg stod derude at den Texas hækkeklipper nok ikke bare kunne tage alm benzin Kan det passe, der ikke skal olie på sådan en hækkeklipper, som der f.eks skal på en plæneklipper? (Er motordum...!) Var desværre også nødt til at ofre penge på en ny plæneklipper,- en tyv havde været inde i skuret for 14 dage siden midt på dagen og trillet afsted med vores ellers gode plæneklipper Underligt nok, havde vedkommende ikke taget hverken fint værktøj, cykler eller andet derinde. Kunne plæneklipperen. Havde endda pænt samlet værktøjs kassen op og lagt værktøjet i igen, han havde væltet på vej ud.... Ja det kan godt passe.en 2-takts motor har smøringen i brændstoffet. har den ingen gearkasse behøves den heller ikke at blive smurt. = ingen olie udover den i benzinen. (derfor en puch 3-gear skal have olie på og en puch maxi ikke skal)En plæne klipper er oftest 4 takts. derfor ingen olie i benzinen men olie i motoren. Jacob Annonce
Jacko Trådstarter 1071 5450 25-06-2010 22:12 Den har gearkasse... Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted
Håndværkeren 20251 26-06-2010 07:11 Hej Jaco.Har du slet ikke overvejet at læse brugsforviringen der fulgte med din hække klipper, der kunne du ellers få alle de svar du stiller her Og læse kan du jo så hvorfor ikke lige gå den igennem
ktm 8948 4540 26-06-2010 08:50 Jeg har lært at købe den rævedyre Aspen eller tilsvarende 2-taktsbenzin. Det giver ikke nær den samme hovedpine at sniffe udstødning, når maskinerne kører på det der miljøfis. Man er unægtelig i nærkontakt med udstødningen når man bruger hækkeklipper, buskrydder og motorsav, idet man som regel er nødt til at stå, så udstødningen fiser lige ind i snuden på en. Da jeg som regel kun bruger 5 liter på en sæson, har jeg bevilget mig selv den luksus, at køre med miljøfis. Med venlig hilsen ktm
grandoldman 5248 5700 26-06-2010 09:21 Hvis du køber 1 liter olie har du til noget mellem 50 og 100 liter olie.. Så prisen på længere sigt betyder måske ikke så meget. Men din manual beskriver helt sikkert nogle krav til olien. Blandingsforhold står på oliedunken. Jo dyrere olie jo tyndere kan du blande den. napper du bare den billigste så skal der helt sikkert 2 % i - napper du en der koster det dobbelte så kan du sikkert nøjes med det halve.. og så er prisen den sammen, men du får mindre røg og os. Gå efter bolden - ikke manden.Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012 Svendborg
billito 303 5800 26-06-2010 16:25 Øh, en Puch Maxi skal skam have olie i motoren, for ellers står motoren af på et tidspunkt. Og olien i en 2 takter, skal smøre cyl, stempel og lejer, samt at den er med til at køle..