Olie blandet benzin

Har en benzin drevet hækkeklipper, hvor der skal olieblandet benzin i,- men hvilke forhold skal det blandes i? Og evt hvilken type olie?

Mvh

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Har en benzin drevet hækkeklipper, hvor der skal... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af billito på 26 jun 2010 16:25

Øh, en Puch Maxi skal skam have olie i motoren, for ellers står motoren af på et tidspunkt.  Og olien i en 2 takter, skal smøre cyl, stempel og lejer, samt at den er med til at køle..
ok. så husker jeg forkert.. jeg syntes bestemt ikke min maxi havde olie i motoren.

Jacob

Nu husker jeg heller ikke lige, hvordan en maxi-motor, er sat sammen, men olie på motoren skal der nu ikke.Men muligvis på gearkassen, som er sammenbygget, med motoren...

mvh jens

Skal vi lige slå fast at alle totakts motorer skal have olieblandet benzin, om det så er blandet direkte i benzinen eller der er en seperat olie beholder med en lille pumpe der selv justere mængden af totakts olie. Den mindste af Maxierne skal ikke have gerarolie da den trækker direkte via krumtappen, men lige så snart der er en gearkasse på, skal der gearolie i motoren.
Håndværker: jeg læser da ikke brugs anvisninger, af princip for så kan man jo ikke stille dumme spørgsmål
Ej, den var nu ikke så udførlig på alle områder Desuden, så kommer der jo en god debat ud af det

Men jeg fik da klippet de ca 150 m2 hæk igår... Puha, jeg er øm i armene i dag!
Udover det, så en lille anbefaling hvis man skal til at klippe hæk. "Ryst" lige hækken igennem og find ud af hvad der gemmer sig i den Det er ikke så sjovt at stå og tænke i motor larmen: Hva faen er det der stikker sådan?! Og så opdage man har savet et vepsebo midt over!

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Det er koblingen på en Maxi der er oliebadet.

Annonce
Skrevet af Jacko på 27 jun 2010 09:00
Håndværker: jeg læser da ikke brugs anvisninger, af princip for så kan man jo ikke stille dumme spørgsmål
Ej, den var nu ikke så udførlig på alle områder Desuden, så kommer der jo en god debat ud af det

Men jeg fik da klippet de ca 150 m2 hæk igår... Puha, jeg er øm i armene i dag!
Udover det, så en lille anbefaling hvis man skal til at klippe hæk. "Ryst" lige hækken igennem og find ud af hvad der gemmer sig i den Det er ikke så sjovt at stå og tænke i motor larmen: Hva faen er det der stikker sådan?! Og så opdage man har savet et vepsebo midt over!

Så er du da bagud, Jacko!
Hækken skulle jo have være slået inden Sct. Hans!!
Nå, ja, jeg var lige ude og sprøjte det værste ukrudt og der opdagede at jeg fortrængt det satans hækværk.
Men nu er der jo fin temperatur til at kæmpe med den motoriserede hækklipper!

Med venlig hilsen
ktm

Drop dog det hækkeklipperi til en gang om året, mine bliver klippet i September og så må det være godt.
Normalt venter jeg også til Juli/aug da man så kan nøjes med en gang.
Men eh... Nu havde den tidligere ejer af havehuset ikke klippet helt godt sidste år. Og en bøgehæk på 70-80 cm i bredden og
2-2,5 meter høj, skal der tages helt godt af. Der er godt nok blevet meget plads i haven Og så insiterede min gamle mor på at komme ud og rive sammen, så skal man jo tage i mod tilbuddet

Problemet kan være, at naboerne, posten, fragtmanden og andet godtfolk skal kunne passere uhindret.
Her har jeg lige været ude og slå hæk, så nu er der igen fri passage, så min søde nabokone ikke bliver våd, når hækken i regnvejr rager halvt ind over vejen, når hun cykler forbi.
Til venstre for hækken er der en grøft, og der er god mulighed for, at folk vil havne nede i den, hvis de trækker for langt til siden, for at undgå ridser i deres fine biler.

Det afklippede lader jeg ligge, og en dag, når det er visnet ned, kører jeg det over med græsslåmaskinen, så det bliver findelt lidt og skudt ind under hækken.
Dovenskabeligheden længe leve.

Så sidder jeg her og hygger med billeder og skriblerier og så ser jeg til min ærgrelse, at topbrædtet på vindskeden stadig ikke er kommet op, efter at det blev kørt af i efteråret!
Man kommer aldrig til at kede sig med en ejendom på landet.

Med venlig hilsen
ktm

Skrevet af ktm på 29 jun 2010 08:47

Man kommer aldrig til at kede sig med en ejendom på landet.

Med gamle huse og biler er der altid lige lidt der trænger, gælder også quinder på +25

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis