8x15 cm solceller

Jeg har en hel masse (ca. 500) 8x15 cm 0.5 volt 1.75 watt solceller hvis der er nogen der skal have gang i et Byg-selv-solcelle projekt. Man sætter 1x36 eller 2x36 eller 3x36 osv sammen og får derved 1x18 volt 2x18 volt 3x18 volt osv... 108 sat sammen giver ca 18 volt 10 amp. jeg vil gerne sælge dem billig da jeg ikke får samlet de sidste.
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit nummer er 30 22 76 14 hvis det kunne have interesse
Hej.

Tror måske ikke helt du forstår sammensætningen af sådan nogle solceller. Du kan jo få dem i alverdens typer alt afhænig hvad du skal bruge dem til. Skulle du bygge et panel ud af dem du nævner der hos kerrychip der kunne give 18 volt 180 watt ville det koste 11.880 kr. hvorimod hvis du byggede et panel med mine solceller der kan give 18 volt 180 watt ville det koste omkring 1.500 kr, størrelsen på de to paneler ville være den samme. Nogle solceller giver mange volt og nogle giver mindre volt men de watt du kan trække ud af f.eks 30x30 cm solcelle panel er stort set det samme.  Kan du se forskellen nu?
Heh, jeg tror nu nok jeg ved en ting eller 10 om solceller, og som du selv skriver i en anden tråd så kørte du død efter små 700 lodninger (Det gad jeg så ikke bruge min tid på), og så kommer det store tab man har når man skal convert strømmen til 230V der skal bådes købes STOR regulator samt stor batteribank før solceller kan betale sig (og det sker nok næppe), så det er da fint nok du siger 1500.- for dine solceller sat sammen i et panel, så kommer så lige alt den tid det tager, plus alt det "løse" der skal til...

Næ du, en 48V rutland vindmølle er sagen... den tjener også strøm om natten når det er mørkt, en solcelle skal placeres så det kan svare sig..

Har leget MEGET med både solceller og vindmøller de sidste par år, og siger det igen, solceller kommer aldrig til at kunne betale sig før priserne ryger meget længere ned. hvilket nok også er en af grundene til du ikke ser et alm fam hus med store paneler på taget, EU vil så gerne have lille danmark til at tage husstandsmøller som kan lave 1KW i brug, men så mister staten jo penge uuuha...


Jeg er pt ved at bygge en lille styring til 12V som drives af sådan een her... -> http://www.sparkfun.com/commerce/product_info.php?products_id=8251 og koster hele 78.-


Men held og lykke med salget, du ville nok få mere udaf det hvis det var oprette i http://www.lav-det-selv.dk/Forum/afv/topicsview/aff/13 som er køb/salg/bytte kat.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Så må du jo copy/paste det ind i din browser

Ellers så må jeg bruge html tags da dette forum er kodet forkert

Værsgo
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
det er prøvet og det virker ikke....... og dit værsgo link dur heller ikke

Mvh

 

Thomas

Skrevet af Mr. T på 20 jun 2010 21:44
det er prøvet og det virker ikke....... og dit værsgo link dur heller ikke


Ja det gør det så her... ? virker ikke, har du trykket på det?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej mhk, din vindmølle kører jo ganske rigtig døgnet rundt forudsat vinden blæser tilstrækkeligt og så afgiver den ved vor normalvinde hvormange w ? og hvad koster den så i indkøb alt incl. og holder hvor længe?

Tja kører du en tur over til Tyskland så kan man næsten ikke se tagsten på husene for solcelleanlæg og kæmpe vindmøller men her staten vist nok også tilskud..



her er hvor dit link ender http://www.lav-det-selv.dk/Forum/afv/topicsview/aff/13

Mvh

 

Thomas

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis