8x15 cm solceller

Jeg har en hel masse (ca. 500) 8x15 cm 0.5 volt 1.75 watt solceller hvis der er nogen der skal have gang i et Byg-selv-solcelle projekt. Man sætter 1x36 eller 2x36 eller 3x36 osv sammen og får derved 1x18 volt 2x18 volt 3x18 volt osv... 108 sat sammen giver ca 18 volt 10 amp. jeg vil gerne sælge dem billig da jeg ikke får samlet de sidste.
Jeg har en hel masse (ca. 500) 8x15 cm 0.5 volt... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af jgk på 20 jun 2010 22:21
Hej mhk, din vindmølle kører jo ganske rigtig døgnet rundt forudsat vinden blæser tilstrækkeligt og så afgiver den ved vor normalvinde hvormange w ? og hvad koster den så i indkøb alt incl. og holder hvor længe?

Tja kører du en tur over til Tyskland så kan man næsten ikke se tagsten på husene for solcelleanlæg og kæmpe vindmøller men her staten vist nok også tilskud..





Jamen gad vide hvorfor jeg så skriver at man kan købe billige solceller i tyskland ? og hvad fanden har det med danmark at gøre? prøv du køb et 500watt solcelle system, slå det til dit elværk og så ringe og sige du vil ha penge igen... Siger det endnu en gang SOLCELLER ER SPILD AF PENGE I DK... gosh altså..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af Mr. T på 21 jun 2010 08:37
her er hvor dit link ender http://www.lav-det-selv.dk/Forum/afv/topicsview/aff/13


Undskyld men hvad er det du ikke forstår, jeg henviser til salgs og købs "afd" af lav-det-selv.dk ? Hvilken småkage sidder fast i halsen på dig???? jesus altså
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Øhh hvor er det lige du skriver om Tyskland?????

Prisen for et komplet 500W anlæg i tyskland er ca 1.000 Euro.......

Din vindmøller leverer vist da kun omkring 400W og kræver vinden blæser ikke ?

Solceller er dyre det giver jeg dig ret i, men der er ingen sliddele, larm og vedligeholdelse.

Og moder sol skinner hver dag - det blæser dog ikke hver dag.

http://www.energimidt.dk/Privat/Ene...anlaeg.pdf

Og så prøv at læse dette fra Energi-Midt før du udtaler dig El-selskaberne generelt, så dine 10 år er vist spild af tid........
Hvilke 10 år sidder du og bavler om?

skinner solen også om natten ? Nej det gør den vidst ikke, men der kan det nu godt blæse, kommer der meget sol når det er vinter? nej vel, tænk før du udtaler dig om ting du tydeligvis ikke ved meget om men er nød til at få hjemmesider til at "overbevise folk om"

get real dude
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
"Heh, jeg tror nu nok jeg ved en ting eller 10 om solceller", nej du har ret det var noget andet der stod - beklager.

Du har tilsyneladende ikke den store viden om solceller, modsat dem der producerer, sælger/installerer dem. Tja - læs nu linket fra Energi-Midt før du fortæller andre om hvad man får for pengene.

Men dine udsagn er måske fordi du handler med dem, eller hvad?

Du svarer jo heller ikke på de tekniske data på din vindmølle - hvorfor ikke???

http://www.marlec.co.uk/products/windchargers/ (for de nysgerrige producenten)

Er den godkendt?????

Solen skinner trods alt hver dag, hvad enten du vil det eller ej (og det hele året rundt), men det blæser nu ikke altid.

Til den objektive og nysgerrige er Google din gode ven (så for at bruge dit eget udsagn "get real dude )

http://ing.dk/artikel/89475-ingenio...vindenergi

Og så for god ordens skyld, prøv lige at "tale ordentligt"

Annonce
Hej... Jeg forstår ikke al den ballade omkring solceller eller vindmøller? kan det ikke være både og? Jeg har et komplet anlæg 4x63w til batterier (12v), og det driver min pc, udendørs lys og hvad der ellers lige kommer på Jeg ville gerne også ha en lille vindmølle til vinterhalvåret, men det kan man jo ikke pga. af reglerne. Og og og for at en vindmølle skal kunne yde noget så skal den højt op (+10m) det giver en sikkerhedsafstand på min 25m i radius. så det begrænser lidt hvor man kan sætte den op ikke?
Jeg har lavet det hele fra bunden selv, og det er ikke så svært. Så hvis man ikke gider se vild med dans, så er det bare igang
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis