De vise sten, udi ankring??

Hejsa..

Nu skal vi jo snart ligge på Sundet for anker og nyde sol, sommer og kaffe

Men vores Maxi 77 danser vildt i vind og strøm.. Selv over ved Thurøbund hvor der ikke er strøm..

Hvad er fidusen.. for vi har prøvet at smide en line mellem agter og ankerline for at ligge lidt sidevers (havde læst os til at det var godt)
Vi har smidt et simpelt drivanker ud,  i form af en spand i en line.. og  vi har selvfølgelig også prøvet bare at have anker ude, uden nogle krumspring..

Men lige meget hvad, så danser båden fra side til side.. Nok til at vi ikke har lyst til at sove i båden, fordi den nogle gange virkelig "tager fart" fra den ene side til den anden.

Har også prøvet at fiksere roret i forskellige stillinger.. men intet hjælper..

Danser alle både så meget, men det ser bare ikke ud af noget på afstand eller hvad..

Det er jo lidt skidt at skulle banke 4 pæle ned i sundet for at ligge fast..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan skyldes at dit fæstepunkt på båden ligger for højt, det kan give den slingrende.
Prøv at hænge noget tungt på linen i stævnen så linen går næsten lodret ned lige ved stævnen inden den fortsætter ud mod ankeret. I første omgang kan du prøve med en 10 liters vanddunk der kun lige røre vandoverfladen.

V.h.  Håndværkeren
Linen sidder jo i fortøjningsklampen. Øjet i stævnene kan man ikke nå oppe fra.. men det vil vi da prøve.

Svendborg

Er du så heldig at du har et øje i stævnen, så er det dét helt rigtige sted at fører ankerlinen fra. Det kan du gøre ved at du laver en line med en stor kous, hvor igennem du kan trække din ankerline, linen stikker du igennem øjet på stævnen og op på dækket hvor du fastgør den. Den skal være så lang at både kous og line kan nå op på dækket når det ikke bruges. Når du så skal ankre for natten, trækker du ankerlinen igennem kousen, lægger det stykke line ud du vil ligge for (jo længere jo bedre) og haler så kousen ned til øjet. Det kan ikke være den store udgift at lave en sådan line med den største nylon kous du du kan få !

V.h.  Håndværkeren
Der fangede du mig.. kan faktisk ikke huske om der også er sådan et øje på Maxi'en eller du kun var på Flirt. Men jeg vil da lige tjekke når vi tager til båden om lidt.

Svendborg

Næh ! Havde jeg fanget dig vidste jeg hvordan du ser ud. Jeg havde en lille chance i Fredags da lå jeg i Svendborg havn og tænkte på, at det var da træls at jeg ikke lige havde dit lavfrekvens nummer. 
Annonce
Jeg har ikke radiocertifikat.. men du har vel internet i skuden.. så kunne du maile

Der er ingen øje i snuden - øv at man kan huske så forkert. Det var Flirt der havde det.. Men vi vil da prøve at få fat på et 10 kg. lod.

Svendborg

Det var nu din knogle jeg hentyede til. eller din Mobil Tlf.
Nu smider jeg jo ikke bare lige det nummer i grams til hvem som helst.

Svendborg

I er to herlige gamle sø-ulke :-) og for mit vedkommende er det helt sikkert -videokameraet kommer frem hvis gom danser i Thurøbund :-)

www.milady.dk  - Danmarks eneste S30 hjemmeside - Vi sejler som vinden blæser

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis