fjernvarme

                
hej jeg tror jeg har et problem med mit fjernvarme mit afkøling står på 70garder og mit fremløb står på ca 50. så vist jeg ved kommet vandet op fra og det går ud nedefra.. el?? kan i hjæpe mig med at finde ud af det??? plus jeg har fyldt vand på 4-5gange i vinter`s  m.v.h Casper

hej jeg tror jeg har et problem med mit fjernvarme... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen Casper,

Tror du er ved at gøre dig selv en bjørnetjeneste af de helt store.... De afskalninger, der er på væggene i kælderen, er helt normale i den type hus (som jeg ud fra billederne tror det er) - især hvis der tørres tøj dernede. En affugter eller god ventilation kan gøre meget ved det.

For at kunne beregne varmeforbruget skal du kende flow og afkøling, målt løbende - hvorfor der bør sidde en måler et eller andet sted ved installationen (typisk hvor den kommer ind i huset - eller fordeles til de enkelte lejligheder). Afkølingen skal normalt ligge omkring 30 grader - men afhængig af flowet og virkningsgraden på anlægget kan den være væsentligt mindre, men så vil flowet være højere (reguleres via de thermostater, der sidder på anlægget).

Så LLO kan måske hjælpe dig, såfremt installationen ikke kan bruges til at aflæse dit varmeforbrug. Men ellers tror jeg næppe, du kommer langt i denne sag. Forbruget er jo ikke usædvanligt dyrt, hvis lejligheden er af ældre dato... og det inkluderer jo også varmt vand.
Selvfølgelig er det surt med en efterregning - men kan udlejer vise, at tidligere lejere ikke har betalt væsentligt mere i varme, er det op ad bakke for dig at modbevise det.

Har du talt med ham om det? Måske kan du aftale en afdragsordning med ham?

Mvh.

Jan R.
tak for svar..    jeg ved det ikk. det i kælderen er fugt det har han selv sagt. men det var der også for 2år siden. det er bare blevet værre med tiden. vors tøj dufter ikk det lugter som om det skal vasters igen.   så er det lige det hvorfor jeg betaler 400kr a konto for varme og 100kr a konto.. vant og varme er hver for sig.. hvis det ikk passer på et året forbruge a varme så passer det ikk sammen.. har boet her i ca 2år. er sku ved at blive skør.. hehe. men ja llo skal kigge på det.. men har bare ikk penge til det lige nu her..
glemte at spøge om hva en mvh koster.. en mvh er det ikk 1000kvh???hvis ja. så koster en mhv 1106,69kr det er godt nok dyret
Er ikke mester i lejeloven - men det eneste ret og rimelige er, at den aconto, du betaler, modsvarer den "normale omkostning", således du kender din samlede husleje. Det er også rart for udlejer at få pengene løbende, det er altid sværere at kræve ind "på bagkant".
Ved ikke lige hvad en kwh koster - kommer meget an på området. Mener jeg plejer at regne med en krone alt incl.

Mht. din aconto... de 400 er for varme (incl. at varme vand!), mens de 100 er for vandforbrug.

Og selvfølgelig er afskalningerne tegn på fugt - det er næsten uundgåeligt i den type hus. Det skader dog ikke huset videre...

Hvis tøjet lugter af fugt - så få sat en affugter op eller få lavet noget udluftning. Sidstnævnte koster et par huller og en thermostatstyret blæser, hvilket er under 1000,- alt incl.

Mvh.

Jan R.
hej igen tror jeg har fundt ud af gennemsnitlige afkøling. håber det er rigtig.. altså forbrug i varme mwh 7.322 gange med 239 = 1749,958 det dividere man med 31.944 = 54,7.grader. er det rigtig???  men 54.7grader er da alt for meget..

ps hvis man gange det med 860 så bliver det 197.1 grader hmm det er det så ikk heheh

hilsen casper..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis