fjernvarme

                
hej jeg tror jeg har et problem med mit fjernvarme mit afkøling står på 70garder og mit fremløb står på ca 50. så vist jeg ved kommet vandet op fra og det går ud nedefra.. el?? kan i hjæpe mig med at finde ud af det??? plus jeg har fyldt vand på 4-5gange i vinter`s  m.v.h Casper

hej jeg tror jeg har et problem med mit fjernvarme... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
altså 4800 +  ca4300 for forn radiator varme. en efterregning på ca4300
Ja så begynder det at være for dyrt, jeg kan også se at du har de gammeldags radiatorer med stor vandmængde, er der så ikke de rigtige thermostater og en nil ventil monteret så bliver det meget dyrt. Men som lejer er du naturligvis medlem af  LLO hvor de tager sig af sådanne sager.


ja har flere billeder. det er derfor jeg ikk forstår min udlejer når han ved det men gør ikk noget for det. har sagt at han skulle få en vvs mand til at kigge på det. men nej der sker ikk en skid.. viser dig lige der hvor vi tøre tøj nede i kælderen det mener jeg er fugt.. og det lugter også der nede. det er bare den ene væg hvor vi tøre tøj. han ved det godt men gør ikk noget ved det. nej jeg er ikk medlem af llo har ikk penge til det lige nu her..
heeh det er ikk mig der har brug for hjælp til det. det er min udlejer det er hans hus hehe..
jeg vil mene du skal have en vvs ud.
For der er ikke mange fjernvarme der vil have ders retur vand så varmt til bage.og så kan det give en (bøde) for det..

der kan være der er ander ting der skal kikkes efter også
Annonce
tak for svar. ved du hvordan man beregning af afkølingen?? har lavet en indsigelse fordi jeg ikk kan få det til at passemin nabo`s lejlighed er på ca 60 el 65 og min er på 51 piv. jeg har brugt mere varme ind hen og hendes søn øhhh jeg er helt på bar bund hilsen casper..
Det er en lænder snak men jeg ville mene du skal have en afkøling på 30gr eller mere(det kan din fjernvarme fortæller dig hvad ders skal være).
Farm - retur = afkøling, hvis du har 70gr så skal din retur max være 40gr for at have en afkøling på 30gr.

Det kan være en ventil/mangle vand/defekt varme væksle.
men jeg ville anbefale en vvs til at lave en service af anlæget så kan de gå det hele i gemmen, det skal lige siges at mange fjernvarme centraler til byder det i gemmen lokale vvs mester.

okay så må jeg ringe til en i morgen og høre hva han siger..
Hør nu her Casper, inden du roder dig ud i noget der kommer til at koste dig en formue. For tilkalder du en vvs mand så er det også dig der skal betale hans løn.
Er du derimod medlem af LLO tager de sig af sagen og skruer bissen på over for din husvært hvis han ikke gør noget ved problemet.
Det er et skråplan du bevæger dig ud på når du selv roder med det, og det kan i værste tilfælde betyde en kæmpe regning til dig og at du bliver opsagt fra lejligheden.
hehe nej jeg skal da ikk betale for det jeg vil bare høre hva han siger til det..jeg tænt min radiator i dig i ca 15 min. også gik jeg ned i kælderen og så hva min varmemåler stod på fremløb på ca65grader og tilbageløb på ca56 bare på ca min... øhh.. llo vil først svare på mine spørgsmål og om jeg har en jo sag el ikk.. når jeg har betalt 480 el 530 så jeg er medlem...
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis