SOL LUFT FANGER ??

Efter at have surfet rundt på nettet, har jeg besluttet mig at lave en selv men er dog lidt i tvivl om de forskellige metoder. 1. tomme dåser metoden, eks. laver jeg en med 64 tomme dåser 8*8 maler dem sorte, Hvad er så bedst at "serie" forbinde dåserne eller "parallel" forbinde dåserne ?? 2. kan man evt. bruge spiro rør istedet 3. montere en sort metal trapez plade istedet for rør eller dåser. Ser frem til at høre hvad du/i har at sige til mine spørgsmål, hører desuden gerne om andre metoder og løsnings forslag. Mvh Christian
Efter at have surfet rundt på nettet, har jeg... Vis hele indlægget
53 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ingen ben i at lave selve solfanger, det er styring der er den sværre del...

Og så lige en lille note til den med dåserne, jeg har også set den gut på youtube der står med en stor stegehanske og koger vand så han kan trykke dåserne ned over hinanden...

Well, en lille test viser der går ca 3-4 dåser mere til pr m når man laver den model, og så godt holder de rør faktisk ikke, jeg har lige lavet en fanger med rør af 18 dåser, og der er det nu bedst med ganske alm super attack fra harald nyborg til 29kr det holder 200 gange bedere, og man skal bruge knap så mange dåser

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nå, eftersom man ikke kan tilføje billeder til dette forum, så må man jo upload til andet sted...

her er om ikke andet et stk nymont solfanger der efter 30min på væggen giver 50 grader varm luft


http://picturedumper.com/picture/20100701/2978c9ac33/solfanger.jpg

Men som nævnt før, så er det styringen der er den sjove, den kommer der billeder af senere, skal lige ha de rigtige info ind i mit LCD før det sker...



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
@mkh: den ser fin ud !! men den hænger da vist lige rigelig i skyggen

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Nu er det så også sommer, den er mont sådan at den fra sidst i Apr til slut i sep får "mindst" muligt varme, det er sommer og der er som regl masser af varme i huset, det har lige været skt. hans som er det tidspunkt hvor solen står højst, og så er solfangeren kun dækket ca 130cm fra fliser og op (Solfanger er 210x90cm), når vi rammer sep md, så er hele solfanger dækket, hvilket er den tid man har brug for luftvarme


Så ja den er ikke i megen sol, men kl er så også 16:15 på det billede det er 45 min fra hele væggen den er mont på slipper op for sol og så skifter vi om til den anden side af huset hvor der kommer en i samme str, den skal så ligge ned.. den man ser på billede køre ca fra kl 09:30 -> 17:00 og den på den anden side køre fra kl 14:30ca ->21:30 ergo jeg har 12 timers varmetilskud hver dag... og mest når det er vinter hvor man har mest brug for det...


Det er sq smart det der øldåse pjat...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Her er dit billed, og der er ingen problemer med at uploade dem her

Så er det lettere for andre at se det.
Bare sig til næste gang du ikke kan selv

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
FWM : Gør mig en stor tjeneste, [SLETTET AF ADMINISTRATOR: Grimt sprog er ikke tilladt] det er IKKE mit problem at den WYSIWYG editor der benyttes på LDS ikke er valideret til Safari, jeg vil ikke tvinges til at skifte browser bare fordi en hjemmeside ikke er bygget efter de std man normalt bruger... (Lever af at bygge hjemmesider så ved lidt om det skidt...)

Dog var jeg så rar at tilføje et link og brugt min tid på at upload et billede andet sted...

Da man ej heller kan tilføje alm HTML tags i den "tamme" editor man får leveret, man kan lave mellemrum men tilføje billeder så kløjs den i det (Den parser vidst ikke input ret godt)

Men tak tak du...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hahaha, admins retter indlæg og så ryger tråden først i den kat (selvom den er gammel, det er flot ellers...)


Fandme et godt system i har jer her drenge


Måske i burde rette alle de fejl i har istedet for mit indlæg )


Sørgeligt
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Sitet drives på frivillig basis og er gratis for alle... og jeg er sikker på at det står dig frit for at donere mhp at sikre lds' fortsatte eksistens.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Nu er safari jo ikke lige den browser der bruges mest.. firefox og crome virker fint.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Chrome til OSX virker ikke med den editor der benyttes på LDS... Ej heller Safari.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 33 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også