TÆNDING. gammel engelsk

Hej folkens. Jeg håber at nogen kan hjælpe mig lidt med noget tænding, da jeg ikke er stiv i de grundlæggende ting.

Jeg beskriver lige hvad det drejer sig om:
Det er en Triumph fra 50èrne, men den er temmelig ombygget.

Der er minus til stel. I gamle dage var det modsat.

Jeg har en plus-ledning til min Tændspole-
Fra Tændspolen går der et tændkabel til Strømfordeleren-
På Strømfordeleren er der monteret en ledning som går til en Kondensator-
Når jeg afmonterer ledningen til kondensatoren, kan jeg med prøvelampen se at den slukker når platinerne åbner. Er det kondensatoren der er kortsluttet ??? - eller skal den have plus på inden den går til strømfordeleren ???

Inden jeg skilte cyklen ad, sad der 2 ledninger på kondensatoren, men jeg husker ikke hvad den anden gik til.

Har jeg samlet det rigtigt ???

Nu har jeg brugt en formue på at bygge denne cykel, så det var jo sjovt hvis den også kunne starte. Please hjælp mig.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Hej folkens. Jeg håber at nogen kan hjælpe mig... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Mufi, dejligt at hører din englænder er i topform den er da blevet fin og der er sgu ik noget der rasler nogen steder hvis man spænder det ordentligt sammen, det som det handler om er at gå op i sin maskine, holde den iorden og lægge mærke til hvordan den siger og kører, de er faktisk lavet til at kører meget mere end mange nye cykler..

Men hvordan kører den så den Triumph bandit.?? hehe

Mvh.ame
Den er såmænd ikke startet op endnu. Har lige købt ny gasrulle, som så ikke kunne passe med gaskablet... Det skal jeg så have fixet i dag. Der er lige de sidste detaljer, men de driller hele tiden, så det trækker ud og jeg er ved at blive træt af det. Knækkede den ene tand i Kickstarter, men det kan endda gå. Den er enormt tung at starte op med en 750cc og en gearing på 24 på motoren. Men mon ikke den kommer til at kører i løbet af et par dage. Jeg er meget spændt på gaflen og de egenskaber den har. Det virker meget anderledes, og hvis den er ubehagelig har jeg en lang gaffel af normal type. Den er i øvrigt her som den så ud sidste år.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=21728

Har du selv noget at rulle på? Så måske vi ses dr ude.

MUFI

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Det du skriver er at du rent faktisk aldrig har prøvet at køre på konstruktionen eller hvad.

Det minder mig om een fra klubben. Han købte en XS'er som sin første cykel, og når jeg skriver at den blev flottere istandsat end når den rullede af samlebåndet er det ikke lyv.
Den kom op i over 2-3 *' nyprisen. Da sesson et så startede, konstaterede han kørerkomforten er som den er på sådan en 2 stamper, købte en kawasaki R6 istedet.
Det er ikke komfort, slet ikke når der er så stort efterløb tror jeg det hedder med lang gaffel, og manglende affjedring.

Der er altså noget tysk chopning over den. Er det en tysker der har lavet den i første omgang ?.

Det pyntede du fik den forfælg over på en egerfælg.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
PS. hvis du har Discovery, så hold øje med en programserie der hedder "En Motorcykel fødes", en læge ved navn Mark Evans (fantastisk engelsk fyr med masser af humor) laver en Triumph fra bunden. Spændende tv kikkeri. Elsker den.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jo da jeg kører når vejret tillader det, jeg er lige kommet ind af døren efter en frisk tur gennem byen, ingen problemer der den kører bare derudaf, still going strong..
(Men det jo os´ en Ariel) 
 
Du må ind til Skovsøen når du for fixet det sidste, sådan en der den skal jo ud og vises frem for folket..hehe

Mvh.ame
Annonce
Biken har jeg selv bygget op. Den var noget anderledes da jeg købte den. Underlig forgaffel der havde efterløb den forkerte vej, og så alt det sædvanlige fusk folk laver på de gamle englændere.

Det er ikke min første chopper. Den lange gaffel kommer fra min tidligere Triumph, der var en svinger-model fra `54. Selv mener jeg at de styreegenskaber den for med 20 cm. længere rør, gør den både bedre og sjovere at køre på. Den nye gaffel som man ser på billedet her på siden, fik jeg købt af en gut der ikke turde sætte sådan noget på. Den kommer fra en udstillings cykel og har aldrig kørt før. Det betød at jeg måtte modificerer lidt for at gøre den gadesikker. Det er en P&P gaffel, som man i sin tid kunne købe hos Roffe`s  oppe i Stockholm. Det stive stel er klart hård at køre med, ikke mindst med den tynde saddel. Men det er sjovt fordi det er så anderledes at kører med, og folk glor jo helt vildt her i landet. Man møder en masse som vil snakke, og specielt ældre mennesker har en masse historier fra dengang de selv havde en engels maskine. Jeg har også en Honda GL 500, men det er en helt anden bike med kåbe og tasker. Den er god til bare at komme rundt med. V-motor på tværs og kardan. Bare i orden.

Nå, der skal handles ind til Week end, så jeg lukker lige her.

MUFI

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Når du så kommer på igen, kan du så ikke lige svare på hvem der choppede den i sin tid, nationalitet. Jeg sidder tit og sammenligner choppers fra de forskellige lande på ebay.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Min er jo choppet efter egen lyst. Choppere er meget gamle. Jeg har et billede fra 30`erne med en meget lang gaffel på noget motorcykel af ubestemmelig art.

Moden kom med en film ved navn "Easy Rider". Så skete der noget. Før det var det "Bobber" der var en måde at fjerne alt overflødigt.

Jeg har nogle gode links til Chopperens historie, hvis det er det du har i tankerne ? Der er mange sjove billeder af de første Custom og choppers. Livsfarlige byggerier, som man nok har lært at forbedre, ikke mindst i Sverige, der i den grad er standart for hvad man kan af lange bikes og sikkerhed i samme bike. Svensken kan jo noget som har ramt hele verden. En "Svedish" chopper, er jo en speciel måde at disegne på. Vinkel, længde og den gamle stil.
Sender dig gerne nogele sjove links, om du vil.

MUFI

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Okay så, vi taler vist forbi hinanden, jeg har nu selv studeret choppere i ca. 10 år, men smid bare nogle links, kan være noget jeg ikke har set.

Nå men den brilliant røde i sneen, hvem har choppet den (dansker, svensker, tysker).

Det var vel sådan den så ud da du købte den.
Kan godt se at den er instireret af easy rider med de 2 forlygter.

I øvrigt døde Dennis Hopper den anden dag.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Den du ser i sneen er som jeg havde bygget den efter indkøb. Der er et billede af den som den var da jeg købte den. Kort underlig gaffel og tasker på. Taskerne er jeg ved at renoverer, da det er lettere at have teltet med i den slags...

Det er altså mig der har choppet den, med gamle dele fra min første chopper. Jeg har altid haft lange gafler på, og har kun kørt med standart en gang hvor jeg var kaldt til syn.Den blev så ikke synet og jeg lagde bare min plade. I dag er jeg hamrende ligeglad med tumpede love. Jeg bygger en bike der er sjov for mig, som jeg kan være sikker på er sikker. ( det er mig der skal kører p den). Alle de love der findes kan jeg ikke bruge til noget. Jeg må jo ikke en gang sætte bedre bremse på.... Er det idioti. Så jeg bygger bare selv.

MUFI
Ps: Du får links senere. Har trætte børn der skal sove, sååå......

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis