TÆNDING. gammel engelsk

Hej folkens. Jeg håber at nogen kan hjælpe mig lidt med noget tænding, da jeg ikke er stiv i de grundlæggende ting.

Jeg beskriver lige hvad det drejer sig om:
Det er en Triumph fra 50èrne, men den er temmelig ombygget.

Der er minus til stel. I gamle dage var det modsat.

Jeg har en plus-ledning til min Tændspole-
Fra Tændspolen går der et tændkabel til Strømfordeleren-
På Strømfordeleren er der monteret en ledning som går til en Kondensator-
Når jeg afmonterer ledningen til kondensatoren, kan jeg med prøvelampen se at den slukker når platinerne åbner. Er det kondensatoren der er kortsluttet ??? - eller skal den have plus på inden den går til strømfordeleren ???

Inden jeg skilte cyklen ad, sad der 2 ledninger på kondensatoren, men jeg husker ikke hvad den anden gik til.

Har jeg samlet det rigtigt ???

Nu har jeg brugt en formue på at bygge denne cykel, så det var jo sjovt hvis den også kunne starte. Please hjælp mig.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Hej folkens. Jeg håber at nogen kan hjælpe mig... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nå, springer de af..... Det skal jo bare laves ordentligt med de rigtige materialer. Så er der ikke noget der rasler af.

Hvad har du ?

Hej Mufi,
Godt at høre din kværk ruller. Men det med at tabe noget, kan nu godt ske selvom amn bruger de rigtige dimser, he he.
ps: Viden er ikke nødvendigvis vejen til visdom. Visdom er en trancenderet indsigt, som igen kan komme af trancenderet viden og praksis, men kan også ligge latent og komme af f.eks. nåde. Bare et sidespring
M.v.h.
Redfox.
Med en 2 stamper kan man faktisk nok skrive sig ind i gunners rekordbog, hvis man ikke taber noget. Jeg tror aldrig det er sket.

Med mindre man kører uoriginalt og bruger låsemøtrikker, eller beje alt ind i locktite.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Jo, man kan da godt rasle ting af, men man kan jo også prøve at tage nogle forholdsregler.
Jeg har skiver på alle bolte og møtrikker og fjeder- eller stjerneskiver udvendigt på skiven. Gennemgående bote har fjederen på møtriksiden. Og Locktite er ganske glimrende de steder hvor man ikke har aluminium. Der kan man så bruge en låseolie der er mindre stærk.
Jeg har skiftet en stor del af gevind ud ti milemetergevind. Det gør det noget nemmere at lave sine bolte selv, med eks.vis rustfri gevind og møtrikker, som kan strammes mere. Så kan jeg også bruge kuppelmøtrikker der ser noget bedre ud.

Men hvad er Jeres erfaring i forhold til hvad der rasler af? Er det bestemte ting hver gang, eller er det bare en generel ting.

-Den med visdom var fin. Jeg kan bare godt lide det ordsprog, da jeg selv er meget videnbegærlig.

Hej Mufi,
Altså det med at der rasler ting af, kan man jo vælge at tage på flere måder.F.eks. vælger jeg at tage det som et tegn på, at min cykel rent faktisk er startet Hvis man ser lidt på de multimaskiner fra østen, så er man jo nogle gange i tvivl, om de rent faktisk er igang
Jeg hader rust. Og derfor bruger jeg a2 eller a4 eller alu hvor jeg kan komme til det. Men der er der selvf. også nogle ting man skal være opmærksom på, som f.eks. at der er en anden brudstyrke. Jeg kan ikke dreje, men en ven har drejet lidt på en del unbrakobolte, som min cykel er samlet med fra fabrikken, og lige faset kanterne en lille smule af, og de står bare lige i øjet. Men låsevædske bruger jeg kun hvor fabrikken har anvendt det.
Det kan være en enkelt møtrik på 10 år, eller mere ofte et spejl eller en potte, som rasler af p.g.a. vibrationer. Og ja ja, jeg synkroniserer skam regelmæssigt.
Momentnøgler i god kvalitet er en fin ting, sammen med låseskiver eller stjerneskiver
Men nu må vi se, da jeg skal sammen med en flok englænderkørere til Spa om nogle dage. Det bliver sjovt at se, hvem der taber hvad.

Ja, det er jo derfor vi bl.a. er her, ik' ?

M.v.h.
Redfox.
Annonce
Fedt.

Du mangler stadig at fortælle hvad det er du kører på ??????

Læg nogle billeder af dyret. Er du i galleriet?

Hej MUFI

Hvis det er mig du spørger så se under mine indlæg.

Se Min XSer her

Javel ja, det er jo den gamle Triumph der i sin tid blev japansk. Kender da en som har den, og jeg syntes at det er en fed nok bike.

Dit link røg kun til Jeres hjemmeside, og ikke til din egen, men det er måske bare noget du har valgt. de er ikke så lette at choppe op, formoder jeg? Jeg kunne ellers godt finde på noget sjovt med de modeller. Hvor mange er der af dem tilbage?

Nå, nu ringer den igen..

NING

Se min XS'er her trækker mig over på min side.

Jeg vil tro der er en 350 af dem i dk. Vi dækker over halvdelen i klubben vil jeg tro.

Der er mange i vores gallerier på siden du kan sidde og kikke på.

Lav være med at smadre en original, det er synd, ødelæg en der er ødelagt i forvejen.

Se Min XSer her

Det holder bare. Fandemig en fin bike. Ja,jeg er meget til de bikes. Jeg skal lige dyrke lidt mere inde på din og klubbens side.

Tak for linket, det var mig der kvajede første gang.

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis