Hjælp til nyt køkkengulv oven på kælder

Har lige fået den kedelige konstatering at der er meget råd i en bærende bjælke mellem vores køkkengulv og høje krybekælder. Er man virkelig nødt til at flå hele køkkenet ud og gulvet op for at skifte sådan en bærende bjælke og hvad kræver det - er min tanke lige nu.
Hvad skal sådan et gulv bestå af i fremtiden - hvis man så vil skifte til klinker istedet for trægulv. Kan dette lade sig gøre ?
Hvor ligger dette prismæssigt ? - Kan man overhovedet gøre sådan noget selv ?
Selvfølgelig dækker TRYG ikke da skaden er sket for mange mange år siden -(siger de ) og er tør nu - har nogen haft en lignende oplevelse omkring dette ? Kører man sagen videre med advokat eller er det virkelig ikke noget man kan gøre ?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nej den type skade dækkes ikke af nogen forsikrings selvskaber
da det ikke er en pludselig opstået skade,
med mindre det er efter et hus køb og det ikke har stået i tilstandsrapporten

nu er gulvet formentlig fastgjort til bjælken så den bliver lidt triggy at ta nedefra
men hvis det er en rigtig høj krybekælder kan du jo understøtte lige på den ene side
med en bjælke og nogle små soldater ligesom muren gør og derefter udskifte hele den
rådne bjælke med en ny men du skal sikre dig at den midlertidige ikke er længere nede
ind den gamle

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

ja alt hvad der er råden skal væk efter hvad den tømre der så på min sagde nu var jeg lidt heldige stillet da køkengulvet alligevel var fjernet og jeg har fuld kælder så det var ikke svært for mig, ren udskiftnig

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

super - tak for svar.... TRYG er stadig på da vi har tvist omkring deres udfald - for den ene dame siger det ene og den anden siger noget andet.. så vi afventer om det bliver os selv eller en tømrer - men v i kan ikke lægge nye stolper ved siden af - høj krybekælder med utroligt mange rør - vand / gas osv som ligger lige oveni det hele - eller under og rundt omkring - omstændigt..
så der skal pilles op.
ja så er det bare med at få håndværker på hvis i er så heldig at tryg godt vil betale
for det er et stort arbejde at lave det er jo praktisk talt nyt køkken i skal have lavet
med hensyn til arbejdsmængden

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også