Mærkelig lyd i motor??

Jeg kiggede lidt på min kammerats motor og fandt dette i bundkarret:

Er det noget man skal bekymre sig om?

Han sagde, at motoren havde fået en mislyd

Med venlig hilsen
ktm

Jeg kiggede lidt på min kammerats motor og fandt... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er det værre end det kan klares med en sjat Swedol eller lignende i motorolien?
Aha!!!, jeg synes nok, at der var et eller andet jeg ikke lige kunne komme på!!
Selvfølgelig, mekaniker på dåse. Hvor er det egentlig fjollet, at vi pillede den ud!!

Med venlig hilsen
ktm

ja det ender vel mæ at man bare sender en mail
så er den fixet til næste dag

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Skrevet af ktm på 18 maj 2010 14:02
Aha!!!, jeg synes nok, at der var et eller andet jeg ikke lige kunne komme på!!
Selvfølgelig, mekaniker på dåse. Hvor er det egentlig fjollet, at vi pillede den ud!!

Ja også så lidt plastisk metal til at lukke hullet med, så er der en sprit ny motor

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Som Polobjørn skrev i en anden tråd, kunne det være rart at få oplyst motorstørrelse, årgang, bilmærke osv. for at kunne komme med et kvalificeret gæt på problemet!

Jeg tror det kan have noget med vejret at gøre. Bilen har simpelthen været ude for længe, og ville gerne ind i et varmt værksted at stå, et par dage...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Annonce
Jeg har også hørt det havde noget med vejret at gøre. det der aske fra den forsikrings svindel de laver på island er slet ikke sund for motorne.

Jacob
ja uuuha vi skal psse på de næste par år når vi ser på brugt bil

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Ja, det er sgu da nok de islændinge, der har været på spil med deres lede aske.
Når flyvemaskiner kan få motorproblemer pga flyveasken, så kan denne Land Rover vel også. Det er helt urimeligt, at den ikke kunne mere, idet den jo kun har kørt 600.000 km.
Enten må han klage til forhandleren eller også må han prøve at få erstatning af islændingene. Jeg ved ikke hvad der forekommer som mest sandsynligt??
Men ellers står på Swedol og plasticpadding.
Jeg takker for de mange rigtige nyttige tips og ideer!!

Med venlig hilsen
ktm

På det mc værksted jeg arbejdede på kom der engang en ung fyr ind med hans Suzuki 400rr på en trailer. Den havde også en mislyd sagde han, og så dryppede den olie. Den kunne nu godt starte sagde han men han mente dog det var mere sikkert at transportere den på trailer.
Det havde han nu nok ret i. Den ene plejlstang stak ud gennem blokken på den. Jo den havde nok haft en mislyd.

Da han kom og hentede den efter at vi havde skiftet motor, fik vi en ide om hvad der kunne være sket. Han startede den op og kørte med kold motor og ca 17000 omdr ud af vejen. Vi kunne blot ryste på hovedet og ærge os over at vi ikke havde givet den gamle motor lidt plastic padding og Swedol.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis