Mærkelig lyd i motor??

Jeg kiggede lidt på min kammerats motor og fandt dette i bundkarret:

Er det noget man skal bekymre sig om?

Han sagde, at motoren havde fået en mislyd

Med venlig hilsen
ktm

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ligner umiskendelig IL TEMPO GIGANTES efter et løb på roskilderingen

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Og så er den kun kørt af en lægefrue om søndagen når det ikke regnede.. LOL en mislyd

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Den kunne rent faktisk starte og køre. om end ikke så godt! F.eks. kørte den selv op på autotransporteren.
I den røde indramning ses nogle af de fakturer, der er i motorblokken og den blå viser "udluftningshullet" i venstre side af blokken.

Jeg kan ikke lade være med at blive imponeret af de kræfter der er på spil.

Med venlig hilsen
ktm

Ja det er vildt.. Jeg havde engang en ven der ville sætte nye stempler i min gamle Mercedes 307 kassevogn.. Kompressionen var der ikke så meget af..
Vi splittede det hele ad og gav den nye stempler og ringe.

Jeg havde godt nok købt sådan et honer sæt men min kloge ven sagde at det var sgu ikke nødvendigt. De slibemærker der var i cylinderne efter 500.000 km var ikke noget at tale om..

Da vi startede den havde den godt nok en sjov kliklyd.. som senere viste sig at være ringede der slog mod slidkraven..

En par dage efter hentede jeg lige nogle pizzaer i den.. og på vej hjem kom der et ordenligt rabalder fra motoren og så var baghjulene blokeret..

Den motor var totalt smadret.. Plejlstangen står ved plejllejet som en paraply.. sådan var den bukket rundt.. og banket et hul ind i cylindervæggen og sad fast.. Krumtappen var flækket og det ene pandeleje var mast til halv tykkelse..

Så var det at jeg ikke, i mine tanker, kunne lade være med at citerer ham når han stod på hoved i en motor og sagde "man kommer sgu altid hjem i en Mercedes"

Svendborg

Annonce
ja den har fået en larv bank.!

den har sikker vært oppe og "hyle i omdrejninger"
siden den har smidt plejlstangen.!
jeg tyder på at den har hoppet ud af geart under optrækket med gaspeddalen i bund.
og den sprang op i omdrejninger og den sadde BANG.!
og der lå plejlstangen i bundkaret eller på vejen.?
sidden der er hul i bundkaret.!

der kan man se at der har sluppet store kræfter løs.

måske en dum spørsmål hvilket motor er det fra.!
det har jeg ikke set at den har smadret plejltangen.
men jeg har til gengæl set lejemos.
hvor lejepanderne var revet i spånder.!
før i tiden var det da ikke ualmindeligt at en bil smed en plejlstang ud i gennem siden
uden at den nødvendigvis havde været oppe i omdrejningernes røde felt
prøvede det engang på autobanen lige inden hamburg ( og der blev ikke kørt hurtig i volvoen)

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

det kan ikke være andet end støbe eller smede fejl.
hvis det sker inden for motorens begrænsning.!  :-(

hvis det sker inden for garati periode.

så ombytnings motor der kommer ind.!
Nu er det nok en golf der har fået tæsk de sidste 400.000 km..

Svendborg

Forhistorien kunne være, at han sidste sommer mistede en af slangerne til motoroliekøleren og tømte olien ud på vejen.
Måske har den startet problemerne der.
Faktum er at alle de resterende plejlstænger er blå med defekte lejer.
Det her skete på motorvej syd over med ca. 110 km/t. Så er olien blevet rigelig varm, med nedsat viskositet og med halvgående lejer har det altså været for meget, til at den har kunnet holde oliefilm.
Han var heldig at finde en brugt motor til små penge som så kan bruges til genopbygningen.
Den blok har lige netop kraftige slidkanter i cylinderen og knækkede øverste ringe på stemplerne! Sætter man nye ringe i en sådan cylinder er det vældig hensigtsmæssigt at reife den øverste ring, for at undgå katastrofer!!!

Med venlig hilsen
ktm

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis