Forskel på 2 tilbud fra tømrerhandler

Hej.

Står her inden for en måneds og skal have nyt tag på noget af mine udbygninger. har derfor indhetet 2 tilbud hos hendholdsvis Stark & XL-Byg

har besluttet at det skal være tagpap på taget, og har fået nogle gode lange snakke med en stark medarbejder, og han har udarbejdet et tilbud på 15.500kr incl. moms.

har så været hos XL-byg med materiallelisten og bedt dem om at lave en tilbud magen til, for at se prisforskellen. de lavede så et på 14.000kr. incl. moms ca. 10% under førnævnte.

men nu jeg sider og sammenligner de 2 tilbud falder jeg over nogle forskelle.

skal bla. bruge:

Alusøm m.skive hos stark heder de 3,7*35mm og hos xl 2,6*26mm

Afstandslister stark: 25*50mm hos XL: 25*50mm aftsandslister til 25*45mm
Skal man forvente forskellige tykkelser hos XL så ?

Icopal base 400p 0,20*10m hvor XL har sat 0,25*7,5M - her kommer jeg jo nok til at mangle noget så.

Det er en komplet liste XL-Byg har fået af mig, uden priser, og undrer mig derfor over overstående forskelle. skal jeg tolke dette som om at de måske ikke har så godt styr på det eller hvad er jeres erfaring. ?

Og er der nogen der har erfaring med at få måske 10-15% i rabat ved et sådan projekt, eller hvad skal man forvente hos stark. ?

på forhånd tak, håber ikke jeg har skrveet for meget til i ikke gider og læsse det

mvh. Melander
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Generelt har trælaster svært ved at give tilbud på det man ønsker.
Jeg ville tage dem der har bedst styr på hvad de har gang i.
Men du kan da lige høre XL hvad de mener.

Jacob
At dine afstandlister svinger mellem 45 - 50 mm betyder ikke noget når det er afstandslister, dog vil du opleve sammen sving på lister hos Stark selvom de ikke oplyser det.

Hvis du har nok i 7.5 m til kanterne, så kommer du vel ikke til at mangle noget ?
De fåes i både 7.5 og 10 meter ruller, de nye indeholder kun 7.5m mod de før indeholdte 10 meter som rullerne med 1 m pappen tidligere, i dag er den nedsat til 7.5m for at spare os for alle de tunge løft.

Alusømmene med skive hvad er de til ?
Umiddelbart virker stark som dem med mest styr på det.

og når de har en liste med alt, burde det ikke være så svært efter min mening at give et tilbud, enten kan de levere varene ellers kan de ikke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis