CNC fræser kit eller andet

Jeg har i flere år overvejet en CNC fræser, hovedsageligt til træ. Jeg vil dog også godt kunne fræse i ALU og plast. Jeg har ikke mod på at bygge en helt fra bunden, og er derfor på udkig efter enten en færdig, eller et KIT til at samle. Jeg vil selvfølgelig gerne kunne fræse så store emner som muligt, men prisen stiger nok samtiddigt med størrelsen. Derfor kunne en fræser som jeg evt. kunne bygge videre på også være interessant. Den skal self. også kunne fræse 3D Mit budget er nok omkring 5000,- muligvis lidt højere. (Alt efter hvor meget jeg kan skrabe sammen) Hvad skal jeg kigge efter?
Jeg har i flere år overvejet en CNC fræser... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
PS..

Den maskine man SAGTENS kunne få billigt på Ebay er forresten lige steget til noget der ligner 4537,50 dkr plus noget fragt så du har stadig en chance for at få den til de 5000,-

Men husk lige at du så også skal have styrring, spindel og evt noget software.....




Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Synes du sagde du var ude af den tråd her?

Hvis du så gad at læse min første post igennem, ville du også læse at der står 5000,- eller hvad jeg kan nå at få skrabet sammen.
Det kan lige så godt være 10.000,- ...

De $700 kan barberes endnu mere ned, da jeg har 20mm akselstål liggende. Så det er kun holdere og slæder jeg skal bruge der.

Jeg har skam læst det!
Og Nej det kan det ikk.
Man skriver ikke på dansk:

"Mit budget er nok omkring 5000,- muligvis lidt højere. (Alt efter hvor meget jeg kan skrabe sammen)"

Og så mener man 10.000 ?!?!?!?!? Det er jo ikke en gætte leg vi er med i her...

Og JO! jeg er ude af den her tråd


Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Tak!
Sikke en gang mudder der bliver kastet, men jeg vil nu give pilotfromdk ret, 5k er lidt urealistisk, og det er jo det du skriver i din første post!
Men nok om det, jeg ville nok lytte lidt til hvad folk skriver til dig, da dit krav om at skulle fræse i alu og plast jo lige pludselig stiller nogle andre krav til din maskine, din styrke/stabilitet skal jo lige pludselig være langt langt større! samtidig skal din styring kunne klare nogle større motorer (flere Ampere) for at kunne trække sig igennem et noget hårdere emne.
Annonce
Jeg må give piloten ret. 5000,- er et meget spartansk budget til en maskine der skal kunne de ting du forventer at kunne med den. Og en maskine der kan fræse i alu, skal gerne være noget stiv i det.
Jeg har selv gang i et projekt, og jeg ville ihvertfald undre mig hvis jeg kunne have holdt mig på 5000,- Det kan jeg ikke. jeg kunne ikke engang holde mig under 10.000,-
Indtil videre, så har jeg brugt på styringer, føringer, motorere og materialer generelt, ca. 14.000,- men så er det også kraftige sager det hele.
Nåå ja, og så er det jo også en maskine med et skæreareal på 1220x2440mm, så deraf går prisen også lidt i vejret.

Hvis du meget gerne vil fræse i alu, så tvivler jeg virkelig på at du kan holde dig til mindre end 10.000,- i udgifter til opbygning elektronik, software osv. Alt koster penge, ja bortset fra det Alu du siger du kan tage gratis. :-D
Jeg mangler stortset kun at finde div. skruer, ellers har jeg alt med i mit budget.

Det er bl.a. brugte stepmotore af høj kvalitet, Understøttet akselstål med tilhørende slæder og gevingspindler.
Det er stadigt kun omkring de 5000,- som jeg synes det er underligt der bliver hængt så meget i, jeg skriver jo netop omkring!

Jeg har fået mit midlertidige design godkendt 2 forskellige steder (på et forum, og af en erfaren CNC bygger) og ingen af dem ser 5000,- som et urealistisk budget, når jeg har alt materielt til bygning af rammerne. (som det også virker som om i ikke tror på)

Det er altså kun på denne side, at det hele skal gøres urealistisk.
Der er skam ikke nogen grund til at gøre os til bussemænd.
Der er ikke nogen der siger det absolut ikke kan lade sig gøre. Man kan jo altid finde gode tilbud rundt omkring.

Jeg er dog lidt forundret over at du gider poste herinde, hvis du mener vi alle er så sure og urealistiske.

Der er mange herinde der har bygget maskiner, der er også mange der ved en del mere om det end andre, og her er piloten altså en af dem.

Men nu har vi alle også forskellige definitioner af hvad et godt design det er, og hvor stærkt designet bliver. Men eftersom der ikke er nogen herinde, der kan se dit design, så er det jo svært at se hvad du bygger. Den hurtige sketch du tegnede kan jo nemt være lavet om flere gange.

Så kom frisk, vis os hvad du bygger på så vi også kan se hvad der er "godkendt" andre steder... :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis