CNC fræser kit eller andet

Jeg har i flere år overvejet en CNC fræser, hovedsageligt til træ. Jeg vil dog også godt kunne fræse i ALU og plast. Jeg har ikke mod på at bygge en helt fra bunden, og er derfor på udkig efter enten en færdig, eller et KIT til at samle. Jeg vil selvfølgelig gerne kunne fræse så store emner som muligt, men prisen stiger nok samtiddigt med størrelsen. Derfor kunne en fræser som jeg evt. kunne bygge videre på også være interessant. Den skal self. også kunne fræse 3D Mit budget er nok omkring 5000,- muligvis lidt højere. (Alt efter hvor meget jeg kan skrabe sammen) Hvad skal jeg kigge efter?
Jeg har i flere år overvejet en CNC fræser... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Et hurtig svar hertil, måske endda cocky:
1. har du gratis alu, må du være danmarks lykkeligste mand
2. hvis du tror du ikke skal bygge om, efter 6 mdr er du nok lidt naiv, for jeg tror ikke på der er nogle på denne tråd som har bygget den perfekte maskine 1. gang.

God fornøjelse med byggeriet.


Mvh Frank

Denne er måske ikke perfekt, men er dog tæt på,det er den første jeg har bygget for en anden,om den kan fræse i allu ved jeg ikke,men det er jo et spørgsmål om hvilke størelse spån der tages.
Størelsen er 800x1800
Der er brugt ca 10.000 på softvare og mekaniske dele dertil kommer prisen på materialer til selve maskinen.
Så 5000 rækker ikke langt.

Jeg tror jeg finder et andet forum...


Nok en god ide, men du får sikkert ikke meget ud af det.

Min maskine som er bygget udelukkende af hvad jeg havde til rådighed til det mekaniske uden nogen fancy dele har stået mig i ca. 7000...
Jeg kunne jo fx. støde ind i nogen, som ville hjælpe, istedet for kun at ytre sig om at noget ikke kan lade sig gøre... men sådan er det nok at blive gammel og impotent.
Annonce
hvis den slal fræse i aluminium.!
er det en fordel at "vangerne" kan juster
sløreheden væk
 så skæreværtøjet kan "køre" uden slup.
så "maskinen" ikke rasler under fræsning.!

Til Torben !

Jeg havde egentlig skrevet en lang forklaring på hvorfor folk nok har svaret som de har på dine indlæg.
Men efter en ny gennemlæsning af indlægene har jeg valgt ikke at sende det, tror ikke det nytter noget?

Held og lykke med dit projekt, håber du finder et andet forum fuld af unge fyre med stive horn og en masse erfaring i opbygning af komplette -5000kr CNC maskiner. Herinde er vi jo bare nogle gamle idioter med maskiner der allerede køre, så hvor skulle vi også vide fra hvad en ung fyr der i flere år har overvejet at anskaffe sig en CNC har brug for?!...

Jeg behøver ingen tilbage melding på dette indlæg, jeg har allerede frameldt mig besked når der kommer nyt på denne tråd

PLONK!!!


Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Det er bare sjovt, at i på dette forum prøver at gøre det så dyrt og svært som muligt, hvor man på andre (ikke danske) gør det modsatte.

Jeg har nu siddet og fundet de dele som jeg IKKE har (Stepmotor, styring, glideskinner m.m.) og det bliver lige omkring $700 totalt - altså lidt over 3500,-
Hvis jeg så ligger 2000,- oveni, til andre småting, så har jeg stadigt kun brugt 5500,-

Så ja, hellere finde et forum med folk der er fremadsynet og positive, istedet for dette!
http://www.hobbycnc.com/products/cnc-router-plans/

"Can Be Built For Less Than $550!"
Og hvis du så gad læse det hele så ville du f.eks finde :

Uses Inexpensive Stepper Motors and Controller Board With Easy to Use Software! 60oz-in minimum up to 130oz-in maximum size #23 steppers

Og spurgte du så nogle herinde ville de nok sige at det vist ikke er det du leder efter da du også ønsker at køre i alu...Målene du ønsker holder den jo nok helle ikk...?

Problemet er jo ikke at lave en billig maskine, det er at lave den så den kan opfylde alle de ønsker man har i én maskine og til en pris man stadig vil betale

700 dollar x kurs 586.62 = 4106,34 Dkr køber du så det hele på én gang kan du slippe med ét toldgebyr på (tror det er 160kr?) og moms på det hele incl fragten..

så 700 dollar + 160kr gebyr + 1066,59Kr moms= 5332,93 Dkr hjemme på køkkenbordet. Dine 2000 kr til småting lyder meget fornuftigt

sååååååe er vi tilbage til det vi startede med.... 5000kr er nok ikke helt nok?

(at man så KAN være HELDIG ikke at blive snuppet i tolden er en anden snak, og det skal man nok ikke helt basere økonomien i et projekt på....


Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis