justering af motorhælding i forhold til skrueaksel på volvo penta md 17

Vi er den lykkelig ejer af en Albin 25 med en Volvo penta md 17.
ved bestemte omdrejninger går skruen i resonans, der er monteret ny skrue, black jack og stævnrørsleje.
Vi har fået at vide at det er motorens hældning der skal justeres i motorophængene.
er der nogen der har erfaring med dette.
Vi er den lykkelig ejer af en Albin 25 med en... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hørt Finn.
Tak for sangen Lunæs. Du er nem at ophidse og svær at gøre tilpas.
Go' pinse.
Mvh. Søren

sorenkran

Hej Finn .
Jeg er sikker på du har tjek på egen båd, men skal man ha' motoren ud, som jeg selv skulle, da der skulle skiftes pakdåse i gearet. Skulle jeg så ta' båden på land, bruge lang tid til afmontering af ror og stamme, jeg syntes ikke, jeg havde lyst til at ændre et 3 timers job, til et fleredages et.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
i asabo i assens der hade en åben båd en udrangeret redningsbåd til 28 personer
da vi satte en ny motor i en volvo penta 24 hk. i
 men da stevnrøret er sat og skrue akslen er i med skrue.
og spændte motoren fast til stevnrøret. og motorophængsramme er monteret
så byggede vi armene op til motor øjer med motordæmper.
og svejse det fast..!
Hej alle, jeg har med stor interesse læst debatten omkring skrueaksel. Har lige erhvervet mig en dejlig Folkparca 21" som er født med en 24 eller 35 HK VP motor. Tidligere ejer har taget motoren ud (da den gik i udu) afmonteret skrueaksel og proppet stævnrøret. Herefter har han duttet rundt med en 6 HK Johnson montereret på badebroen, men det er en anden historie. Jeg har købt en 20 HK BUKH hos en gut i Hundested. Jeg skal herefter montere det nye "hjerte", og står med nogen af de belyste problematikker. Motoren er monteret center, båden er lavet i fiber. Kan jeg håbe på at det må være nok at checke centrering af skrueaksel på denne relativt lille båd på land, eller skal jeg til at søsætte for en sikkerheds skyld?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis