Lampeudtag i gipsloft

Hej

Jeg skal have sat et gipsloft op direkte på mit nuværende træloft, mit spørgsmål går nu på hvordan skal jeg gøre omkring lampeudtaget? Skal der sættes nogen form for skærmning op og hvordan finder jeg ud af hvor det er, når først pladerne er sat op?
Hej Jeg skal have sat et gipsloft op direkte på... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu skriver i lovgivning jeg fider det irrelevant at man sidder og rådgiver om noget man ikke har set, og som er lukket land selv for en elektriker hvis han ikke har installatør eller er ansat ved en, det at i sidder i et offentligt forum og debatere bør i stoppe med.
Preben
Foruden at en ulovlig installation kan være farlig mht. brand mv., skal man ogås huske på, at ved salg at ejendommen kan køber kræve, at ulovlige installationer bliver lovliggjort af en installatør.
Jeg har selv prøvet det, og det kom til at koste en formue, da vi bare måtte betale regningen uden at have haft indflydelse på pris og omfang.
For en ordens skyld skal jeg nævne, at det ulovlige bestod i, at vores var lovligt mens vi boede i det, men ved salg skulle opdateres til nugældende regler. Havde jeg bare vidst det, havde jeg fået min egen installatør til at lave det, og så havde det været til en helt anden pris.

Mvh. JørgenE
Korrekt politisk svar pe!
Det har været oppe mange gange før. Og der bliver aldrig enighed.

Jeg er af den opfattelse, at jeg hellere vil give folk et godt råd, end at lade dem lave noget klamp. Mange gange kan man næsten fornemme at spørgeren vil lave det selv. Og hvad er så bedst? At han herinde får tingene at vide, eller at brandmyndighederne fortæller ham det over en kop flammer...?


Att: JørgenE. Der må have været noget andet galt med din installation. For hvis den var lovlig på installationstidspunktet, er den det stadig når du flytter!


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....

Syntes pe´s svar var utroligt negativt og ville derfor ikke kommentere dette, da det sikkert bare ville flamme op til en diskution.. Men kunne være skrevet i en bedre tone

Aspektet der er glemt i dette, er at selv om det er et "lav-det-selv" forum, så er det stadig rart at få så meget information om en opgave som muligt og som tråden viser er der kommet meget god information udaf denne, også selvom det ikke skal laves selv.

Nu vil en anden som ligger inde med samme spørgsmål, senere kunne finde svarene på både loft og væg, det styrer da bare!

En mindre god elektrikker kender måske ikke reglerne til fulde og ville af enten for lidt erfaring eller for mange ekstra $$ skyld komme frem med den forkerte løsning, hvis man bad dem ordne det uden selv at have checket op på det først.

Har været udsat for meget fusk og dårlig service, så foretrækker helt sikkert et uvildigt råd og at høre folks forskellige meninger og erfaringer, så man har lidt baggrund og er bedre rustet mod at blive taget ved næsen...

Dernæst er der osse tit flere forskellige løsninger der er korrekte, men EN der bare passer bedst til ens behov og fremtidige planer, overblik giver den bedste løsning altid


 Skal det gøres, så gør det ordentligt første gang...
Annonce
Jeg mener ikke at omlægge den faste instsllation i el og vvs hører ind under Gør det selv.
Den lidt hårde tone skyldes at jeg blev sur over at man ¨rådgiver om noget som folk ikke må lave og´alle ved at det meste elarbejde er forbeholdt elektrikkere.
Hvis nu man forestiller sig at en spørger om noget med el og han får et råd herinde fra og det så viser sig at han kommer til skade ved feks at få stød, ville det ikke være dumt, i kender jo ikke folks viden når de kommer ind i dette gør det selv forum.
Preben
Betyder det så at der ikke længere må rådgives i eksempelvis tagarejde af frygt for at folk falder ned?... Eller tømrerarbejde da folk kunne få splinter i fingrene?
Efter min mening er det altså bare ikke iorden at forlænge ledninger med pressmuffer for der efter at trække dem i et rør, de er umulige at skifte senere hen, håber ikke at nogen elektrikkere kunen finde på det. det er klamp.

Der ud over afholder jeg mig generalt om at vejlede folk der tydeligvis ikke burde lave deres elinstallationer selv, og dem er der ret mange af her inde...

Tømmerarbejde kræver vist ikke installatør underskrift, vejledning er mange ting vejlederne er ikke selv installatører og desuden finder jeg svarene på overstående spørgsmål ulovlige og mangelfulde.
Preben

pe: Først siger du at du ikke vil rådgive fordi folk kan komme til skade og nu siger du at det er fordi der kræves en underskrift?

Men uanset hvad kan du måske komme med et bud på hvad du finder ulovligt ved de nævnte råd?
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis