Gelcoat rep i havnen?? HJÆLP!!

Vognmand Kim Vermø har jo ødelagt min Pulpit og Codan har så betalt en ny. Men efter flere diskussioner med Codan, holder de fast på at noget af gelcoat-skaderne er gamle.

Codan er hverken til at hugge eller stikke i, med det resultat at reparationen der koster mellem 8 og 9 K kun bliver dækket med 2,5 K.

Når nu jeg alligevel selv skal lave ¾ af skaden og den sidste ¼ først bliver lavet når det er over 15 grader døgnet rundt, kan jeg jo godt se at båden ikke kommer i vandet før til sommer.

Det er jo umenneskeligt, ikke at kunne sejle så længe.

Derfor har Ann og jeg talt om at sætte båden i vandet, og når så vandet er over 15 grader og det er sommer, så selv hive Pulpit’ten af igen og selv lave skaden.

Men vi er i syv sind?? Hvad skal vi.. Jeg burde kunne lave det selv, også når båden ligger i vandet.. Skaden er jo på oversiden af båden..

Men hvad skal jeg.. Fiberen inden under fejer intet..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Vognmand Kim Vermø har jo ødelagt min Pulpit og... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er topcoat du skal bruge, dvs gelcoat med voks, hvis du i stedet for 2,5% voks bruger lidt mere ca 4% og lidt ekstra hærder, så vil du kunne få det til hærde fint op, men overfladen skal poleres, da den ekstra voks får topcoaten til at blive lidt mat.

Jeg har lavet en del rep. af gelcoat, og den ekstra hærder gør at blandingen bliver lidt vamere, og dermed har voksen lettere ved at lægge sig på overfladen.

Mit bud: en dag hvor det er godt vejr, en varmeblæser i 1 times tid, så er du på vandet snart
jo tak.. men nu ligger hun i vandet og jeg har fundet ud af hvilke farve gelcoat jeg skal bruge..
Den med hærder har jeg ikke hørt før. mente ikke det er hærder man hælder i, men aktivator som starter hærdningen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også