Gelcoat rep i havnen?? HJÆLP!!

Vognmand Kim Vermø har jo ødelagt min Pulpit og Codan har så betalt en ny. Men efter flere diskussioner med Codan, holder de fast på at noget af gelcoat-skaderne er gamle.

Codan er hverken til at hugge eller stikke i, med det resultat at reparationen der koster mellem 8 og 9 K kun bliver dækket med 2,5 K.

Når nu jeg alligevel selv skal lave ¾ af skaden og den sidste ¼ først bliver lavet når det er over 15 grader døgnet rundt, kan jeg jo godt se at båden ikke kommer i vandet før til sommer.

Det er jo umenneskeligt, ikke at kunne sejle så længe.

Derfor har Ann og jeg talt om at sætte båden i vandet, og når så vandet er over 15 grader og det er sommer, så selv hive Pulpit’ten af igen og selv lave skaden.

Men vi er i syv sind?? Hvad skal vi.. Jeg burde kunne lave det selv, også når båden ligger i vandet.. Skaden er jo på oversiden af båden..

Men hvad skal jeg.. Fiberen inden under fejer intet..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
       For 3 år siden havde jeg samme problem, det blev løst ved at båden kom i vandet og skaden blev udbedret da temperaturen var stabil, havde dog en til at skifte pulpit, gelcoat skaden lavede jeg selv

Gertsen

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

Og du ventede til vandet var varmt.. ?? Hvor varmt?? Jeg mener hvor langt hen på sommeren kom du..?

Svendborg

mener at jeg lavede det i slutningen af maj mdr., ventede til der var omkring 10/15 grader om natten, dag temp. var noget højere, min gelcoate skade var mest på dæks del, hvis du ser mit billede, så er der en samling ved overgang blå farve, skrog og dæk er boltet sammen, så for mit vedkommende var gelcoat skade mest kosmetisk og helt ude i stævn, den kan ikke ses på billedet men gelcoat er trykket i stykker ved stævn beslag, pulpit havde været i klemme under bro i storm efter år 2006 - skaden blev udbedret i 2007
Gertsen

Kalde nr. XPB5991 

Skaderne på vores båd er gelcoat der er sprunget/slået af, af de bolte der sidder gennem fiberen.. Der er slået stumper af ved alle fire huller.

Svendborg

Jeg har reppet med epoxy spartel, det holder fint, det stykke der blev rep. i stævn er nemlig ikke malet pt. så det er nemt at holde øje med om det slipper, overvejer nemlig at fjerne den blå stribe men det bliver måske kun til overvejelse, den er nemlig malet med en 2 komponent 1. gang hvor 2. gang er noget "klamp" - en maling der smitter af når jeg "renser" inden polering, men det er tidligere ejer/ejere der har syndet - så bliv ikke overrasket hvis Gertsen en dag spørger om hjælp til at fjerne maling på gelcoat {:o)

Gertsen

Kalde nr. XPB5991 

Annonce
Kan du ikke dække til med et lille telt og så montere en varmelampe så du varmer repstedet op til ca 18-20 gr. til det er hærdet, det tager ikke mange timer.
Jeg var nede og tale med Anders på Bianca Yacht i går. Han blander ½ kilo gelcoat sammen med mig så den ligner mest muligt.
Så monterer jeg det hele, og når vandet er varmt nok kan jeg lave det uden at skulle være bange for at hærdningen stopper for tidligt.

Jeg har haft pulpit'en på og fødderne dækker heldigvis skaderne.

Svendborg

så er det jo bare at sætte den nye pulpit på,sæt den i en gang sikaflex,så der ikke trænger vand ind i fiberen,så kan i komme ud og sejle,og så kan i altid reparere gelcoaten senere når temperaturen er kommet op på et acceptabelt niveau (så kan i nå at sejle fyn rundt)

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Jo men nu ved jeg jo ikke lige hvordan man renser sikaflex af igen.. men den ryger i vandet og så laver vi den når det bliver lunt.

Svendborg

Sikaflex kan kun fjernes mekanisk, så det vil blive noget med at skære det meste af, og så slibe det sidste af.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også