Forbedre ventilation på eternit/skifertag??

Hej igen.

Det hus vi så har kigget nærmere på har jo noget der ser ud som et klassisk skifertag, men materialet er vist noget eternit (asbestholdigt).

Tilstandsrapporten siger noget om at ventilationen af taget er lidt i underkanten. Kan man ikke få sådan nogle ventilations-tagsten til almindelige tegltag? Jeg spekulerer over om der er noget lignende for de flade skifertage. Eller måske en helt anden løsning?

Det må siges at der på et tidspunkt alligevel ville komme noget efterisolering og renovering på 1. sal under taget, der er kun nogle meget simple rum deroppe som skal inddrages i beboelsen efterhånden. Ville der være en bedre løsning for tagventilationen i forbindelse med dette arbejde?

Tak igen, dette forum er jo en guldgrube af viden.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jo, der findes ventilationshætter til formålet. Se www.cembrit.dk

Hvorvidt det er noget der påkræves nu eller det kan vente må I jo prøve at afgøre. Nu skriver du "lidt i underkanten" og hvis ellers der er tørt på loftet, ville jeg nok vente til tagetagen alligevel skulle have en omgang. Kunne jo være der alligevel skulle et par Velux-vinduer i.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Super, tak for tippet.

Ja, jeg tror også at medmindre der viser sig et reelt fugtproblem så venter vi med den slags indtil vi laver 1.sal. Der skal helt sikker nogle vinduer derop.

Men altid godt at vide at den slags kan afhjælpes med den lidt mindre store pengepung.
Ventilationen kan udføres når det passer dig bedst ja, men hvis den er utilstrækkeligt allerede som det er nu, ville det måske være en ide at få det udbedret så hurtigt som muligt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis