Køb af Makita dyksav og føreskinner

Hej
Jeg skulle have skåret nogle kiler, af spærtræ på 3 meter i længden.
Jeg prøvede med min gamle håndrundsav, men det var ikke rigtig sagen.

En tur i det lokale XL, resulterede i jeg kom hjem med en Makita dyksav, i systemkasse, samt 2 stk føreskinner a 1.4 meter. (de havde også en 3 meter føreskinne, ville være fin, men lidt uhåndterlig til fremtidig brug) de to gange 1.4 meter kan lige klare de 3 meter...
Jeg er dybt imponeret, det går som en leg, og det bliver 100 % lige, saven har masser af kræfter 1300 w elektronisk hastighedsregulering mv.

Så bliver det jo også nemere, når der skal skæres store spånplader ol. i fremtiden

mvh jens
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tillykke med den nye sav
Jeg kan næsten blive misundelig

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

hej Jens, sikke noget sludder at skrive, du kan da vel læse her på LDS, at en ordentlig maskine ikke er en skid bedre end en billig en.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
lyvæs.

så har han en dyksav i mange år. i hværtfal så længe klingen kan fås.?

ville du gerne købe en "rundsav" til 169 kr.!  :-)

Skrevet af lynæs på 05 maj 2010 07:12
hej Jens, sikke noget sludder at skrive, du kan da vel læse her på LDS, at en ordentlig maskine ikke er en skid bedre end en billig en.

Det er nemlig rigtigt, det er nemlig styreskinnen der gør tricket

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

grom . det er ganske enkelt ikke rigtigt, jeg kører tit Festoolen op ad en retteskinne, og der saves stadig lige

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Jamen vi er enige.. Jeg kan bare ikke forsvarer at bruge så mange tusinde kroner på de mini projekter jeg laver..

Min lille el-skruetrækker er en bosch pro 3.6 volt til 700 kr. på supertilbud og den kan kun skrue.. men længe..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

har også sådan en lilli bosch, den er faktisk god.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af je__ns på 04 maj 2010 22:54
Hej
Jeg skulle have skåret nogle kiler, af spærtræ på 3 meter i længden.
Jeg prøvede med min gamle håndrundsav, men det var ikke rigtig sagen.

En tur i det lokale XL, resulterede i jeg kom hjem med en Makita dyksav, i systemkasse, samt 2 stk føreskinner a 1.4 meter. (de havde også en 3 meter føreskinne, ville være fin, men lidt uhåndterlig til fremtidig brug) de to gange 1.4 meter kan lige klare de 3 meter...
Jeg er dybt imponeret, det går som en leg, og det bliver 100 % lige, saven har masser af kræfter 1300 w elektronisk hastighedsregulering mv.

Så bliver det jo også nemere, når der skal skæres store spånplader ol. i fremtiden

mvh jens
Bare nysgerrig.. Hvor mange penge handlede du for??


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej
Ja man kan godt køre efter en retteskinne, men min gamle rundsav, er vind og skæv i alt som kan være ude af justering. Køb aldrig en billig rundsav

Så dyr har den da heller ikke været, jeg fik ikke lige den helt nøjagtige pris, men mit lokale XL plejer at give en rigtig god rabat, jeg skal nok skrive hvad den har kostet når jeg får regningen.
Som udgangspunkt var den på tilbud 2199 + moms incl 1 stk føreskinne, jeg fik så en extra skinne, og et samlebeslag.

Men 20 stk 3 meter lange kiler, er jo heller ikke billige. (ja ja den hoppede konen da på )
Skrevet af lynæs på 05 maj 2010 07:12
hej Jens, sikke noget sludder at skrive, du kan da vel læse her på LDS, at en ordentlig maskine ikke er en skid bedre end en billig en.
Jeg har ellers læst her inde at alle maskiner der koster under en månedsløn slet ikke fungerer.
 og der uanset hvor lidt man skal bruge dem

Men tillykke med den nye sav. Sådan en må jeg også ha mig- engang.

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis