Køb af Makita dyksav og føreskinner

Hej
Jeg skulle have skåret nogle kiler, af spærtræ på 3 meter i længden.
Jeg prøvede med min gamle håndrundsav, men det var ikke rigtig sagen.

En tur i det lokale XL, resulterede i jeg kom hjem med en Makita dyksav, i systemkasse, samt 2 stk føreskinner a 1.4 meter. (de havde også en 3 meter føreskinne, ville være fin, men lidt uhåndterlig til fremtidig brug) de to gange 1.4 meter kan lige klare de 3 meter...
Jeg er dybt imponeret, det går som en leg, og det bliver 100 % lige, saven har masser af kræfter 1300 w elektronisk hastighedsregulering mv.

Så bliver det jo også nemere, når der skal skæres store spånplader ol. i fremtiden

mvh jens
Hej Jeg skulle have skåret nogle kiler, af spærtræ... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja man skal da ikke gå ned på udstyr

Men det er nu en god ting, med de styreskinner, de kiler jeg har lavet går fra 75 mm, og så ned til 2mm, det ville ikke være helt nemt, med en alm. rundsav

mvh jens
well jeg vil godt skrive at jeg er misundelig

Seti

**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Velkommen i klubben af dyksavs ejere. Selv om du er glad nu bliver du gladere for den med tiden. et godt råd er at du holder dig langt væk fra klinger til den som ikke er lavet af en velrenommeret rundsavs fabrikant. Jeg købte nogle CMT klinger til min sav. Den samme fejl syntes jeg ikke du skal begå. alt hvad man saver bliver grimt og det går meget langsomt.
Kan du finde en (fintandet) klinge fra mafell til den der passer så køb sådanne en til alt hvad der skal være super pænt så som laminat, møbler osv. Pengene er givet godt ud.

Skrevet af lynæs på 05 maj 2010 10:45
har også sådan en lilli bosch, den er faktisk god.

Til vad ?
Jeg har haft en ixus i uendelige tider. den er brugt to gange det har ikke været tilfreds stillende. at skrue en skrue ind i en plug burde alt da kunne klare. møg maskine.

Jacob
Hej
Jeg er godt tilfreds med den klinge der er med, den burde holde i en del år til mit forbrug.
Det med at arbejde i træ er så absolut ikke min hobby, det er nærmest kun af nødvendighed, når der skal arbejdes på huset, i øjebliket er jeg i gang med en Carport på 49 m2... ( i træ, det med at mure, er endnu værre end at arbejde i træ)

mvh jens
Selv om det er af nødvendighed så vil du med tiden blive bedre til at bruge den og dermed mere glad for den når du ser det du laver laves hurtigere og bliver pænere/mere nøjagtigt.

Jacob
Annonce
tillykke med din nye Juveler nu mangler du barer lige at lave nyt smykkeskrin til dem

med hensyn til storeplader så laver du da bare en panelsav på væggen
hvor du bruger dyksaven som den skærende del af panelsaven

og så lidt salt i dit gode tilbud ,  retskinner kunne du selv have lavet for under 200,-

men god fornøjelse med at fremvise Juvelerne på den røde løber
husk lige at give pressefotografen besked om at fremsende en kopi
af det bedste aktionbillede til LDS´s redaktion

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Hej
Jeg ville umidelbart ikke selv kunne lave en føreskinne, for det første skal den være rimelig tynd i godset, dessuden er der styrenoten, som jo skal passe nøjagtig.
 Rillen til antitilt, som bruges ved smig skæring, ville jo også mangle.
Dessuden er sporet, til montering af skruetvinger, jo også ganske anvendelig...

Selvfølgelig kunne man køre efter en ret skinne, men så ryger fidusen jo ligesom om...

Men selvom dyksaven er ganske anvendelig, vil det nu nok stadig være min stationære rundsav, som kommer til at stå for det meste af savarbejdet. Den bruger jeg rigtig meget, den har et rullebord med kugleføring, den klare lige en snitdybde på 11 cm.
Så alle skråstiverne til min nye garage er savet i smig på den.
Lige for tiden bruger jeg den, til at skære Decra plader på....
mvh jens
Hej
Så ankom regningen, 2199 kr for dyksav incl 1 stk 1400 mm føreskinne, 1 stk føreskinne 1400 mm kr 435, samt 1 stk samlebeslag kr 140 alle priser excl moms

Jeg har lige brugt saven til etanit plane plader 6mm tykke, en speciel hårdmetalklinge kostede omkring 1500 kr incl moms, det var jeg dog for nærrig til

Istedet købte jeg en ø 125 mm diamant skæreskive til kr 60. (godt med en metaldrejebænk, så kunne jeg nemt lave en reduktionsring, fra ø 22 mm til ø 20 mm)
Det gik rigtig fint med at skære, ingen grimme kanter, men et pænt snit, som lignede den orginale kant, til forveksling. (efter at have strøget kanten med korn 80 sandpapir)
Jeg tog så lige tid på et snit, 2,5 meter tog 59 sec, så måske er den rigtige eternit klinge, mere effektiv, meeen så travlt har jeg nu heller ikke

mvh jens
Se lige hvorn ham her laver en billig skinne til en dyksav.

http://www.youtube.com/user/HomeRemodelWorkshop#p/u/87/CH5dW-QcgeI

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Hej
Ja det er jo smart og billigt, og så behøver det jo ikke at være en dyk-sav...

Men jeg er nu glad for jeg købte min sav, der er mere styr på tingene med de rigtige skinner.

Jeg skulle alligevel ud at købe en kvalitets sav...

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis