10 hk marine årg 98

hejsa herinde...
jeg har en mariner 10 hk påhængsmotor, som starter lynhurtigt, men når den skal sejle i tomgang, begynder den at skyde, og smider blå røg ud af udstødnings kanalen, de dør som regel efter denne hændelse men starter første gang lige efter, jeg har renset kaburator, skiftet tændrør købt ny tank og benzin i den nye sæson men lige lidt hjælper den bliver ved med at skyde, motoren er fra 1998 med gas og gear i håndtag er der nogen herinde der har været udsat for det samme så ville jeg meget gerne høre gode råd om det da det er meget ireterende den ikke kan køre i tomgang.

                         med vemlig hilsen benni.
hejsa herinde... jeg har en mariner 10 hk... Vis hele indlægget
42 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hej alle

jeg er ked af jeg ikke har svaret men jeg er ganske ny herinde og har lige fundet ud af brugen jeg har som sagt renset kaburator uden held skiftet tændrør og ændret på blandingen uden held den går som den skal i fuld hastighed men så snart den skal arbejde ved lave omdrejninger skyder den og går i stå jeg vil prøve det som en foreslog med 1 % blanding for som en skriver blå røg er lig med for kraftig blanding og jeg bruger original outboard olie til den osse start af motoren er 100 % efter den har skudt den er lige så nem at starte som en 4 hk hvergang

  MVH:Benni
Det lyder som om den får alt for meget benzin og/eller for lidt luft.. Jeg ved dog ikke hvor man justerer det.. Kan du have byttet om på nogle dysser da du rensede den..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

jeg mener ikke at ha byttet om på dyser overhovedet for den lavede numre før jeg rensede kaburatoren MVH:Benni
jeg har gået fra 2% olie ned til 1% idag og lod den køre indtil jeg var sikker på den ikke havde mere af det andet og bruge og gik fra 95 oktan til 92 oktan det har absolut ikke gjordt det ringere den oser slet ikke tilnærmelses vis som før havde bare altid troet den skulle køre 2%
                       MVH:Benni
Annonce
Det er ud fra beskrivelsen næsten 100 % sikkert at den får for fed blanding, er du sikker på at flyderen ikke hænger eller chookeren hænger ?
hejsa
da jeg havde dem skilt ad kaburatoren tjekkede jeg det og syntes det kører fint tjekkede samtidig den kegleformede spids som kan være lidt iret men den så helt ny ud men som du siger blandingen er nok for fed der kommer osse noget sort ud af udstødnings kanalen ligesom brændt olie eller lign når jeg har brugt den chokeren kører det er kontrolleret

                       MVH:Benni
hej jbr mand skulle tro at du er grøndlænder når du skriver såden
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Joh... men det er jeg ikke

Svømmeren i kaburatoren kan jo også være utæt....


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

svømmeren er tæt det ville jeg opdage da jeg havde den skilt ad og det med en 1% istedet for 2% hjalp heller ikke men jeg tænkte på uden at vide noget som helst om det om den kan springe i tændingen
                      Benni
Der er yderligere 22 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis