Må man flytte vej på privat grund?

Hej alle sammen

Vi deler en grusvej med en enkelt nabo, denne vej er vi fælles om at vedligeholde og vi har generelt ikke nogen problemer med vejen.
I forbindelse med udbygning af værksted vil jeg dog gerne flytte vejen helt ud i siden af vores grund, dette vil også betyde en mere veludnyttet grund med mere privatliv (og mere værdi for en potentiel køber af huset)

Jeg regner med at tage en snak med naboen, de skal jo have en forvarsling.
Derefter vil jeg etablere vejen og lade den modne  indtil den er 100% farbar. Først dér vil jeg slette den gamle vej.

Er der nogen der har været ude for noget lignende, og kan man egentligt ikke gøre hvad man vil på sin egen grund?

Håber på svar
Carsten

 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
Hej alle sammen Vi deler en grusvej med en enkelt... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Super input, tak :-)

Jamen måske du/hun kan hjælpe lidt mere :-)
Der foreligger ikke en tinglysning af vejen, og jeg har snakket med kommunen (skal udfylde ansøgning)
Lokalplanen må undersøges nærmere, og Naboerne kommer helt sikkert i høring.

Skridtet herefter må jo være at jeg får snakket med naboerne, og derefter indsender papirer til høring ikke?

Carsten

 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
Skrevet af 02power på 07 maj 2010 15:05
Super input, tak :-)

Jamen måske du/hun kan hjælpe lidt mere :-)
Der foreligger ikke en tinglysning af vejen, og jeg har snakket med kommunen (skal udfylde ansøgning)
Lokalplanen må undersøges nærmere, og Naboerne kommer helt sikkert i høring.

Skridtet herefter må jo være at jeg får snakket med naboerne, og derefter indsender papirer til høring ikke?

Carsten


Præcis, snak med din nabo, lav tegniger over hvor du ønsker den nye vej, samt af din grund, så man kan se hvor den bliver lagt.. Byd naboen på god kaffe og kager, og så undersøg om han vil være med Men du er på rette vej nu.. /mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
OK, jamen så er den ged jo barberet :-)
God weekend...

 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
Det lyder godt og ja, det er træls at få hår i munden

ligeover

/mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
En ting der forringer din forhandlingssituation er, at naboens ejendom formentlig har en hævdvunden ret til vejen som den er og forefindes, hvorfor det er klogt af dig, at vælge den venlige forhandling.
Måske du skal udvide traktementet med en pils eller en cognac

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Ja, det ville nok være en god idé ha ha.. :-)


 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
Hej
Jeg har prøvet nøjagtig det samme, som du har gang i. Og været hele turen rundt, om kommunen osv.

Har du flyttet vejen?

Hilsen
Flemming

Flemming

Flemming
Har ikke flyttet vejen endnu, men jeg flytter den uden at spørge kommune osv.
Har snakket med Naboen og det hele er OK.

Rent retsmæssigt kender jeg ikke detaljer, men hvis de havde været imod flytningen ville jeg sikkert have undersøgt nærmere.

Carsten

 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
der er en detalje mere du skal vogte dig for. når din nabo sælger sin ejendom, kan den nye ejer kræve vejen lagt tilbage i gammelt spor. Få endeligt papir med laksegl og silkebånd på nabo-aftalen

 

Helt ærligt, jeg tror ikke på alle de historier efter hånden.
Det er min grund, og vejen er ikke tinglyst - derfor gør jeg som det passer os + vores Nabo bedst.

Hvad kommende ejer af naboens hun måtte syntes kan jeg ikke helt tage mig af.

Min pointe er at der er så mange gætterier osv, hvis man skulle følge alle de historier kan man jo aldrig få lavet noget.
Jeg holder mig til historien om kvinden fra Resen ved Struer, hun satte en betonklods midt på en delt vej og ingen kunne få hende til at flytte den, hverken politi eller kommune.

Når det så er sagt, så har jeg da overvejet at få lavet et stykke papir på flytningen, men det skal ikke koste mange penge.

Tror jeg stopper min "undersøgelse" her på forummet, men vil gerne takke alle for inputs.
Min konklusion er at man skal tage sagen op efter sin egen fornuft´s sans, det kan ikke passe at det skal være raket videnskab.

Held og lykke til jer andre :-)
Carsten


Carsten

 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis