Må man flytte vej på privat grund?

Hej alle sammen

Vi deler en grusvej med en enkelt nabo, denne vej er vi fælles om at vedligeholde og vi har generelt ikke nogen problemer med vejen.
I forbindelse med udbygning af værksted vil jeg dog gerne flytte vejen helt ud i siden af vores grund, dette vil også betyde en mere veludnyttet grund med mere privatliv (og mere værdi for en potentiel køber af huset)

Jeg regner med at tage en snak med naboen, de skal jo have en forvarsling.
Derefter vil jeg etablere vejen og lade den modne  indtil den er 100% farbar. Først dér vil jeg slette den gamle vej.

Er der nogen der har været ude for noget lignende, og kan man egentligt ikke gøre hvad man vil på sin egen grund?

Håber på svar
Carsten

 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
Hej alle sammen Vi deler en grusvej med en enkelt... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tegning kommer i morgen, må hellere komme i seng .-)
Men tak for svarene..

 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)

Så fik jeg "googlet" mig frem til en tegning, den røde linie er den nuværende vej, den grønne er den ønskede.
Jeg er sikker på at der ikke bliver de store probllemer, men nogen må da have prøvet det samme.

Carsten


 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
Hej
Som jeg ser det bliver det lidt mere snørklet, men tag nu den snak med din nabo....
Hvis han synes det er en rigtig dårlig ide, så ville det være uklogt, at tvinge den igennem.

Hvis du kunne nøjes med at flytte den, en vejbredde eller der omkring, ville det nok være mere spiseligt, for naboen...

mvh jens
Der er mange hvis´er og men´er. Ikke negativt, jeg værdsætter jeres input.
Problemet er jo nok nærmere kommunalt "flueknepperi"

I min tidligere vej-dyst med en landmand var der ikke hjælp at hente, hverken i en tinglysning eller vejsyn.

Som sagt før, så ser jeg også kommunikation som den eneste vej frem.

Fortsat god weekend :-)
Carsten

 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
Pas på med at stå så tidligt op, Hans 2tal

Med venlig hilsen
ktm

 

ktm.

jeg er skam stået tidligt op.?
Hej igen
Ærlig talt, så må vi tilbage til om der er nogen der har en reel erfaring med emnet, ikke om der skal være mulighed for at der kan passere en ambulance, eller 3 sigøjnere med tilhørende æsel osv osv..

Jeg har i mellemtiden fået svar fra kommunen, og de ser ikke nogen større problemer med at jeg vil flytte vejen. Èn af de vigtigste ting er at vejen ikke vil være til gene for de andre REGISTREREDE brugere, men da der ikke står nogen andre brugere i vores skøde er sagen i teorien op til os om vi vil flytte vejen.
De opfordrer dog til at man bliver enige i form af en dialog med brugerne af vejen, og det er selvfølgelig den vej vi går.

Fremgangsmåden er at man indsender en ansøgning med skitse og begrundelse for at flytte vejen, herefter vil det blive offentliggjort i en høring. Hvis der ingen indvendinger er er der grønt lys, ikke så kompliceret som først antaget.

Carsten

 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
Det lyder da godt. så må vi bare krydse fingerer for at naboerne siger JA

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Privat grund er ikke "privat"

1. Du skal kigge om der ligger en tinglysning der fortæller hvor den vej skal være.

2. Du skal snakke med kommunen inden du gør noget som helst.. (og det gælder også bygning af et skur)...
bygninger under 10m2 skal der ikke søges om, men skal dog bygges efter de gælndene regler.

3. Du skal have en KLAR skriftlig aftale din nabo..

4. Der kan i din lokalplan stå om den vej må berøres

(Min mor har arbejdet 35 år med byggesager, så info kommer direkt fra hende)

lad være med at gøre noget som helst inden du er helt sikkert, ellers får du EEN over nallerne....

/mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis