Anbefaling af solid motorcykel

Hejsa alle. Har før skrevet om anbefaling af motorcykel, den gang var det bare lidt mere Crosser jeg kikkede på, men den idé er jeg gået lidt fra igen da der var nogle gode agumenter mod at købe en.

Så nu håber jeg nogle kan anbefale en solid og økonomisk motorcykel hvad angår reservedele osv. Og hvad jeg skal kikke på når jeg er ude og kikke på MC.
Jeg søger en Honda, Yamaha, Kawasaki eller Suzuki.

Hvor langt må den max have kørt når jeg køber den, hvilken overgang skal jeg helst kikke efter? Kan jeg få en fornuftig kværn til 10.000-15.000? Motorstørrelse 250-400cc.

På forhånd tak!

Mvh. Anders R.

Hejsa alle. Har før skrevet om anbefaling af... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en Honda GL 500. De hedder normalt CX`ere.

Det er en rigtig slider, og jeg har mødt et par gamle MC mekanikere der påstår at det er den bedste motor som Honda nogensinde har lavet. Prisen er dog omkring de 20 kilo for tiden, og en GL som min ligger på ca 25-35 kilo.

Det er en god cykel som du næsten ikke kan smadre. Min er til salg, i øvrigt. Du kan se den her:

 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=75015

Ellers er der nogen her:

http://www.cxclub.dk/phpbb/viewforum.php?f=6&sid=cc57b1a6707ec78c57a15d2f5efdaf93

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Det må meget gerne være en MC med en lille motor (125 cc) men den må gerne have 30-40 HK.

Mvh. Anders R.

Jeg kører selv en suzuke LS 650 savage.
Det er en god solid maskine i mine øjne, de er relativt billige i anskaffelse og så findes der flere fantastiske fora hvis du vil customisere den selv.
Jeg har bla. lavet et fremflytter sæt selv.


Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Ja ja kære venner, men det er jo blik legetøj i hoster op med der. Nej skal manden have en mc der kan holde resten af hans liv og så kan en af ungerne overtage derfra.
Så er og bliver det en MZ den goe gamle totakter, de holder stadig efter mange hundrede tusinde  kilometer. Reserve delene er billige i forhold til bliklegetøjet lige så er dæk og alt andet. Og brugtprisen er overkommelig når du skal ud og købe, holder du den i forsvarlig stand får du pengene igen efter 10 år når du sælger.

V.h.  Håndværkeren
Annonce

30-40 HK på 125 ccm....
Med min regnestok giver det en literydelse på 240 - 320 Hk/l. En ren racermotor, som ikke holder mange km, hvis potentialet bruges bare en smule. Den kommer til at hvine afsted med ufatteligt mange rpm'er. Kig efter en maskine, der ikke lever af helvede til omdrejninger. De har normalt også bedre holdbarhed.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af AndrewRR på 19 maj 2010 12:12
Det må meget gerne være en MC med en lille motor (125 cc) men den må gerne have 30-40 HK.

HA HA HA
Du har da ikke meget forstand på motorcykler når du kan komme med sådan et ønske, en sådan motor vil være slidt op inden du kan nå at sige "sporvognsskinneskidtskraberoverkontrolør" 5 gange
lad være med at købe en for lille mc, det fortryder du samme dag. mc kørsel er en komb af balance og centrifugalkraft. dvs du skal hele tiden have overskud i motoren. "Jamen, jeg skal kun køre inde i byen". Så køb en cykel. En GS500 er en stabil cykel med HK nok og en motor du ikke får props med. Vil du ha en mc med HK og øjensynligt ikke vil gi en sk.. for den, så er det en kinojser, du skal ha. Go jagt, nu er de snart billige igen.

 

køb en simplest mulige en motorcykel
den er nem at holde den igang
med færst mulige værktøj.!
og den holder i længten
og er økonomisk i benzin forbrug.!
og er nem at veligeholde den.
og prisen er overkommelig.?
og det skal være nemt at få resave dele til den.
og det er uanset om det er 2takt eller 4 takt.?
En GS500 kunne være et godt bud. Har selv en Transalp, har gået 90.000 og bruger ikke olie. Der findes eksemplarer, der har gået 300.000, så min er vel nærmest ny endnu, selv om den er fra '91. Så bliver det vist ikke meget mere solidt, når det drejer sig om MC!!!!! Men ellers siger de kloge: Hold dig til Honda og Yamaha! Til gengæld er de så lidt dyrere, men det er der så en god grund til!
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også