Anbefaling af solid motorcykel

Hejsa alle. Har før skrevet om anbefaling af motorcykel, den gang var det bare lidt mere Crosser jeg kikkede på, men den idé er jeg gået lidt fra igen da der var nogle gode agumenter mod at købe en.

Så nu håber jeg nogle kan anbefale en solid og økonomisk motorcykel hvad angår reservedele osv. Og hvad jeg skal kikke på når jeg er ude og kikke på MC.
Jeg søger en Honda, Yamaha, Kawasaki eller Suzuki.

Hvor langt må den max have kørt når jeg køber den, hvilken overgang skal jeg helst kikke efter? Kan jeg få en fornuftig kværn til 10.000-15.000? Motorstørrelse 250-400cc.

På forhånd tak!

Mvh. Anders R.

35 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der INGEN inde på motorcykel forummet som har en motorcykel de kan anbefale?

Mvh. Anders R.

Jeg har en Honda CB 750 1976, som på ingen måde har voldt mig kvaler, hvis ellers jeg ikke fik raget på dødemandsknappen.

Desværre får jeg ikke brugt den mere, men den koster jo nærmest intet at have stående indregistreret.
Den kan du få for 15.000 med div. tasker.

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, umildbart lyder det jo ikke dyrt, men den er lidt over maxium alderen af det jeg havde i tankerne, men hvad ved jeg, måske betyder det ikke noget?

Mvh. Anders R.

Når den bliver 35 år gammel, falder den til 1/4 vægtafgift = nærmest ingenting og den kan komme på veteranforsikring der koster nærmest ingenting.
Om alderen betyder noget skal jeg ikke afgøre på dine vegne, men for mig betyder det ikke noget, når det handler om biler og MC!
Jo ældre, jo mindre elektronikbiks, man skal på værksted med.

Med venlig hilsen
ktm

 

Rigtigt nok KTM Men er der så ikke større chance for at motoren er ved at være slidt?

Mvh. Anders R.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af AndrewRR på 02 maj 2010 00:32
Rigtigt nok KTM Men er der så ikke større chance for at motoren er ved at være slidt?

Det kommer jo an på hvor mange kilometer den har kørt..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman på 02 maj 2010 10:22

Det kommer jo an på hvor mange kilometer den har kørt..

Både og, hænger KM og år ikke sammen? Altså, jeg mener hvis en motorcykel fra 1990 kun har kørt 2000 km. Så er den vel blevet slidt en del da motoren aldrig har noget at være varm inden den blev slukket igen, altså at man kun har kørt små ture på den?

Mvh. Anders R.

Nej.. der er da mange der har MC som hobby. Dvs. kører på den når de har tid og lyst.. enkelte somre får alle jo heller ikke plader på..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er nok de færreste, der får kørt ret meget på deres MC.
Nu har min stået urørt i de sidste 4 år, lunt og tørt inde på værkstedet, primært fordi akkumulatoren er kaput og at det er lettere lige at ryge ind i den åbne vogn, der også smager lidt af MC kørsel. Konen er også i dårligt lune, når hun ser mig ryge afsted i bar overkrop og uden hjælm. Det er måske også en smule fjollet, men utrolig rart en varm sommerdag, hvor man er gået i kog!
Vægtafg. og forsikring bliver dog betalt pligtskyldigst. Heldigvis bliver det kun peanuts fra næste år!
Som jeg husker det har den kørt ca. 80.000 km, hvilket giver små 2500 km pr. år og det er vel meget almindeligt. Det fleste km jeg har kørt er da på længere ture og så enkelte småture.
Jeg vil tro, at den kørsel man af og til oplever unge raske folk præsterer, med supersoniske omdrejningstal, på en eller anden måde slider noget på materiellet. Det er i hvert fald fantastisk at det kan holde til så vilde omdrejninger!

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for jeres svar, er blevet lidt klogere på det

Mvh. Anders R.

Der er yderligere 25 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også