motorolie

hej
jeg ejer en madza 6 2.0 fra 2003. benzin
er der nogle der ved hvor jeg kan købe madza motorolie på nettet.
jeg har prøvet at gå ind på totals hjemmeside som der skulle producerer
dette, men kan intet finde.
hej jeg ejer en madza 6 2.0 fra 2003. benzin er... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Den olie du prøver at prakke os på, har jo dårligere specifikationer ifølge API normen

"Din" Supreme olie har i henhold til API specifikationerne SJ/CF

 

I forhold til de fleste olier på af anerkendte fabrikater på det danske marked..









.


Vi prøver igen, i morgen --
JE-ns
Du skriver
Den olie du prøver at prakke os på, har jo dårligere specifikationer ifølge API normen. Det kniber åbenbart med at forstå hvad der bliver skrevet.

Når man udtaler sig så var det jo nok en ide at sætte sig lidt ind i de ting man udtaler sig om

Benzin & lette dieselbiler

Petro-Canada’s Supreme motorolie er en yderst avanceret motorolie formuleret til, at møde nutidens højeste standarder indenfor smøring af personbiler og varevogne.

Fremstillet af Petro-Canada’s helt unikke ‘HT’-baseolie og den nyeste additiv teknologi, giver disse olier et uovertruffen resultat, fremragende beskyttelse mod termisk nedbrydning samt et maksimum af beskyttelse mod slid og aflejringer, selv under de mest ekstreme kørselsforhold.

Supreme motorolierne overgår den seneste API service specifikation SJ/CF til benzin og lette dieselbiler. Viskositetsklasserne 5W30 og 10W30 opfylder de nyeste ILSAC GF-2 specifikationer til benzin motorolier.

Mvh Allan Levisen

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
Disse amerikanske olietråde er værkstedshumor på meget højt plan,personligt oplever jeg dog bedre kulance og holdbarhed på tandremme,når jeg bruger 0-30 Nordsø olie købt i Usbekistan.

René
René
Det er desværre ikke humor, Når Køretøjet er ovre deres garanti periode, dækker de desværre ikke motorhaverier, På grund af for dårlig olie, eller en tandrem der springer ved 70.000 km, selv om de har skrevet 150.000 i servicebogen. Og prøv at gå ind og se hvilken olie de skriver at bilen skal bruge. Selv om det er samme motor i forskellige bilmærker, skriver de vidt forskellige olier. Selv fejl som et forkert konstrueret bundkar, vil de ikke dække.

MVH Allan levisen

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
Skrevet af Czanto på 06-05-2016 20:16
JE-ns
Du skriver
Den olie du prøver at prakke os på, har jo dårligere specifikationer ifølge API normen. Det kniber åbenbart med at forstå hvad der bliver skrevet.

Når man udtaler sig så var det jo nok en ide at sætte sig lidt ind i de ting man udtaler sig om

Benzin & lette dieselbiler

Petro-Canada’s Supreme motorolie er en yderst avanceret motorolie formuleret til, at møde nutidens højeste standarder indenfor smøring af personbiler og varevogne.

Fremstillet af Petro-Canada’s helt unikke ‘HT’-baseolie og den nyeste additiv teknologi, giver disse olier et uovertruffen resultat, fremragende beskyttelse mod termisk nedbrydning samt et maksimum af beskyttelse mod slid og aflejringer, selv under de mest ekstreme kørselsforhold.

Supreme motorolierne overgår den seneste API service specifikation SJ/CF til benzin og lette dieselbiler. Viskositetsklasserne 5W30 og 10W30 opfylder de nyeste ILSAC GF-2 specifikationer til benzin motorolier.

Mvh Allan Levisen

 

 

Som jeg skriver overgår de alle de kendte olie mærker de specf.

 

Du kan næsten ikke finde en olie der ikke er bedre end SJ/CF (API)

Eks en olie fra Shell Helix HX7 5W-40      API SN/CF, den koster knap 50 kr incl moms.

Hvad med du selv satte dig ind i API normerne???

Går det skid i firmaet igen, siden du reklamere så voldsomt ?

 


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Anbefaler du at koge tandremme i amerikansk olie eller er der en anden grund til at omtale dem i tide og utide.

René
De første 10 linier af det åndelige indlæg, ligner indoktrinering fra importfirmaet - varm luft. Forskellen på motorolier med samme specifikationer, men forskellig pris, er at additivernes levetid er vidt forskellige. De slides simpelthed ned i forskellige tempi. Mht tandrem, er det ikke kun km der tæller, men også alder. Nogle garantiperioden er både 5 og 7 år, og så gammel må en rem ikke blive, for at være stabil.

 

Ja, olie er religion - og jeg er religiøs i den henseende 

Tvivler på at Castrol laver dårligere olie end den som der linkes til.

Bruger den bedste Castrol jeg kan finde med min motors kravsspecifikationer - i øjeblikket A5/B5.

Køber også i Tyskland til ca. kr. 50/l + fragt , ca. kr.100 for 10 liter.

Jeg ville aldrig købe et eller andet for mig ukendt mærke fra et supermarkede e.l. på tilbud.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 07-05-2016 08:18

Ja, olie er religion - og jeg er religiøs i den henseende 

Tvivler på at Castrol laver dårligere olie end den som der linkes til.

Bruger den bedste Castrol jeg kan finde med min motors kravsspecifikationer - i øjeblikket A5/B5.

Køber også i Tyskland til ca. kr. 50/l + fragt , ca. kr.100 for 10 liter.

Jeg ville aldrig købe et eller andet for mig ukendt mærke fra et supermarkede e.l. på tilbud.

Præcis !

Jeg kunne forstå at det var et tema, hvis Bilka eller Harald Skralds supermarkedstilbud var mærkbar billigere. Men med lidt søgning forskellige danske og udenlandske sider kan man - til samme pris eller billigere - finde den originale ELF motorolie til mine Renault`er.  Eller en Castrol hvis man hælder til det.

Hvis man er utryg ved at svinge visa-kortet på en udenlandsk side så er der også danske internet-firmaer der (næsten) kan matche. De danske sider jeg har handlet på kan nævnes www.rundtombilen.dk og www.billigbilpleje.dk

 

 


Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013
Det har nu altid undret mig at se folk der kun går efter prisen. De smøremidler vi bruger på bilen er jo promiller i forhold til hvad den ellers koster. Men når der så sker et havari på grund af for dårlig olie. Ja så kan man jo se at det billigste olie. Var nok det dyreste man nogen sinde har kommet på bilen. Og det må da begynde at undre en hver som opdager at den samme motorer som bliver brugt i flere forskellige bil mærker, også bliver anbefalet forskellige typer olie. Grunden er at der aldrig er en eneste bilejer der har fået erstattet noget på grund af olien de kommer på er for dårlig. Hvad med alle dem hvor deres 1,6 TDI soder til på grund af for dårlig olie. ikke en eneste har fået erstatning, selv om at det var olien der var skyld i det.

Hør her vad mekanikkerne siger. https://www.youtube.com/watch?v=bJPZH6bVECI
MVH Allan Levisen.

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis