motorolie

hej
jeg ejer en madza 6 2.0 fra 2003. benzin
er der nogle der ved hvor jeg kan købe madza motorolie på nettet.
jeg har prøvet at gå ind på totals hjemmeside som der skulle producerer
dette, men kan intet finde.
hej jeg ejer en madza 6 2.0 fra 2003. benzin er... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nomade, det kan jeg godt forstå du gør! Ikke underligt, at autoforhandlere hyler op om, at de "grønne porte" snupper kunderne, når de forlanger 215 kr. literen for 5-30 long life fuldsyntetisk. Olien koster netto 40,- + moms literen.

 

Hej Uldal
Du siger at olien koster 40,- + moms literen. Du kan få olie i alle prisklasser, men en ting er sikkert, Går du kun efter prisen, så er du også den der kommer til at betale den højeste pris.
Der er jo nok en grund at mange tusinde bilejer får nogle ubehagelige overraskelser.
Jeg syntes du skal prøve at se dette link her. https://www.youtube.com/watch?v=bJPZH6bVECI&feature=youtu.be

Mvh. Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS.

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
Allan, vær opmærksom på ordet "netto". Det er prisen værkstedet betaler ved 1500 liters levering, og ikke hvad menigmand kan købe olien til.

 

Nu skal olien jo også passe til motoren, der er jo en del forskellige slags.
Har man eks en ældre bil, dur det ikke altid at bruge en topmoderne motorolie.
Prøv at læs her..
http://www.api.org/certification-programs/engine-oil-diesel-exhaust-fluid/~/media/Files/Certification/Engine-Oil-Diesel/Publications/MOM_GUIDE_ENGLISH_2013.pdf

Jeg bruger olie fra Shell, plejer at købe 4x4 liter, når det er på tilbud i Bilka, jeg bestiller på nettet, og får det sendt...

Vi prøver igen, i morgen --
Skrevet af Czanto på 04-05-2016 22:27
Hej Uldal
Du siger at olien koster 40,- + moms literen. Du kan få olie i alle prisklasser, men en ting er sikkert, Går du kun efter prisen, så er du også den der kommer til at betale den højeste pris.
Der er jo nok en grund at mange tusinde bilejer får nogle ubehagelige overraskelser.
Jeg syntes du skal prøve at se dette link her. https://www.youtube.com/watch?v=bJPZH6bVECI&feature=youtu.be

Mvh. Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS.

Hej Czanto.

Nu kan man jo efterhånden ikke være i tvivl om at du gerne vil sælge noget olie som du synes er super fantastisk god. Det er for så vidt ok. Men hvorfor kan man ikke finde en pris på vidunderemidlet?

Det var mit ene spørgsmål. det andet er: Hvis din olie opfylder ACEA e3 hvorfor er det så så meget bedre en andre olier som opfylder samme krav. jeg er altid gået efter at hvis den olie jeg køber som minimum opfylder de krav som der står i bilens servicebog så må jeg vel være dækket ind. Så feks når min Polo fra 2003 skal ha en olie som hedder vw502.00/505.00 Så går jeg self efter en oile som overholder dette. Men to olier som overholder de samme krav den ene til halvdelen af hvad en  den anden koster, hvorfor  er den dyre så dobbelt så god for den pågældende motor?

Eller spurgt på en anden måde hvis fabrikanten foreskriver ACEA A3/B3 hvorfor skal jeg så hælde E3 på?

Sad lige og kiggede på ACEA og fandt dette :

ACEA A For person, - og varevogns Benzin motorer
ACEA B For små Diesel motorer i personbiler, varevogne og Transporter
ACEA C For person, - og varevogne med Dieselpartikelfilter (DPF)
ACEA E For Lastvogns Diesel motorer

Så at Duron opfylder E3 er jo lige gyldigt medmindre man køre lastbil. Og cf/sj er da nogle oldgamle specifikationer. Så vidt jeg kan se.

 

 


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
KOVAS jeg har med vilje ikke skrevet priser på olien, Indlægene er skrevet for at gøre opmærksom på at den olie som forhandlerne anbefaler, ikke altid lever op til de krav. Du skriver " jeg er altid gået efter at hvis den olie jeg køber som minimum opfylder de krav som der står i bilens servicebog så må jeg vel være dækket ind." Alle de havarier som bilejerne kommer ud for. Sker som regel når garantiperioden er udløbet. Og der er der ikke en en eneste bilejer der har fået erstatning, ikke en gang dem der har fået al service udført af dem der har solgt bilen. Så du er ikke dækket ind. En tandrem som går i stykker ved 75000 Km. Selv om der står i servicebogen at den skal udskiftes ved 150.000 Km. Får du dem ikke til at dække. hvis garantiperioden er overskredet. Petro canada olier kan du købe mange steder, Jeg er ikke den eneste som sælger den.

Mvh Allan Levisen

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]

Hvis du har en nyere bil og får skiftet olien hos forhandleren, er jeg sikker på den olie de bruger overholder de minimumskrav der stilles af bil fabrikanten.
Alle olier er anerkendte fabrikater overholder så rigeligt de krav...

Har man en gammel bil, kan det endda være en fordel at bruge en "ringere" olie eks. en semisyntetisk.

Jeg var lige inde og få fyldt olie på min firmabil i går, de brugte denne olie

Mobil Super 3000 X1 meets or exceeds the requirements of: 5W-40
API SN/SM/SL X
ACEA A3/B3, A3/B4 X
AAE (STO 003) Group B6

Mobil Super 3000 X1 has the following builder approvals: 5W-40
MB Approval 229.3 
VW 502 00 / 505 00 
Porsche A 40 
Peugeot/Citroën Automobiles B71 2296 
BMW Longlife 01  
Renault  RN0710, RN0700 
 

 


Vi prøver igen, i morgen --
JS-NS
Det ændre dog stadigvæk ikke på garantien. Får du et havari efter at garantien er udløbet, så er der kun dig til at betale prisen. Hvorfor tror du de bliver ved med at hælde den samme olie på, selv om de ved at den muligvis føre til et havari. Det er da ikke i deres interesse at bilerne ikke går i stykker, det er jo det de lever af. Hvorfor tror du at de forskellige mærker anbefaler vidt forskellige olier selv om det er samme motor der er tale om. Hvorfor bliver bilejere stadigvæk ved med at være så autoritetstro. Uanset hvor mange penge det koster dem.
Det kunne jo være at du lige skulle bruge lidt tid på at se hvad det er der gør forskellen på Petro Canada og andre gode olier. http://absvejs.dk/anbefalinger/

Mvh Allan Levisen

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]

dobbeltpost


Vi prøver igen, i morgen --

dobbelt post


Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis