Slidske til træpiller.

Jeg har rodet mig ud i at lave en slidske til min nabo, så han kan gelejde træpiller fra sit magasin på loftet ned i magasinet på stokeren.

Det skal starte med en firkant ca 100 x 200 mm i loftet i fyrrummet/bunden af magasinet på loftet.
Firkant, for at kunne have et skydeskod til at lukke med, når stokermagasinet er fyldt op.
Denne firkant skal straks gå over i en runding, for at kunne spænde en ca. Ø 200 mm slange på, som skal føre pillerne over i stokermagasinet.

Hullet i loftet sidder forskudt ca 100 cm fra stokeren, hvorfor der ikke kan arrangeres et direkte nedløb i stokermagasinet.

Er der nogen, der kan komme i tanke om et eller andet standard, der kan bruges eller tilvirkes.
Der skal helst være en krave for oven, så røret ikke dumper igennem loftet, men det jo svejses på.

Det er lidt svært at beskrive, men spørg, hvis jeg skal forsøge at uddybe.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har rodet mig ud i at lave en slidske til min... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil sige at der er et hul i loftet til fyrrummet som pillerne kommer igennem? - det undrer mig bare for jeg fik strenge ordre af min fejer på, at lavede jeg sådan en ordning blev fyrrummet ikke godkendt med mindre der var brugt en godkendt cellesluse til 7-8.000 kr... Jeg foreslog ellers at lave metalskydelem på begge sider af loftet så hulrummet kunne tømmes så pillerne ikke lå lige på den anden side af metalpladen - men det var et "no-go"..

Men hvis låget du snakker om er låget til stokermagasinet er det klart at der skal være plads til at slidsken kan drejes frem og tilbage. Tror du ikke et par kraftige elastikremme ville kunne holde det på plads samtidigt med at det kan drejes..
Jo, det var også imine tanker, blot at hænge et flækket rør op under spjældet, men det ville jo virke mere færdigt og proff. hvis man kunne arrangere sig med en svingbar tud!

Rædselscenariet er jo athele lortet ryger ned og pillerne drysser ud over det hele.

Hullet i loftet har været der i årtier, etableret af den tidligere ejer, og jeg skal ikke klåge i det lovlige eller ej, men mon ikke de forskellige fejere har lidt forskellige opfattelser?

Jeg selv er henvist ti at bære pillerne i sække! l

Med venlig hilsen
ktm

 

... og ktm - vi to har bare de største overarme i miles omkreds! Ik?

 

De sidste lortepiller jeg fik, var i 25 kg sække, og med en i hver hånd 50m hen over gårdspladsen, var det en kende anstrengende
Især når man også skal slæbe en skidesæk på 20 kg overvægt samtidig!

Hvordan slipper man af med den uden at lide afsavn?? En bændelorm??

Med venlig hilsen
ktm

 

sækkevognen er altså opfundet (undskyld, jeg kunne ikke lade være)

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Annonce
man kan have 5 sække a 25 kg i en trillebør

 

Du skal ha arrangeret en lille fin udmader og så en lille snegl over i toppen af stokeren men desværre nok en lidt for dyr løsning

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Jeg har hørt at det bedste er at få pilller i sække så de ikke bliver fugtige ?
Det er da en nem måde at man bare putter en sæk på en gang imellem...
Preben
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis