Spøjse sammenfald...

Hej.

Forleden købte jeg en ny akku-boremaskine mrk. Falke fra J&F. Skulle jo lige nærstudere 'dyret'. På batteriet er der 2 knapper, den ene tænder en diodelampe som lyser op mod borestedet, den anden aktiverer en lille LCD-indikator for batteriets ladestand.

Da jeg prøvede den sidste, kom der i samme milisekund en mail tikkende ind på computeren lige ved siden af, med tilhørende lyd. Ifølge konen var mit ansigtsudtryk ubeskriveligt

Kunne ellers være smart, hvis den sendte en mail, når den var opladet, men så skal vi nok op i en anden prisklasse...

Vores gamle kaffemaskine tændte i øvrigt ofte når vi om aftenen slukkede lyset i emhætten, men her skal forklaringen nok søges i noget med støj i elnettet.

Lad endelig høre, hvis I har andre eksempler

Go' weekend

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja nu har du jo fået ideen , så er det bare med at komme igang,
ude i opfinderværkstedet, er sikker på at der er et markede for sådan
en med det hele indbygget i.
sørg nu for at tage patent på det så det kan bruges i alleformer for
el.håndværktøj.

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Skrevet af albino på 17 apr 2010 07:29
Hej.

Forleden købte jeg en ny akku-boremaskine mrk. Falke fra J&F. Skulle jo lige nærstudere 'dyret'. På batteriet er der 2 knapper, den ene tænder en diodelampe som lyser op mod borestedet, den anden aktiverer en lille LCD-indikator for batteriets ladestand.

Da jeg prøvede den sidste, kom der i samme milisekund en mail tikkende ind på computeren lige ved siden af, med tilhørende lyd. Ifølge konen var mit ansigtsudtryk ubeskriveligt

Kunne ellers være smart, hvis den sendte en mail, når den var opladet, men så skal vi nok op i en anden prisklasse...

Vores gamle kaffemaskine tændte i øvrigt ofte når vi om aftenen slukkede lyset i emhætten, men her skal forklaringen nok søges i noget med støj i elnettet.

Lad endelig høre, hvis I har andre eksempler

Go' weekend

Easy, eller, men det her er nok den nemmeste måde, en Arduino med Inet- shield, et lille stykke kode der kigger hvor mange volt der er på dit batt, når det når en bestemt grænse, så kaster det en mail Men, er det ikke lidt vildt at få en mail når ens batteri boremaskine er ladet op ? Eller hedder du 007 til mellemnavn Burde kunne laves for under 600kr.. arduino koster 199.- inet-shield kan fåes til ca 300. så lidt ledninger og noget kode til dyret, så skulle den være der... evt et t-stykke der indsættes samme sted som dit ladestik, som trækker spænding fra batt, og sender videre til arduino Kræver dog tilgang til internettet, men sådan et har alle vel nu om dage... Det er sq et fint lille projekt, måske man skulle prøve 450kr i hardware. http://www.sparkfun.com/commerce/product_info.php?products_id=666 http://www.sparkfun.com/commerce/product_info.php?products_id=9026 http://www.sparkfun.com/commerce/product_info.php?products_id=9028 /mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Af pudsige sammenfald, kan nævnes, det der sker når man står og venter på at en kompressor starter.... Man bliver lidt utålmodig og finder sit måleudstyr frem. Og lige i det øjeblik man sætter sine målepinde på klemmerne, starter dyret selvfølgelig!! Og hver gang er man ved at lave et svineri i bukserne :-(

Min gode gamle chef, stod og skulle måle på en kompressor, ude på værkstedet. Det var en fredag eftermiddag, og vi var alle teget hjem. Så han var der for sig selv.
Mens han stod og skulle til at sætte den sidste pind på klemmerne, startede vores luftkompressor, som stod lige bag ham.... Det er et ordentligt lokum af en lufttryksforstærker. Og man er ikke i tvivl om at den kan presse noget luft sammen!!
Chefen blev så forskrækket, at han kom til at lave en kortslutning i det han stod og rodede med!

Derefter er kompressoren altid slukket, når den ikke er i brug ;-)

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
ang. det med emails fra værkøjet så mener jeg makita har værktøj der kommunikere med computeren..!

hva det gør godt er jeg ikke helt sikker på, men noget med bedre udnytelse af værktøjet.

første link der lige dukkede op: http://www.makita.co.jp/global/product/category/cordless/bfl301r/bfl301r_e_view.pdf

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Telefonen kan have været stille i flere timer og jeg venter på en afgørende besked for at kunne komme videre med et projekt, men i samme øjeblik jeg går derhen, hvor man ikke kan sende andre, ja så ringer telefonen selvfølgelig!
Skal jeg lige nappe en middagslur, ja så er det så sikkert som ammen i kirken, at så kommer fragtmand, rottefænger, nødstedt nabo osv osv og banker heftigt på døren!

Med venlig hilsen
ktm

Annonce

Et fint projekt der   Men ville det ikke være bedre man fik an sms når batteriet var ladet op? Eller rundsaven / kap geriings saven sendte en sms når klingen var ved at være slidt, eller vinkel slibenen selv sagde stop inden man brændte den af (for 10.000 gang ). Ja der er squ mange muligheder

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

jae hvis makita er kommet med sådan en
og vi har cnc maskiner i rundt omkring
og SAWSTOP med deres nødblokerings teknik
så vare det nok ikke mange år inden at man får en
computer med indbygget værktøj istedet for
værktøj med exstra gadgets

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Da jeg var dreng havde vi en stikkontakt i køkkenet som, når man trykkede på det fik dørklokken til at ringe. Den kørte ellers på batterier??? Det havde vi megen sjov ud af.

Min ex-svigerfar der ikke er noget geni udi el. lavede sin egen afbryder til en lampe.. det tog nogle timer og lidt godt øl..
Da alt var samlet og stikket sat i væggen klikkede han på kontakten og i samme sekund blev Vanløse mørkelagt.

Han var helt sikker på at han havde kortsluttet Vanløse og gemte sig på loftet indtil der kom lys igen.. Det var dog en Prince 4L der havde væltet et el skab..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

den tror jeg vi alle var hoppet på hvis man ikke ved noget om el
tak for grinet

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis