lodde sølvring

Hej
Jeg har en sølvring som jeg skal have loddet sammen igen.
Hvad skal man bruge til det?
Har prøvet med en billig lodde fætter fra Harald skrald. (Undskyld Håndværker. Onkel Harald!)Det virkede ikke. Det var ikke varmt nok.. Der stod godt nok på pakken, at den skulle kunne gøre det,men nej. Jeg har været i Bauhaus og lure,men sys ikk ræddi jeg kan læse mig frem til, hvilke brændere man kan bruge til sølvlodning.
Jeg har tiltusket mig et styk sølv beregnet til lodning,så jeg mangler bare en brænder :0)

Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

Hej Jeg har en sølvring som jeg skal have loddet... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Jacob Antenne på 20 apr 2010 18:54
når du skriver loddepasta tænker jeg på det til industrielt brug til elektronik. vidste ikke at det nu findes i en udgave i rent sølv iblandet flux middel.
Jeg har lært at man lodder sølv med sølv. bare en legering som smelter lidt tidligere end det hovedemnet består af.
man bruger den lille koncentrerede acetylen brænder fordi den er lettere at styre end en blæselampe. som flux middel kan man anvende forskellige syre.

i hjørnet af min lejlighed står svendeprøven fra sølvsmed uddannelsen så jeg vil mene jeg ved hvad jeg snakker om.


Jamen det var jo godt med et konstruktivt svar.
Der bliver jo ikke meget lav-det-selv forum, hvis alle spørgsmål besvares med et "Lad være. Få en fagmand til det."

Din anvisning til sølvlodning lyder helt rigtig.
Selv har jeg ikke prøvet hårdlodning på sølv endnu, kun på messing og stål.
Men har tidligere forsket lidt i mulighederne.

Forresten, ligner din beskrivelse jo den jeg linkede til.
Skrevet af vile på 21 apr 2010 10:26


Jamen det var jo godt med et konstruktivt svar.
Der bliver jo ikke meget lav-det-selv forum, hvis alle spørgsmål besvares med et "Lad være. Få en fagmand til det."

Din anvisning til sølvlodning lyder helt rigtig.
Selv har jeg ikke prøvet hårdlodning på sølv endnu, kun på messing og stål.
Men har tidligere forsket lidt i mulighederne.

Forresten, ligner din beskrivelse jo den jeg linkede til.

Jeg læste ikke dine links. kun det du skrev. Men jeg tror det er en guldsmed der har skrevet det da det absolut er den begyndervenlige løsning og ikke den fagligt korrekt udførte løsning. her smelter man materialet sammen med samme legering som ringen består af.
Men jeg vil påstå en blæselampe er uegnet såfremt der er andet krimskrams på genstanden. hele pointen er at man kan styre acetylen brænderen ekstremt nøjagtigt så man ikke får mere varme i emnet end nødvendigt.

Jacob

Hans: Undskyld jeg ikk lige var med der. Kan godt se begefter, hvad du spurgte om. Sommetider går det lige hurtigt nok med at læse=)
Jeg har tænkt mig at gå ned i Huset i Århus. Mon ikk de har noget grej til det jeg skal have lavet?
Ellers tilmelder jeg mig et smykkekursus i en husflidsforening.
Jeg skal nok få den ring loddet på den en eller anden måde!=)
Tak for svarene
Jeg kan godt li når der i den grad går diskussion i en tråd! Det er sån det skal være=) Me like..

Så! Nu mangler vi bare det sidste. Brugbart udtryk på et hvert tidspunkt i et projekt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis