Isolering af ovenlys-/tagvindue

Hej

Jeg er i gang med en totalrenovering af 1. sal, og har i den forbindelse anskaffet mig 3 nye tagvinduer af mærket Okpol. Jeg har derudover også et Velux (ca. 4 år gammelt). Jeg har her i vinter haft en forfærdelig masse problemer med kondens, men heldigvis havde jeg ikke lavet lysningen endnu, så det blev opdaget hurtigt

Jeg har siddet og studeret teknisk tegninger over både Okpol og Velux vinduer det sidste stykke tid, og de ligner nu meget hinanden, hvad angår isolering.

Mit spørgsmål er så, hvordan isolerer jeg imellem undertag op til skotrenden/blikket i toppen, og siderne + bunden, så jeg undgår kondens, er det alm. mineraluld helt op dertil, eller er det tætningskiler eller noget helt tredje?

Og er det bare en 45mm bats langs lysningens bagside bag dampspærren?

Det skal siges at taget er eternitplader og undertaget er det gamle tagpap (spørg mig ikke hvorfor det er der, sådan var det da vi købte huset )

Mvh

Rasmus
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du montere dem i isoleringskraver specielt til tagvinduer, disse fåes garanteret også til de Okpol tagvinduer.

Langs lysningen ville jeg montere så meget isolering som muligt, se evt. snittegninger omkring isoleringen ved velux vinduer på Velux´s hjemmeside.

www.velux.dk
Hej Koludabyg

Fandt lige en brugsvejledning på vinduet, se side 3.

http://jemogfix.dk/jemfix/web/usermanuals.nsf/va_files/9018918_montagevejledning.pdf/$file/9018918_montagevejledning.pdf

Da vinduerne blev sat i var der ikke 2 selvstændige enheder, men kun en samlet, det ser dog ud til på tegningen, at isoleringskraven er der, hvis jeg ser rigtigt?

Er det så bare sætte mineraluld op dertil?

Mvh

Rasmus
Umiddelbart kan jeg ikke se en isoleringskrave på den side.

Isoleringskraven ligger rundt om selve velux vinduet mellem tagvinduet og lægterne.

Du kan se her på nedenstående link hvordan den ser ud, og hvor den er monteret.

Velux isoleringskrave
Det ser heller ikke ud til der er noget med en isoleringskrave til vinduet på OKPOL's egen hjemmeside: http://www.okpol.pl/uk/index.php?op=2&go=1

Men er det så bare følge deres tegning og ligge 45 mm mineraluld op til skotrenden og siderne? Eller som det vises på dit link hvor de kileformede skumklodser sættes i toppen og siderne af isoleringsrammen?
Ja, isolere så højt op til vinduet du kan.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis