Tømmerflåde

Hej alle! Mig og en af mine venner er ved at bygge en tømmerflåde. Vi har regnet ud at der skal cirka 500L luft til at løft flåden og 4 personer. Desværre er gamle foder tønder ikke helt billige, så derfor har vi anskaffet os en meget stor flamingo blok. Vi ved ikke hvor meget opdrift den har, så er der nogen der har en formel eller noget så vi kan regne ud om det er nok med flamingo eller der skal tønder til? Hilsen Thomaskaufi
Hej alle! Mig og en af mine venner er ved at... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja, hvordan smider man billeder ind i en tråd?
nååååå smart.

ja her er så nogle billeder af produktionen. desværre er de flotte billeder af fronten ikke med for de lå på et gammelt kamera. jeg skal nok tage og uploade nogle nye når sneen er væk!


Her er jeg så ved at skære hul gennem flamingoen så jeg kan monterer den store blok flamingo. her illustreres også hvordan jeg har sat den forreste blok fast: mad lægder rundt i kanten så den ikke skrider og så tvunget op til bunden af pallen med reb.
alle de flamingokasser der står i baggrunden blev senere stavlet op så de var en kasse højere end blokken, og sat ud imellem de to blokke, og så hønsenet hen over.

bare rolig, så snart jeg får fisket resten af billederne ud af kameraet, kommer der flere op
Hej.
Hvordan skaffer man en palle,,særligt når man bor i byen? Den tykke flamingo underneden, hvordan får man fat i sådan en?

LonePB
Hej,
Sikke sjovt at finde denne tråd igen :-)
Pallen skaffede vi vist via en forbindelse til et værksted i nordsjælland. Det er en dobbelt palle hvor større leverencer gives vil jeg tro...
Flamingoblokken havde min nabo stående, så den er lidt værre. Dog kan du købe plader af slagsen i en tredjedel tykkelse i silvan til små penge, kombinerer man det forsvarligt med torv, kan de også bære en del :-)
En bedre erfaring er at bruge plasttønder til at flyde; det er mere effektivt, samt suger flamingo vand i længden... Plasttønder vil dog gøre at flåden ligger meget højt, og altså er mere ustabil.

Hvor planlægger i at søsætte, nu hvor i bor i byen?

Bedste hilsener,
Annonce
Du må ud og lede i industriområder, genbrugspladser, byggepladser og google "paller" osv. Tyk flamingo bruges i gulvisolering - f. eks under støbte betongulve, og er tættere end andre flamingotyper.
- og nej Flamingo suger ikke vand - ikke noget af betydning (i modsætning til polyuretan-skum = fugeskum)
mvh A.

To ulykker kommer sjældent alene.
Som A.(?) Siger, så nej flamingo suger ikke i den forstand at sejle en tur på en tømmerflåde. Det er mere hvis du har den liggende i vand i flere år, ubehandlet, vil den miste en sin opdrift gradvist, som så meget andet materiale.
Hvis du ikke kan finde en dobbeltpalle, kan du sagtens sætte to almindelige paller sammen. Det er ikke lige så stærkt, men burde kunne holde hvis du gør det ordentligt. Almindelige paller kan du finde over det hele; ved lagerbygninger bag byggemarkeder eller endda store indkøbscentere... Du skal bare være opmærksom på at butikschefen kan være uenig om hvorvidt du må tage pallerne

//Thomas
Ja - det er altid klogt at spørge - måske ved de at der ligger en ekstra palle på den anden side af lageret du kan få - og så er man også velkommen en anden dag.
Hej fra A.

To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis