Luft til vand pumpe

Hej er der nogen af jer som har sådan en? for så vil jeg gerne stille lidt spørgsmål omkring omkostninger og funktion...:-)
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er en del af os der har sådan en :-)
Har du prøvet søgefunktionen?
Ellers skyd løs.

-Jeg har en Daikin Altherma, hvis du skulle have spørgsmål om denne.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jeg har en IVT luft til vand varmepumpe - og den kører bare!
Ingen problemer endnu og har nu haft den i et år.
En bonus er at man får rabat på sin el-pris da den betragtes som el-varme

/hitanykey
Rabat på elpris??
Det har jeg ikke hørt om før?
her i vores område får vi rabat på 1.30 kr pr KwH over 4000 KwH om året

Det kan mærkes og skal jo indregnes i besparelsen ift. olie.

Vi sparer ca. 18000 årligt på varme
Annonce
Jamen jeg vil gerne vide lidt om de støjer meget?
Hvor meget har i betalt for den, incl montering osv.

Hvor meget sparer i reelt?

Og hvor stor varmvandsbeholder kører i med?
Vi hører den ikke.
Udedelen står på sydsiden af huset og er et stort skrummel og bestemt ikke kønt, men lidt pænt hegn - i vores tilfælde levende pilehegn - gør meget.
Indedelen hører man overhovedet ikke.
Prisen var 74000,- inkl montering, hvilket vi forventer er tjent hjem på 4-5 år.

Mht. varmtvandsbeholder har vi 180L - rigeligt til 4 personer

/hitanykey
Støj er noget svært noget. Men vælger du en af de anerkendte mærker (Her vil jeg ikke deltage i en voldsom debat om mærkevare-overpris) er du næsten sikker på at de overholder kravene om støjgrænser.
Om DU så synes det larmer er jo op til dig.
Jeg bor langt ude på landet i en lille landsby. Når jeg er ude om natten, kan jeg da høre når ventilatoren kører i maskinen. Jeg kan ikke høre kompressoren, men kun luftstøjen. (Har prøvet at demontere den skærm der skal holde fingrene væk fra møllen. Og det hjalp meget)
Bor du i et kvarter, lige ned til hovedbanegården, skal der mere til, før du lægger mærke til en ventilator der spinner lidt!

Jeg har ærget mig mange gange, over at jeg ikke fik monteret en seperat måler, inden vinteren. Så jeg kender ikke det faktiske forbrug. Men det skal jeg have gjort inden alt for længe.
Jeg regnede ud at jeg ville have tjent anlægget hjem i løbet af 6 års tid.
Jeg købte huset af en ældre mand, der brugte for ca 20K olie om året. Efter min beregning, skulle jeg bruge for 10.000,- strøm på VP'en.
Jeg har isoleret og lavet om i hele hytten. Så jeg kan spare lidt på varmeregningen. Til gengæld er vi 2 voksne og en baby om 8 dage (Efter kalenderen) Så vi bruger lidt mere varmt vand.
Jeg har monteret en 200 liters beholder der er ekstra isoleret. Og det varme der slipper ud fra den, holder min teknikkælder i en behagelig temperatur. Resten går op i baggangen.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Okay det lyder meget godt, jeg har nu set disse pumpe helt ned til 45000,- ved ikke så meget om forskellen i kvaliteten, kan kun sammenlige COP.

Vi har pt naturgas, men den har nu rundt de 23-25 å, og fik klø i energi rapporten....

Vi bruger pt 2 mand omkring 21000,- (forventet forbrug)

Jeg har installeret en brændeovn, og i forbindelse med vi får nyt tag kommer der 200mm mere isolering på de i forvejen 150mm.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis