Luft til vand pumpe

Hej er der nogen af jer som har sådan en? for så vil jeg gerne stille lidt spørgsmål omkring omkostninger og funktion...:-)
Hej er der nogen af jer som har sådan en? for så... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kvalitet og pris hænger mange gange sammen, og det gør det også med en luft til vand. Køber man et anerkendt mærke er man godt på vej, og man kan altid få reservedele til det hvis man skulle være uheldig at det går ned.
Prøv at finde ud af hvike tempertur de har udregnet COP'en på de billige modeller, så vil man finde ud af at de måske ikke er helt så billige i drift som de anerkendte oog lidt dyre mærker.
Har sat en del Daikin Altherma op og har ikke hørt noget dårligt om dem, og det ville nok være den jeg ville anbefale.
Hejsa....
Jeg har netop købt en mitsubishi luft til vandvarmepumpe (MHI Ecolution), det er meningen at anlæget skal erstatte mit pillefyr.Varmesystemet i mit hus består af et solvarmeanlæg med 300 l vandbeholder ydermere har jeg et brændefyr med 1500 l buffertank.Grunden til at jeg har valgt at satse på varmepumpe er at der meget lidt arbejde og at pilleanlæget ikke er helt optimalt (gammel keddel) plus selvfølgelig prisen på træpillerne.
Nu er mit spørgsmål til jer, jeg skal have sammensat systemet så der både skal tilsluttes solceller og mit brændefyr,varmepumpen (indedelen) skal stå der hvor min solvarmebeholder står, så jeg har ikke nogen styring af min solvarme, her tænker jeg på overskudsvarmen som lige nu kører i centralvarme systemet.
ydermere skal jeg kunne køre med mit brændfyr og der skal vel også være noget styring her. Der hvor indedelen til varmepumpen skal stå har jeg fremløb og retur fra centralvarmen, samt tilgang af vand og varmtvand fra beholder til hus.
er der nogen der ligger inde med nogle foreslag til sammensætning af mit varmesystem.
Hi,

På elektronikguide.dk har de skrevet en go artikel med stort set al information, der er værd at vide omkring en luft/vand varmepumpe.

WWW.ELEKTRONIKGUIDEN.DK

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis