Advarsel mod Knauf isolering

Følg tråden
Maskinmesteren
Maskinmesteren
Postnr: 8960
Maskinmesteren Maskinmesteren
Jeg har efterisoleret en del af vores loft med Knauff isolering i ruller og har været nogenlunde tilfreds med det. Det virker mere "dødt/tungt" at arbejde med, men støver til gengæld ikke så meget som f.eks. Rockwool. Jeg kan dog godt tvivle på om det lever op til den oplyste isoleringsevne, men som efterisolering og til den lave pris tør jeg godt satse på det.

Kan se at Bauhaus i Randers nævnes. Min erfaring mht. køb af isolering hos dem er desværre ikke for god. Jeg hentede ca. 6 ruller Knauf på trailer i deres drive in, kørte hjem (i tørvejr) og begyndte at læsse dem af hvor jeg fandt ud af 4 ruller var totalt gennemblødte i bunden og ca. dobbelt så tunge som de tørre ruller. Kørte dagen efter (i tørvejr) over med de våde ruller som informationsmedarbejderen lidt modvilligt accepterede at tage retur, hvorefter jeg kunne hente 4 tørre ruller. Der var kun ganske få ruller tilbage i deres drive in og de var alle våde. Meddelte dette til informationsmedarbejderen og fik istedet pengene retur. Var så i Bauhaus ca. 1 uge efter og kunne konstatere at de våde ruller stadig stod i deres drive in.

Kan ikke lade være med at tænke på om der i start-indlægget har været tale om fugtige ruller der er blevet tørre, men herefter har mistet evnen til at udvide sig??

je__ns
je__ns
je__ns je__ns

Jeg har lige købt 8 rl. 95 mm Knauf rulle bats, i det lokale XL, til knap 20 kr. pr m2

De tre ruller var våde, de andre var dog knastørre, der var ikke flere ruller, fundet frem.
Jeg fik de tre ruller tilbudt kvit og frit, men takkede pænt nej.
Så lagermanden måtte hente, 3 nye tørre ruller fra fjernlageret.

Jeg synes ikke jeg ville efterisolere mit loft med våd isolering, heller ikke selv om det var gratis..

mvh jens

k_jessen
k_jessen
Postnr: 7600
k_jessen k_jessen
Hej...
Jeg må fagtisk også komme med en Meget posetiv tilbagemelding... har lige lavet nyt tag har total renoveret alt løftet det 200mm og kommet nyt knauf på 2X95... dejligt nemt.. ok ja da jeg rullede det ud var det lidt død.. men efter at have rullet ud mellem alle spær med det første lag og skulle til at ruææe det næste ud var der lige som kommet luft i det... da jeg var færdig målede jeg efter forskellige stæder og tænksig der var fagtisk med en god vilje mellem 17-1900mm isolaring...
Jeg kan kun anbefale det...
Gumse
Gumse
Postnr: 5240
Gumse Gumse
Knauf har brug for reklame og de har mange metoder, til at få det. Sjovt nok, har noget af min familie, købt 95mm Knauf ruller i forskellige ender af landet, bare for at prøve det. Efter en uge var isoleringen expanderet til ca 60mm så isoleringen blev afleveret igen. Det ene familie medlem har stadigvæk problemer med at få pengene retur.
Mvh
robert8900_5
robert8900_5
Postnr: 8900
robert8900_5 robert8900_5
"da jeg var færdig målede jeg efter forskellige stæder og tænksig der var fagtisk med en god vilje mellem 17-1900mm isolaring... "

Det ville jeg da heller ikke være imponeret over. 2x95 = 190 Dermed mener jeg ikke 170 mm er fantastisk, og hvis det så kun er med god vilje....

"mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

k_jessen
k_jessen
Postnr: 7600
k_jessen k_jessen
expanderet??? 95 til 60 mener du ikke skrumpet

og jeg er ikke på nogen måde i lommen på dem...

Det kan jeg jo sagtens sig men sådan er det....
je__ns
je__ns
je__ns je__ns
Jeg har købt Knauf 95 mm ruller, af 3 omgange, alle gange har det fuldt ud overholdt de 95 mm, iløbet af få minutter efter udruldningen.

Så jeg klager ikke

Men det er da ærgeligt, at nogle har fået, noget der ikke overholder tykkelsen

mvh jens
Gumse
Gumse
Gumse Gumse
je_ns Kan du dokumentere dine påstande med nogle billeder? Konsulenten fra Knaus fortalte mig, at man skulle vente op til 8 timer før rullerne havde den rette tykkelse; men dine ruller, skal kun have 2 min. Syntes også du skrev tidligere i tråden, at det var bats du havde brugt

K_Jessen Man kan godt kalde det expandere, når rullen inderst måler 40mmnår den er rullet ud og senere 60mm. Har du forøvrigt set mit billede i tråden?
Mvh
je__ns
je__ns
je__ns je__ns
Jeg har kun brugt ruller, hvis jeg har skrevet andet, er det en fejl.
Nu stod jeg jo ikke med stopur, og fotografiapparat, men de expanderede så den lovede tykkelse var opnået, da jeg fik skåren til, og lagt på plads. Meget lignende Isovere rulle-bats

Jeg har ikke nogen dukomentation, hvilket vel også er ligegyldigt, jeg skal ikke bevise noget.
Jeg har været ovenud tilfreds med Knauf, og ved der også er andre tilfredse kunder.

Desværre er der så også en del tilfælde hvor Knauf  ikke har leveret den lovede vare.

Men hvis isoleringen har været fugtigt, som de ruller jeg afviste at modtage, er der nok ingen tvivl om at de ikke vil expandere til den lovede tykkelse.
Gumse
Gumse
Gumse Gumse
Der var ingen af de ruller jeg købte, der var fugtige.

Isovere rulle-bats springer ud, til den købte tykkelse, med det samme, når plastikken bliver brudt. Selv ikke Knaus, hævder at deres rulle bats springer ud til fuld størrelse, når plastikken bliver brudt.

Det er ikke ligegyltigt, med dokunemtion, når man har isoleret en del huse. Skjulte opgaver, som isolering er det bedst at tage billeder, som bevis når man eks. sælger eller bare vil have billeder af det fremskredne husbyggeri.
Mvh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.