Advarsel mod Knauf isolering

Knauf isolering.
Dette indlæg er skrevet for at advarer både professionelle og amatør fra at benytte isoleringsmateriale fra Knauf.
Undertegnende har selv benytte Knauf isolering med særdeles uheldig resultat. Både isoleringsmæssigt, men i særdeleshed også i form at meget dårlig kundeservice fra Knauf´s side. For at læserne selv kan vurdere dette, er hændelsesforløbet beskrevet nedenfor. I forbindelse med en renovering af en ejendom, skulle jeg have isoleret ca. 240 m2 loftetage. Loftetagen skulle isoleres af 2 omgange. Den ene halvdel blev først isoleret med ISOVER 125 mm + 2 gange 95 mm. Denne isolering blev udført af 2 håndværkere, og resultatet blev udført som man kunne forvente. I forbindelse med etape 2 havde jeg set Bauhaus Randers havde tilbud på et produkt kaldet Knauf Space Roll 95 x 960 x 11700 mm. Normalpris ca. 30 kr. Pr. m2. men var på tilbud til 18,95 kr. pr. m2. Jeg købte 26 ruller til i alt 5.533,06 kr. den 3/1-2010 Da etape 2 var klar blev det resterende loft isoleret med først 125 mm ISOVER og derefter 2 x 95 mm Knauf. Da undertegnede så det færdige resultat, som var udført at de samme 2 håndværkere, blev jeg mildest talt meget skuffet og sur over resultatet. Det lignede Vesterhavet i oprør. Isolering nå i bølger, og var meget ujævn. I sammenligning med den side hvor der var lagt rent ISOVER isolering, var niveauet i den side der var benytter Knauf Isolering ca. 100 – 120 mm lavere. Selvom der var benyttet samme antal mm. Jeg henvendte mig til mesteren for håndværkerne, som fortalte kontaktede håndværkere. De fortalte, at de aldrig havde isoleret med Knauf Isolering før. De forklarede dog, at det var helt umuligt at arbejde med. Isoleringen var helt død. Der var absolut ingen spring i det. Som er det, der ellers gør at isolering er til at få til at ligge tæt på spær osv. Der var ligeledes ingen opdrift i det, så trådte man på det, løftede det sig overhovedet ikke. De forventede dog at isolering ville ”rejse” sig til de 95 mm som der stod på pakken. Efter deres udtalelse prøvede jeg selv at åbne en pakke Knauf Isolering. Normalt når man åbner en pakke isolering af et andet mærke, springer pakken næsten op af sig selv, når man har skåret et lille hak i plasticen. Med da jeg åbnede Knauf Isoleringen, skete der absolut intet. Isoleringen rørte sig ikke ud af flækken. Altså den ca. 11,23 m2 stor rulle udvidede sig overhovedet ikke. Den stod ”død” som om plasticen stadig var omkring. Jeg rullede 2-3 meter ud på gulvet, og rystede det lidt for at få det til at rejse sig. Der skete intet, højde på det udrullet Knauf Isolering var mellem 40 – 50 mm. (altså ca. det halve end den tykkelse jeg havde købt) Jeg lod produktet ligge på gulvet ca. en uge, men der var ingen ændring i resultatet. Herefter kontaktede jeg Bauhaus Randers, som ikke var tvivl om at produktet var fejlbehæftet. Souschefen Claus Raabo og deres medarbejder Michael, informerede mig om at de ville kontakte deres indkøbsafdeling som ville tage fat i Knauf Isolering. Dagen efter blev jeg kontaktet at Bauhaus sælgeren som fortalte jeg ville blive kontaktet af Knauf direkte. Da dette ikke var sket et par dage efter (som IKKE var Bauhaus´s skyld), kontaktede jeg selv Knauf. Hvor jeg fik at vide, at de var sat ind i sagen, og ville komme og kigge på det isoleret resultat. Da sælgeren ikke kunne komme uden for normal arbejdstid, måtte jeg så tage fri 3 timer før normalt, for at kunne komme og fremvise resultatet. Sælgeren Ole Christiansen dukkede op til den aftalte tid, og kastede et kort blik loftet, fra stigen. Hans kommentar var, at han godt kunne se at der ikke var, som det burde være. I samme åndedrag undskyldte han også isoleringen med at være et B-produkt, som han kaldte det, Som Knauf kun lavede for at kunne konkurrere på prisen. Han sagde, at produktet kun var tiltænkt små private projekter, hvor man skulle have lavet små efterisoleringer, som han udtrykte det. Endvidere begyndte han at undskylde produktet med, at det kunne være en gammel sending, som Knauf Isolering havde solgt til Bauhaus, som måske havde haft det til at stå på lager længde. Han påstod så også, at jeg jo selv havde haft det til at ligge længde (her snakker vi om 2 mdr.) inden det var blevet brugt. Jeg stillede mig totalt uforstående over for denne undskyldning, og bad ham fremvise en sidste holdbarhedsdato på produktet. Hvilket han naturligvis ikke var i stand til. Da han havde erkendt at produktet IKKE levede optil standarden, var hans løsning på problemet, at han ville krediter Bauhaus for 13 ruller (jeg havde købt 26). Da han så mente, at jeg selv kunne rulle et lag mere på, og så komme op på det samme antal mm, som produktet lovede. Denne løsning var jeg mildest talt MEGET utilfreds med, ikke mindst fordi det er luften i isoleringen, der isolere, og produktet jo lige præcis var helt sammenpresset uden luft. Mit svar til denne udmelding var derfor, at kan kunne pille sit fejlbehæftet Knauf isolering af, og få en håndværker til at ligge noget nyt, som overholdt de lovede specifikationer. Det ville han ikke høre tale om. Han mente det var håndværkerens ansvar, at produktet ikke var i ordren, og de ikke skulle have lagt det ud. Jeg refererede håndværkere som sagde, hvordan skulle vi vide, hvordan det var meningen, at Knauf isolering skulle reagerer, når det er første gang de arbejdede med produktet?! Ole Christiansen´s kommentar var, så skulle de ikke have valgt Knauf Isolering. Hertil kunne jeg kun sige; Knauf Isolering er et nyt produkt, som er på vej ind i Danmark. Hvis I ønsker at håndværkerne skal bruge Knauf Isolering, er én gang, jo nødt til at være den første, hvor de bruger det! Hertil havde han ingen kommentar. Inden vi forlod ejendommen, sagde jeg til Knauf sælgeren, at skulle de have en blot nogen lunde tilfreds kunde, skulle de lever 26 nye ruller, svarede til det antal jeg havde købt hos Bauhaus. Det kunne han umiddelbart ikke, men han ville kontakte mig senere med en afgørelse. Senere ringede han retur, og meddelte at han havde snakket med hans chef, salgschef Kom Dahl, og de var kommet frem til den konklusion, at de kun ville tilbyde at erstatte de 13 ruller, som oprindeligt foreslået. Efter samtalen var slut, kontakte jeg øjeblikkeligt souschefen i Bauhaus Randers, Claus Raabo. Jeg refererede historien som fortalt ovenfor. Hans kommentar var øjeblikkeligt. Hvis Knauf har erkendt at de har leveret et fejlbehæftet produkt, har de bare at lever noget nyt, i samme mængde som du har købt. Han fortsatte; ”Men den skal jeg nok tage med Knauf. Du skal bare have noget nyt. Hvor og hvornår skal vi levere 26 nye ruller? – og så skal jeg nok sørge for at vi tage den diskussion direkte med Knauf, det skal du ikke slås med” Denne melding er til at forstå. En chef der forstå vigtigheden i at behandle kunderne som de har krav på. Det er vigtigt for mig at understrege at denne ”klage” intet har med Bauhaus at gøre. De har ydet den service som de er kendt for! Klagen er kun rettet med Knauf Isolering, som er en virksomhed med mere end 5000 medarbejdere, og som smykker sig af følgende ord på deres hjemmeside; ”… vi producere isolering i højeste kvalitet og stræber mod en konstant forbedring af kundeservice i forhold til industriens standard.” Ikke et udsagn som jeg kan tilslutte mig. Jeg forstå simpelthen ikke, at en så stor organisation løber fra deres ansvar, og især ikke når de har erkendt, at deres produkt er fejlbehæftet. Hvad vil det have kostet dem, at stille mig i samme situation, som hvis der ikke havde været fejl i deres produkt. Jeg ved ikke hvad deres kostpris på materialitet er. Jeg ved dog det er småting i forhold til hvad dårlig omtalte koster. Godt nok kender jeg en del, sælgere i diverse tømmerhandler og en del håndværkere, som ikke længere vil benytte produktet eller anbefale det. En anden ting må være hvad dårlig omtale af Knauf isolering eller hvad være er; dårlig kundeservice i Knauf, må koste virksomheden når man internt i Bauhaus organisationen i fremtiden tvivler på Knauf´s kundeservice. Til sidst, vil jeg blot konkluderer for dem der skulle være i tvivl, LAD VÆRE MED AT BENYTTE Knauf Isolering. Virksomheden og produktet lover ting der ikke holder, og der er ikke voksne nok til at tage konsekvenserne af det. Ikke smart at en stor international virksomhed, som ønsker at komme ind på et nyt marked!

 Claus Nielsen

Knauf isolering. Dette indlæg er skrevet for at... Vis hele indlægget
71 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Helt enig, det ligner ikke noget at behandle en reklamation på den måde, gad vide om de ville har forsøgt samme hvis de stod overfor en håndværker der benytter deres produkt...
Jeg ville ikke have accepteret det svar han gav dig, og ville helt klart have informeret min leverandør om svaret fra Knauf, hvilket jeg ikke tror at de ville have godtaget heller.
der er altid nogle rø....... i nogen af firmaerne uanset hvad de laver/sælger
så er de totalt kolde overfor hvordan de behandler kunderne selv Mærsk ville
ikke kunne føle sig sikker på en fair behandling, det eneste de tænker på ud-
over at fornærme folk er hvordan de nemmest kommer frem til næste løncheck

prøvede for mange år siden at skulle købe en maskine til mellem 40k og 60k
afhængig af udstyrspakke og jeg spurgte sælger om noget udstyr der kunne sættes
på , havde dårlig nok fyret spørgsmålet af , så vendte han bare rundt og gik
over til en anden kunde og værdige mig ikke andet end et højlydt snøft da han gik.
jeg tænkte ved migselv ar det var lige godt satans , her står man for at vil købe
deres top produkt og så får man den behandling, behøver jeg at fortælle at det
var ikke der jeg handlede og aldrig gjorde det i den tid de eksisterede,
selv om det lå under 5min. fra firmaet og istedet måtte køre over en time for
at kunne få de samme ting et andet sted, men der fik jeg en yderst lækker
behandling fra det øjeblik jeg parkerede og til den dato jeg stoppede med mit eget firma
og det var lige fra yngstemanden til direktøren , uanset hvor bagatel agtig en ting jeg
hendvendte mig med.

desvære har jeg hørt det firma gik ned efter arvingerne overtog det
ved den gamles bortgang

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

det gjorde han også Koluda
levenrandør er Bauhaus der åbenbart gav en fortrinlig service ud fra start indlægget

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Annonce
Helt enig, der vil altíd være nogle konsulenter der er ligeglade med alle andre end dem selv, men disse holder normalt ikke længe i faget, da en konsulent netop skal levere den service der kræves.

Jeg er sikker på at min leverandør ville være gået videre til firmaet med mine klager, hvis ikke konsulenter havde taget det seriøst, den er den service jeg forventer og også modtager hos min faste leverandør.

De ville helt klart nemmere kunne trænge igennem hos firmaet, og informere firmaet om at deres konsulent ikke kan levere den nødvendige service, og i sidste ende betyder det jo tab for firmaet.
Jeg har netop afsluttet en efterisolering af mit loft. Jeg valgte 145 mm Ecobatts fra Knauf, og jeg må sige at jeg på ingen måde kan nikke genkendende til omtalen i den her tråd. Materialet er fantastisk at arbejde med, flotte batts i en fast kvalitet, utroligt lette at arbejde med. Isoleringen er over de lovede 145 mm nok nærmere 175 mm, jeg ved at med tiden kan de falde lidt sammen. Jeg ved ikke om Knauf har oppet sig eller om jeg har været heldig. Jeg er ihvertfald utrolig godt tilfreds med resultatet, prisen har været rimelige 27 kr/m2 hvilket må siges at være rimeligt.. Jeg synes lige at det skulle med. Ærgeligt at nogle får så dårlige oplevelser med et specifikt firma.
Der blev klaget over ruller.

Isolerede med Knauf 95mm ruller på mit undertag, sidste år 2010. Så godt at det kun var halvt så tyk, da jeg rullede det ud, så jeg spurgte i Bauhaus Odense ( Jeppe ) om det hævede sig og fik at vide, at det gjorde det, efter et stykke tid. Nu har jeg lavet hele overetagen færdig i 2010 og lagde godt mærke til at sneen smeltede ret hurtigt på mit tag. Sommeren 2011 blev ret varm oppe under taget, så jeg blev mere og mere utilfreds med isoleringen.
Først nu gik jeg på nettet og fandt den her tråd og nu føler jeg mig vildt snydt. Har forøvrigt et par rester tilbage, som jeg målte tykkelsen på ca 40mm har det rettet sig ud til.

Hvad pokker skal man gøre??? Hvis jeg foreslår konen at lave det om, så er det skilsmisse.
Mvh
Du skal i Bauhaus og snakke med dem. For det går jo ikke, så må de bringe reklamationen videre til deres leverandør.
95 mm isolering er ikke 40, 50 eller noget andet end 95 mm, længere er den ikke!
Som du måske har læst har jeg selv Knauf isolering på mit loft, det er dog batts. Dem har der ingen problemer være med overhovedet, jeg tror det er et specifikt problem med rullerne fra Knauf

Mvh
Henrik
Ja det har du nok ret i Henrik; men jeg har jo bare det problem, at arbejdet er lavet DVS. at jeg måske kan få rullerne erstattet; men ikke få erstattet alt det arbejde der er lavet efter Knauf isoleringen.
Mvh
Der er yderligere 41 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis