hvilke plader Meget lav taghældning

Hej.

Skal have udskiftet taget på mine udebygninger her til sommer.

der ligger pt nogle gamle B5 plader på, men taghældningen er ikke stor nok til denne type plader.

problemet er at jeg kun har ca. 5-6 graders taghældning på mine bygninger.

så jeg er lidt i vildrede over hvilken type plader jeg skal vælge, da jeg helst vil undgå at skulle lave hele tagkonstruktionen om med ny taghældning osv.

det eneste jeg lige umiddelbart kan finde er tagpap = Ikke en løsning

håber nogen kan svare på overstående.

på forhånd tak.
Hej. Skal have udskiftet taget på mine... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vælger Onduline, så lad hellere være med at gøre noget som helst. Onduline er dog det mest sølle, elendige, grimme, sørgelige, værdiløse og hæslige stads, man overhovedet kan vælge, hvis jeg forsigtigt må udstrykke min mening!

Det med den øresønderrivende larm, er vildt overdrevet, og isolerer du fornuftigvist under det, er der ikke noget særligt at høre.Det er lidt af samme slags ammestuesnak, som det med at man dør af at spise persillesovs dagen efter!!

Du må gerne komme her og lytte til mine ståltage en dag det regner!!

Med venlig hilsen
ktm

 

om det er grimt sørgeligt er en smags sag.

men hvis ikke de er halvdelen af prisen værd er det jo en helt anden sag.

det er bare ikke noget der holder, og noget billigt bras ?

hælder også lidt til stålplader efterhånden. da de jo bare bestilles i passende længder osv.
men syntes bare mange steder at der stå at stålplader kan lægges med en hældning ned til 8 grader.

nogen der kan linke til nogle plader der kan lægges med min 5-graders hældning.

vil som sagt gerne undgå, at lave denne om.
Har du tjekket med hos plannja om ikke panpladerne må lægges med mindre taghældning.

De har også en rigtigt god guide der viser hvordan arbejdet skal fordeles når man skal lægge nyt tag på huset, sammen med lillemor... he he

Læg plannja på taget
Hej ktm

Jeg lagde ståltag på carport og udhus for et par år siden..men jeg har problemer med vand som løber på UNDERSIDEN af taget ..altså når det regner..uanset om det blæser eller ej.
Jeg har lavet lidt mere fald på taget..men det har ikke hjulpet ..
Men jeg har tænkt på at bukke en drypnæse.Jeg ved bare ikke helt hvordan jeg griber sagen an.
Pladerne er jo profilplader..og jeg er ikke proff.
Hvordan bukker man en drypnæse i en profilplade??

VH
Henrik H

Man smider et fodblik under det i bunden, og bruger profil tætning mellem fodblik og pladerne, så burde problemet være løst.
Jeg har Plannja tagstenprofilstålplader på en carport med lav hældning, vistnok 8°. Det er svært at huske den slags i mere end 15 år...
Det er mindst 5° mindre end 'tilladt', og det betyder intet andet end at støv og skidt har svært ved at løbe af. Jeg ville lægge panplader på og blæse på leverandørens krav og anbefalinger.

MVH Leo

Hvorfor ikke bare smide tagpap på, som godt må lægges med de hældninger, frem for at droppe garantien på det produkt man anvender, ved ikke at overholde min. kravene til taghældningen.

Koludabyg - jeg venter også på noget. Jeg har sendt dig privatbesked, håber du kontakter mig, så hurtigt som muligt, og ikke som den anden  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis