Valg af mursten

Hej Forum

Jeg skal finde nogle mursten som passer til vores gamle hus fra 1950.
Murstenene kan vist bedst beskrives som glatte røde maskinstrøgne og hårdtbrændte. Og så er de vist mindre i mål end standard.

Hvordan finder man de rigtige sten og hvor ?

Mvh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hm... Nu har du så valgt at vi andre ikke skal kunne se hvor i landet du befinder dig, men prøv alles ven Google: brugte mursten
Det gav ihvertfald lige umiddelbart:
jk-genbrugscenter.dk
genbyg.dk

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hmm, hvordan indvirker min adresse på hvilke mursten jeg kan få ?

Og vores kære ven google har jeg skam været i gang med, desværre uden endnu at finde det jeg søger.

Og jeg skal bruge små 30 kvm.

Mvh

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis du kunne lægge et par billeder op ville det nok være nemmere for de mange murere på sitet at hjælpe dig... ;-)

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej Forum

På opfordring hermed et billede af vores mursten.
Som skrevet i staten af denne tråd ønsker vi at finde noget der passer bedst muligt.
Vi skal bruge små 30 kvm.
 
Mvh

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg tillader mig lige at sætte denne op foran i håb om et godt bud på en sten der matcher denne.

Mvh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Skrevet af MiCasa på 07 apr 2010 15:35
Hmm, hvordan indvirker min adresse på hvilke mursten jeg kan få ?

Og vores kære ven google har jeg skam været i gang med, desværre uden endnu at finde det jeg søger.

Og jeg skal bruge små 30 kvm.

Mvh


Lidt skidt hvis du bor på Falster og en anviser en genbrug der har dem i Skagen.

Svendborg har også en murstensgenbrug.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nu bor jeg på sjælland, men uanset om jeg køber nye eller gamle sten kan jeg jo ikke have dem i bagagerummet.
Så tranporteres skal de jo uanset hvad, tror min nabo ville blive en kende mistænktsom hvis jeg hev 30 kvm sten ud af deres hus.

Men det er ikke nødvendigvis brugte sten jeg leder efter, en ny sten der matcher kunne også være brugbar.

Mvh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det var jo bare nogle betænksomme og hjælpsomme der ville sparer dig for transportudgifter på tværs af Danmark..

Men undskyld jeg blandede mig.. du får nok selv løst dit problem.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

@grandoldman
Jeg ved ikke lige hvor jeg fik trådt dig over tæerne.

Det er fint at nogle gerne vil hjælpe med at finde et sted tæt på, men første skridt er vel at finde ud af hvilke sten der er tale om hvis det er muligt, ellers hvilken ny sten der matcher bedst.



Mvh


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er ingen "ny" sten der bare ligner, hvis mit gamle øje ikke driller er de sten på billedet en massiv sten uden præg, den mørke farve er sætte mærker og den er kul/olie brændt, sten og forbandt kode passer med at det er fra før 1950 - så tror det bliver svært at finde en ny sten der "ligner", måske kan du finde brugte sten men det bliver ikke nemt, nok derfor der er så mange der vandskurer deres hus efter en tilbygning - at GOM spørger om landsdel er nok fordi der er forskel på at foreslå en nedbryder i Ålborg kontra Næstved - hvis du lige skulle kigge på sten inden du ordre 2000 stk (65 stk./m2)

God jagt.

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis