maling med skjolder

Har lige malet en væg. Skulle være ekstra dækkende maling, købt i Røverkøb. Ikke billig maling skal siges.

Men problemet er, at der er skjolder efter jeg har malet. Har forsøgt at male over, men det hele fremstår ret skjoldet og ujævnt farvet.

Hvad er problemet??

Har lige malet en væg. Skulle være ekstra dækkende... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det første billed, har fået 1x glans 10 ovenpå noget der var mættet. Hvis du ser lige under frisen, står den mere blank, en resten Det vil den ikke gøre, når den har fået en gang mere

Billed 2 ca midt på hvor der er gult, er den gamle maling på filten hvor den formentlig har fået 2 gange med en glans 5, men den har stadig ikke været mættet nok derfor står den ujævn i farven. Det er lidt det samme som dit problem.

S ja, jeg vil mene, du skal prøve at male det engang mere

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Hvilken type rulle bruger du? Må igen sige, godt værktøj er også vejen frem. En god langhåret rulle Også få malingen kørt godt ud, og slut af med når det er filt, at kører rullen oppe fra og ned så "mønstret"/ rullesporet kommer til at ligge i samme retning

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Nå, kan man også sætte fotos direkte ind her?!

Jeg er lige blevet færdig med at male over for x'ende gang. Problemet er der stadig, og jeg har nu brugt hele bøtten på det der skulle have været nok til den anden væg

Du skriver mht. rullen. Jeg stod faktisk og nærstuderede hvert et rulletag jeg lavede. Det er som om malingen pludselig bliver klistret efterhånden som den er rullet ud. Men jeg tror jeg må kaste håndklædet i ringen. Jeg kan jo stå sådan til Helvede fryser til is

Den rulle jeg bruger har jeg brugt i de andre rum - uden problemer.

Det må være noget med at jeg bruger glans 25.
Kan jeg ikke gå ned til enten almindelig hvid maling eller en mindre glans? Godt nok er det ude i køkken, men det er så ikke lige der, hvor der bliver rodet med mad og dermed stænk på væggene.

Jeg må nøjes med næstbedste løsning, for jeg bliver sindssyg af det der

Jep, billeder direkte, tag den der hedder tilføj svar og så gå ned til "vedhæftede filer" så kan du sætte billeder ind den vej

Må indrømme, at så må jeg melde pas... Hvad jeg kan se ud fra dine billeder du har lagt i galleriet tyder det for mig at se, kun på at det ikke er mættet nok. Hvilken maling, altså fabrikat er det du bruger? Virker underligt at det bliver ved med at komme, hvis du har malet 2 gange med glans 25...
Måske.... Når du mærker på de steder hvor der er skjolder, hvis du sådan lidt prikker til dem sidder det så en smule løst? Eller sidder det 100 procent fast? For hvis det har sluppet lidt, behøves ikke være ret meget kan den godt finde på at lave det der.

Hvordan har din bund set ud (som mestermaleren er inde på) inden du har sat filt op?

Du kan sagtens bruge en anden maling med mindre glans. Det er kun et spørgsmål om, hvad man forventer.

Malingen sidder fint fast på både de helt hvide og de mørkere områder.

Jeg bruger noget der heddere: Silver, luxus vægmaling 25, extra dækkeevne.

Malingen jeg brugte var ikke noget superbilligt sprøjt. Det sidder helt fast og smitter ikke af.

Annonce
filten jeg tænker om den sidder fast

efter jeg kan se på billederne, så gulskjolder det helt vldt og det skal der naturligvis gøres noget ved . prøv nu at gøre tingene færdige, det bliver du glad for, senere.
påfør iso grunder og vent 24 timer, påfør så igen iso grunder. derefter påfører du den kulør og glans du ønsker, 2 gange med anbefalet tørertid imellem. Jeg har i mine 27 år som maler set problemet mange gange før. før i tiden behandlede vi (malere) disse skjolder på en ganske anden og mere giftig måde, så vær lykkelig over at der er produkter på markedet, der er miljøvenlige og rimelig billige. Det skal nævnes at Flugger naturligvis også har en iso grunder du kan anvende. hvis du lige har et spørgsmål til opgaven, så fyr dem af her
Hvis du vælger at isogrunde dem først, så brug isotop fra Sigma, det er langt den bedste.

Malermester, jeg tror ikke det gulskjolder. Det gjorde det inde på en anden væg, hvor jeg først behanlede med iso. Det virkede skam også. Det her er ikke noget der trænger op fra bunden og er ikke gulfarvet. For mig ser det nærmest ud som om overfladen får en anden konsistens nogle steder.

jacko: ja, filten sidder skam helt fast. Er efterhånden også snart fikseret med 17 lag maling.

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også