Havne... HALLO!

Hej alle rødder.

Nu har jeg brugt to aftener og det meste af vores barskab på at beskrive de havne, vi har oplevet... og hvad sker der? IKKE EN SKID, ikke så meget som en enkelt lille forkølet kommentar til nogen af de indlæg, jeg har lavet

Familien E er i gang med at rydde op i døde tråde, derfor skyndte jeg mig at lave en million indlæg (nå ja, 9, men tæt på 20) for at tråden ikke skulle uddø.

Nu må I sgu spænde hjelmen og komme på banen

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hej alle rødder. Nu har jeg brugt to aftener og... Vis hele indlægget
57 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
albino
Det er herlig læsning, og hvis du fortsætter sådan, bliver der nok ikke nedlagt nogen tråde.

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

@ktm

Jeg kunne ikke stave til grandoldman på det tidspunkt, så det blev lige dig, det gik ud over, sorry *S*

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Det går sgu nok!! Havde selv lige nydt en vellagret Ripasso og kunne derfor måske godt have begået et eller andet, som siden var glemt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ripasso + podegra ????????????

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ja jeg er ved at forsøge at komme tilbage i lidt mere normal gænge!
Den med havregrød, morgen middag og aften, hvortil der nydes et glas vand er ikke langtidsholdbar!
Så må det briste eller bære.

Jeg har så i øvrigt selv medicinen til at kurere på podegra, nemlig colchicin som findes i planten Nøgne Jomfruer, som findes ude i haven her på matriklen.


Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Når man ser og hører, hvor lidt folk åbenbart kommer ud, kan man godt forstå at der mangler gæstepladser i havnene.

Sorry, den var lidt under bæltestedet, men jeg havde faktisk håbet at sætte en en mindre stormflod i gang ved at klyngebombe forum, som jeg har gjort, men der sker nogenlunde ingenting, plus/minus et par gode bidrag.

Så nu lover jeg at holde min store Kaje i et par dage - jeg er også løbet tør for havne, jeg har et forhold til...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hvad med logikken?. Hvis ingen sejler, hvad skal man så med gæstepladser ? . Det er da en skam for dig, at ingen vil være med i din havnetråd, men sådan er det så. Det er jo af og til sådan, at det man selv synes er alle tiders, er andre kolde overfor. Det er jo også rimeligt forskelligt, hvad man lægger vægt på, når der skal vælges anløbssteder.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Nu jeg alligevel er blevet inddraget i tråden som aldeles uvidende, kan jeg jo lige så godt filosofere lidt over den.

Albino, du ærgrer dig forståeligt nok over den manglende respons på din flid med at anmelde forskellige havne.
 
Nu ved du jo ikke, hvor mange, der på sidelinien følger med og hygger sig med at læse med.

Jeg kan så fortælle dig, at jeg har faktisk hygget mig ved at sidde og læse med, men på grund af total uvidenhed har jeg ikke noget fornuftigt at byde ind med. (Ikke altid at uvidenhed forhindrer mig i at byde ind!)

Jeg sammenligner din flid med det, jeg oplever andre steder, hvor folk laver noget af det samme på deres egne hjemmesider, til glæde for folk, der finder eller får linket,
Det kan være om f.eks. camping, hvor der er mange private hjemmesider, hvor f.eks. campingpladser omtales, når folk beretter fra deres ture i ind- og udland.
Der viser det sig så ofte, at der er en del mennesker der i flere år har fulgt disse hjemmesider, og pludselig kommer med stærkt positive kommentarer og takker for gode henvisninger og råd de fik flere år tilbage.

Problemet med dine anmeldelser her, er vel at de er noget spredte og der er en risiko for, at de vil glide ud i glemslens mørke.
Kunne det være en ide, at samle det på en hjemmeside, som du kan henvise til i din "underskrift" f.eks. her på siden?

Qua min tidligere beskæftigelse med primært klassiske biler, har jeg begået en del skriblerier, inden for dette segment. Ofte uden at få nogen som helst respons, her og nu.
Men så, måske 10-20-30 år efter, kommer der så pludselig en gut og takker mangfoldigt for en anvisning eller råd, han måske fik for en menneskealder siden og har haft stor glæde af.
Så går det op for en, at man skal ikke tro, at der ikke er nogen, der tager stoffet til sig, blot fordi man som skribent ikke hører nogen reaktion.

Det samme oplever vi vel også jævnligt her på siden. Vi ser ofte, at den ene og anden ulejliger sig med gode og forståelige forklaringer og beskrivelser, uden at der kommer nogen særlig reaktion på det. Jeg selv suger megen viden til mig, uanset om jeg har brug for det eller ej, men kvitterer jo sjældent direkte.

PS. Det er meget brugt inden for gammelbilskredse at tage ud til en eller anden havn en aftenstund og spise en is, sparke dæk og kigge på både, men som altovervejende hovedregel er der sjældent mennsker i bådene. Kan der opstå en symbiose?

Med venlig hilsen
ktm

 

Ohøj

Jeg syntes det er helt super med "anmeldelserne" af div. havne. Ud fra alle de andre skriverier om havne er det ren luksus alle steder.... Jeg vil hellere forholde mig til hvordan havnen opleves end hvad piktogrammerne viser af muligheder, og det syntes jeg du levere til topkarakter!
Yderligere er jeg glad for at vi er på social og økonomisk bølgelængde, fornemmer jeg ihvertfald, for at komme til Rungsted i en gammel sejlbåd fra '76 eller en Albin for den sags skyld, er altsår ikke altid velset. Man bliver ikke ligefrem modtaget med åbne arme og den store velkomst. Men ankommer du i en ny og hvid Swann på 50 fod eller derover, så kan du tro der er service og hjælp. Ikke fordi der er noget galt med Rungsted, har selv haft båd der i 2 år, men jeg følte mig aldrig rigtig hjemme. Nu er vi i Hundige Havn og der har vi over vinteren stiftet flere gode bekendtskaber end på 2 år i Rungsted...

Jeg syntes bare lige det skulle med

Mvh

Dennis

 Gør det rigtigt fra starten!

hej det er godt at der kommer oplysninger om havne
det får havnemester op på mærkerne hvis der er så andre kan læse om det er det sure eller flinke mester og om servisen er iorden eller om di andre bådsejer er så om di giver en hånd eller om di seder og griner mår der er problemer med at ligge til
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Der er yderligere 37 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også