Ny billige vinduer, men HVOR?

Hej "Lav det selv" folk  

Jeg er ny på sitet, og ser en masse godt info, så jeg håbede i ville hjælpe mig.

Jeg er blevet paracelhusejer, (jeg er 21 år), da det er mit første hus, ved jeg ikke så meget om hvem er bedst og samarbejdsvillige hva angår døre og vinduer.

Jeg skal nemlig ha skiftet "hele lortet" der er utæt og uden energiruder.
Hvem anbefaler i? Jeg læser lidt dårligt om nu bedst og billigst, men hører også godt fra kollegaer. Jeg har kontaktet JNA, og beregnet på div sider da huset ikke har "standdartmål".

Kan i anbefale nogle? Vinduer og døre skal være med energiruder, varmkant, alu-lister i bunden og helst billige TRÆ vinduer + døre. Jeg har regnet det sammen til og koste en 35-37000 på div sites
Hej "Lav det selv" folk   Jeg er ny på sitet, og... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det skal ses ud fra de materialer som der bliver brugt
kst. pris og forventet levetid
hvis du køber et til 3500-4000 og det forventes at holde 8-10 år
og så du køber et til 6500-7000 og det forventes at holde 25-30
så kan jeg godt se hvor jeg skal bruge pengene

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Selvom man får nye vinduer, bliver de jo også gamle på et tidspunkt!! Med det mener jeg, at man jo må holde øje mede sine vinduers tilstand. Få dem malet hvis de trænger osv. Jeg regner da ikke med at mine vinduer bare kan sidde i til de er færdig, men hvis jeg plejer og passer mine vinduer som jeg passer min bil så kan de da holde længe. Bare min mening!!

Dem fra håndværkervinduer, det er selve chefen som bringer dem ud har jeg lade mig fortælle. Jeg var ikke hjemme da mine vinduer dukkede op.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
I 1995 købte jeg, pga knugende fattigdom, de aller billigste vinduer jeg kunne opdrive. Det var ved et firma ude på Stevns. Jeg husker ikke navnet længere. For et par år siden skulle 2 af flyttes og jeg havde dem ude.
Jeg kunne ikke med min bedste vilje se den mindste antydning af henfald. OK, de sidder mod nord, men er ikke ikke vedligeholdt alt for imponerende godt. De andre som sidder mod øst og vest, viser bestemt heller ikke tegn på nogen dårligdom, og kan åbnes og lukkes helt uden problemer som da de blev sat i.
Jeg er lidt overrasket over holdningen, at visse vinduer ikke skulle kunne holde mere end 8-10 år.
Til stuehuset købte jeg nogle meget dyre Storcke vinduer, døre og vinduespartier. De skal da også passes, og overstråler ikke mine billigvinduer.
På begge typer, kan jeg da godt ane, at den nederste glasliste har været i brug nu i 15 år, men skal de skiftets om 5 år, kommer jeg nok over det uden bitterhed af væsentlig omfang.

Med venlig hilsen
ktm

Høvlebænk: Jeg forstår dit synspunkt rigtig godt, men jeg må tro på (nødsaget til det) at selv billigere vinduer, har en fornuftig levealder - altså min. 20 - 25 år - det satser og håber jeg jeg på, mine fra KIPA har.
Kipa overholder iøvrigt kravet til "dansk vinduescertificering" de samme som "Vindues Industrien" de har også - med deres ord - min. 90% kernetræ...
Nåh, det lyder som om jeg reklamere, det har jeg ingen intention om, glæder mig blot over nogle gode vinduer (det bliver jeg pine død også nødt til... de er betalt og næste sat i )

Mange hilsner
Polite

Tjaaee nu er jeg jo nok også spoleret
og forhånds instillet med hensyn til træ/vinduer
da jeg i sin tid har boet i et (forøvrigt lækkert)hus
hvor der sad 150 år gamle vinduer i hvor der var
brugt forskellige træarter afhængig af hvor i
vinduet det enkelte træ sad i konstruktionen
og kender til trædøre der er 300 år gamle
netop fordi man brugte træet på den rigtige måde
og ikke bare bruger f.eks. fyretræ man bare stopper
hudløst igennem maskinparken uden at se på om
det er kernetræ der bliver brugt det rigtige sted
i konstruktionen så kan de kalde det nok så meget
90% kernetræ for min skyld
men når folk ikke vil betale for kvalitet (og jeg mener
ikke over priser) så får man også hvad man selv beder om

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Annonce
Skrevet af Høvlebænk på 30 mar 2010 13:19

men når folk ikke vil betale for kvalitet (og jeg mener
ikke over priser) så får man også hvad man selv beder om

Jeg holder meget af din i parantes indsatte bemærkning!

Erfaringen har lært mig, at det hjælper ikke meget at betale den 3-dobbelte pris hos en mærkevareleverandør for den selv samme vare, som man også kan købe ved A/S Billig Tilbud.

Pris og kvalitet hænger desværre ikke i alle tilfælde sammen, især hvis den høje pris skyldes enorm avance til den flinke sælger.
Problemet er så at sortere i udbuddet.

Med venlig hilsen
ktm

Du skal lige vide: Hvis du køber JNA, kan du lige så godt købe hos sparvinduer.dk - det er samme koncern - bare lidt billigere :-)

/cs

Skrevet af polite på 30 mar 2010 00:50

De 40 år gamle vinduer jeg pillede ud, var tophængslet udenpå, havde dårlige lister, og maling var begyndt at skalle - altsammen fordi de ikke var holdt super godt - men de holdt da 40 år..?

Nu har holdbarhed på vinduerne lige så meget med løbende vedligeholdelses at gøre, som kvaliteten af træet der benyttes, begge har en indflydelse på levetiden.

De gamle vinduer som tit blev forgrundet med linolie, og blev så jævnligt behandlet med maling, og smårevner blev derved lukket så der ikke gik vand i træet, derfor holdt de så længe som de gjorde.

I dag vacum imprægneres vinduerne og bliver sprøjtemalet, og så sker der tit intet med vinduerne før malingen skaller helt af vinduerne, og hvis der endelig sker noget er der tit en hurtig afrensning, også bare maling oven på og dette er den største årsag til at de nye vinduer ikke holder som de gamle gjorde.

Sumasumarum, KIPA vinduer eller sparvinduer, eller kpk eller hva det hé ?

men den kpk, sælger de ikke kun til erhverv? jeg er privat, de skal sættes i af "mig"
Hej,

Hvis ikke du har købt, så prøv Danske vinduer og døre .. Jeg har kun ros til overs for dem, både hvad angår aftaler priser og kvalitet..

Link : http://www.danske-vinduer.dk/index.php?pageid=1

Jeg har tidligere købt en dør fra "Bedst og Billigst" - de burde have tilføjet "og ringest" ..

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også